Monday, January 28, 2013

Starbucks Coffee ရန္ကုန္မွာ တကယ္ေရာင္းမွာလား

ေမစစ္ပိုင္
January 25, 2013

ကမၻာက်ာ္ နာမည္ႀကီးေကာ္ဖီဆိုင္ Starbucks Coffee ကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လာမည့္အပတ္အတြင္း ေရာင္းခ် သြားရန္ရွိေၾကာင္း Kyaw Business Group မွ ဧရာဝတီကို ေျပာဆိုေသာ္လည္း မည္သို႕ကတိကဝတ္ စာခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ဖြင့္လွစ္မည္ကိုမူ အေသးစိတ္ ေျပာၾကားျခင္း မရွိေပ။

ဇန္နဝါရီ ၂၅ ရက္ ေသာႀကၤာေန႕ မနက္ပိုင္းက Starbucks Coffee ဆိုသည့္ နာမည္ႏွင့္ လိုဂို ပါဝင္သည့္ ဗီႏိုင္းတခုကို Kyaw Business Group က ရန္ကုန္ျမဳိ႕ ခ်ယ္ထရီယံ ဟုိတယ္ေဘးရွိ K စားေသာက္ဆုိင္တြင္ တပ္ဆင္ခဲ့ေၾကာင္း အင္တာနက္ လူမႉကြန္ယက္ facebook စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ျပန္႕ႏွံ႔ခဲ့သည္။

အဆိုပါ ဆိုင္ဖြင့္မည္ကို သတင္းေထာက္အခ်ိဳ႕က သြားေရာက္ေမးျမန္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ကုမၸဏီက ယင္းနာမည္ႏွင့္ လိုဂိုကို ညေန၃ နာရီခန္႔တြင္ ျပန္လည္ျဖဳတ္ပစ္ခဲ့သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ဧရာဝတီက စံုစမ္းေမးျမန္းရာ Kyaw Business Group မွ မန္ေနးဂ်ာ မဇင္မာက လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အက်ိဴးတူပူးေပါင္းရန္ ညိွႏိႈင္းဆဲဟု ေျပာသည္။

“ အမတို႔ဘက္က ကန္ထရိုက္နဲ႔ အေမရိက က Starbucks က ညိွႏႈိင္းဆဲပဲ၊ ဘာမွေတာ့မသိဘူး၊ ဆိုင္ဖြင့္တာေတာ့ ဖြင့္တာပဲေလ၊ လိုဂို တပ္ေသးတာမွ မဟုတ္တာ၊ အမတို႔က K Shop ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ဆိုင္ဖြင့္မွာေလ ” ဟု မဇင္မာက ေျပာသည္။

Kyaw Business Group အေနျဖင့္ Starbucks Coffee နာမည္ႏွင့္ လိုဂိုကို ကူးယူ သုံးစဲြမႈ မရွိဘဲ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ Starbucks ကုမၸဏီႏွင့္ အက်ိဳးတူပူးေပါင္းရန္ ညိွႏိႈင္းဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆိုင္စတင္ ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္မွ စတင္ကာ ယင္းတံဆိပ္ျဖင့္ ထုတ္ထားေသာ ေကာ္ဖီမႈန္႕ထုတ္မွ ေကာ္ဖီကို အျခားေကာ္ဖီမ်ားနည္းတူ ေရာင္းခ်ေပးသြားမည္ဟု မန္ေနဂ်ာ မဇင္မာက ဆိုသည္။

ကမၻာ႔အၾကီးဆုံး ေကာ္ဖီကုမၸဏီ Starbucks Coffee သည္ ၁၉၇၁ခုႏွစ္မွစတင္ကာ အေမရိကန္လူမ်ိဳး Jerry Baldwin၊ Gordon Bowkerႏွင့္ Zev Siegl တို႕က တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ ယူအက္စ္၊ ယူေက၊ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကုိရီး ယား၊ ကေနဒါ၊ တရုတ္၊ ထိုင္ဝမ္၊ မက္ဆီကုိစသည့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၆၁ ႏိုင္ငံတြင္ ဆိုင္ခဲြေပါင္း ၂၀၃၆၆ ဆိုင္ရွိေၾကာင္း ကုမၸဏီ ဝဘ္ဆိုက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔ျပင္ Starbucks Coffee ကုမၸဏီအေနျဖင့္ အျခား နာမည္ၾကီး အေမရိကန္ အစားအစာ ကုမၸဏီမ်ားကဲ့သို႕ ေဒသခံကုမၸဏီမ်ားထံ ဖရမ္ခ်ိဳက္စ္ဟု ေခၚသည့္ လိုဂိုတံဆိပ္ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္း ျဖန္႕ခ်ိေရာင္းခ်ခြင့္ကို မေပးေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။ သို႕ေသာ္ ကုမၸဏီ စိတ္ၾကိဳက္ျဖစ္ပါက လိုဂိုတံဆိပ္၊ နည္းပညာႏွင့္ စက္ပစၥည္းမ်ား၊ စိတ္ၾကိဳက္ဝယ္ယူထားေသာ ေဒသထြက္ ေကာ္ဖီေစ့ႏွင့္ အျခားလိုအပ္ ေသာ ဒီဇိုင္းအျပင္အဆင္တို႕ကို အသုံးျပဳခြင့္ လိုင္စင္ထုတ္ေပးသည္။

Starbucks Coffee ကုမၸဏီသည္ ေဒသခံ ေကာ္ဖီေတာင္သူမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ျပီး ေကာ္ဖီေစ့ ေထာက္ပို႕လမ္းေၾကာင္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစ႐ုံမက ကုမၸဏီပိုင္ နည္းပညာျဖင့္ ေကာ္ဖီမႈန္႕ၾကိတ္ျခင္း၊ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ျခင္းႏွင့္ ေကာ္ဖီဆိုင္အားလုံးကို စီမံကြပ္ကဲျခင္းတို႕ ျပဳလုပ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံတကာမူပိုင္ခြင့္ဥပေဒတြင္ လက္မွတ္ထိုးထားျခင္း မရွိသျဖင့္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီအခ်ိဳ႕အေနျဖင့္ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ ကုန္အမွတ္ တံဆိပ္မ်ား၊ အစားအေသာက္မ်ားကို ဆင္တူ ရိုးမွားျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ရွိပါက ယင္းႏိုင္ငံမွ မူပိုင္ကုမၸဏီအေနျဖင့္ တရားစဲြဆိုႏုိင္ျခင္းမရွိေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ေရွ႕ေန ဦးမ်ိဳးေအာင္က ေျပာသည္။

“ ႏိုင္ငံတကာ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒဆိုင္ရာမွာ ျမန္မာက လက္မွတ္ထိုးထားတာ မရွိဘူး။ ရွိရင္ေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ ျငိတယ္။ ဒီေတာ့ အတုအပ လုပ္တာ မ်ားလာတယ္။ ႏုိင္ငံရဲ႕မူပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကလည္း အားနည္းတာ ပါတယ္” ဟု သုံးသပ္သည္။

ထိုသို႕ ဥပေဒ စိုးမိုးမႈ အားနည္းသည့္အတြက္ အမႈ တစုံတရာ ျဖစ္လွ်င္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဆုံး႐ႈံးရမည္ကို ႏိုင္ငံတကာ စီးပြားေရးကုမၸဏီ မ်ားက စိုးရိမ္ေန၍ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ထင္သေလာက္ မလာဟု စီးပြားေရးေလ့လာသုံးသပ္သူတို႕က ဆိုၾကသည္။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔