Tuesday, August 9, 2011

ရဲေသာ္မေသ၊ ေသေသာ္ငရဲမလား - အပိုင္း (၁)

08 August 2011
ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗိုလ္မွဴး ေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္

ရဲေသာ္မေသ၊ ေသေသာ္ငရဲမလား ဆိုသည့္ စာေၾကာင္းေလးသည္ တပ္မေတာ္သားမ်ားအဖို႔ စိတ္ဓါတ္ၾကံ့ခိုင္ၿပီး၊ တက္ၾကြေသာ စိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရး တပ္မေတာ္ ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သလို ရဲေဘာ္တို႔၏ ေၾကြးေၾကာ္သံလည္း ျဖစ္သည္။ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာ၊ သီခ်င္းစာသားလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာ့အသံမွ မၾကာခဏ လႊင့္ခဲ့သည့္ ရဲေသာ္မေသ၊ ေသေသာ္ငရဲမလား အမွတ္ (၁) အမွတ္ (၂) စစ္ခ်ီ သီခ်င္းသံမ်ားကို မဆလေခတ္တြင္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ယဥ္ပါးၾကားမိခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕က ရဲေဘာ္မေသဟု ေဘာ္ႏွင့္ ေသာ္ကို မွားတတ္ၾကသည္။

ရဲစြမ္းသတၱိရိွေသာ သူရဲေကာင္းတို႔မည္သည္ မေသႏိူင္။ အကယ္၍ ေသခဲ့ပါအံ့ လူပင္ေသေသာ္ျငား နာမည္ကေတာ့ ေမာ္ကြန္း ထိုး မွတ္တမ္းတင္ ခံရျခင္းျဖင့္ ထာဝရ ရွင္သန္ ေနေပလိမ့္မည္ ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ထြက္၏။ ဘာသာတရား ယုံၾကည္မွဳအရလည္း အပါယ္ငရဲ ဒုဂၢတိ ဘုံဘဝမ်ားသို႔ မေရာက္ႏိုင္ပါ ဟူ၍လည္း ထပ္ဆင့္ ေဖၚက်ဴးထားျပန္သည္။ အင္းဝေခတ္ စာဆိုမ်ား၊ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ စာဆိုမ်ားက စစ္နွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ပ်ဳိ႕မ်ား၌ ထည့္သြင္းစပ္ဆိုခဲ့သလို စစ္သူရဲေကာင္း လက္ဝဲသုႏၵရ အမတ္ႀကီး ေရးစပ္ခဲ့ေသာ နႏၵိေသနပ်ဳိ႕တြင္ ပါသည့္ နႏၵိေသန စစ္သူႀကီး၏ စကားကို ယူထားေသာ စာေၾကာင္း ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း မွတ္သားခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဲေသာ္မေသ စာေၾကာင္းမွာ စိတ္ဓါတ္ျမွင့္တင္ေရး စာသားအျဖစ္ ခ်န္ထားၿပီး၊ ေသေသာ္ ငရဲလား မလားကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကပါဦးမည္။

ငရဲလားသည္ အပါယ္လားသည္ ဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္ကံ အက်ဳိးေပးအရ ျဖစ္တတ္သည့္ သဘာဝျဖစ္သည္။ ကံအက်ဳိးေပး မ်ားသည္ မည္သူမွလာ၍ ဖန္တီးျခင္းမဟုတ္ပဲ မိမိကိုယ္တုိင္ ျပဳခဲ့ေသာ အတိတ္ဘဝ၊ ယခုဘဝ၏ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တို႔ အက်ဳိး ေပးလာျခင္းသာျဖစ္၏။ ေထရဗုဒၶဘာသာတြင္ ကံ၊ ကံ၏ အက်ဳိးေပးကို ယုံၾကည္ရသည္။

သို႔ေသာ္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေသာ ကံအေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာမေလ့လာ မသိရိွသကဲ့သို႔ စီစစ္ေဝဖန္ ယုံၾကည္သူက နည္းသျဖင့္ ကံကိုယိုးမယ္ဖြဲ႔ၿပီး ေရာခ်သူက မ်ားပါသည္။ ဥာဏ္ႏွင့္ လုံ႔လ ဝီရိယကိုလည္း ကံ၏အခန္းက႑က အေလးထား ရတာလည္း ရိွ၏။ ႀကီးပြားတိုးတက္ဖို႔ တခုတည္းေသာ အေၾကာင္းကိုသာ ေဟာေပးပါဟု ေမးေလွ်ာက္သျဖင့္ ဗုဒၶက ၀ိရိယ ဟု တခြန္းတည္း ေျဖၾကားခဲ့သည္ကိုလည္း စာရွဳသူတို႔အား စကားလက္ေဆာင္ ပါးပါသည္။ မိမိလုပ္ေသာအလုပ္ ( သို႔ ) မိမိျပဳမူ ေသာအျပဳအမူ ( အေျပာအဆို၊ စိတ္ေနစိတ္ထားအပါအဝင္ ) သည္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္မွဳ မရိွပါက အကုသိုလ္ကံ ျပဳလုပ္ ေနျခင္းျဖစ္၍ အကုသိုလ္ကံက အက်ဳိးေပးရာ အပါယ္ဘုံမ်ားျဖစ္ေသာ တိရိစာၦန္ဘုံ၊ ျပိတၱာ အသူရကာယ္လ္ ငရဲဘုံနဲ႔ အ၀ီစိ ငရဲဘုံမ်ားက ေစာင့္ေနမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ သာမန္အားျဖင့္ ေဒါသႏွင့္ေသ ငရဲျပည္၊ ေမာဟႏွင့္ေသ တိရိစာၦန္ျပည္ ေလာဘႏွင့္ ေသ ျပိတၱာေတြ ဟူ၍ ဆိုေသာ စကားက ရိွသည္။ စစ္တိုက္ျပီဆိုသည္ႏွင့္ ေဒါသပါသည္ ေမာဟပါသည္။ တခါတေလ သူမ်ား ပစၥည္း လိုခ်င္တပ္မက္သည့္ ေလာဘ ေဇာေလးမ်ားပင္ အစစ္ပါတတ္ေသး၏။ သည္ေတာ့ ရဲေဘာ္ သင္ - ငရဲမလား (သို႔) နတ္ျပည္ လားမည္လား ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေမးခြန္းထုတ္လုိုက္ပါဦး။ သင့္စိတ္ ဘာျဖစ္ေနလည္း သင္ကိုယ္တုိင္ သိေနပါသည္။ ထပ္မံ၍ အလြန္နက္နဲ ခက္ခဲက်ယ္ျပန္႕ျပီး ဗုဒၶဘာသာသာလ်င္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဟာၾကား ထုတ္ေဖၚျပႏိူ္င္ေသာ အဘိဓမၼာအားျဖင့္လည္း အနည္းငယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါဦးမည္။

ဘဝတခုတြင္ ျပဳေသာ ေကာင္းမွဳကံ၊ မေကာင္းမွဳကံမ်ားေၾကာင့္ အလွည့္က် အက်ဳိးေပးလာမည့္ ကံ ေလးမ်ဳိး ရိွသည္။ (၁) [B]ဂရုကကံ[/B]။ စ်န္ကုသိုလ္ကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ဂရုက ကံႏွင့္ အမိအဘ ရဟႏၱာကို သတ္ျခင္း၊ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္း တည္ ေအာင္ျပဳျခင္း သံဃာအသင္းခြဲျခင္းစသည့္ ပဥၥာနႏၲရိကကံ က်ဴးလြန္ျခင္းကဲ့သို႔ အကုသိုလ္ဂရုက ကံ နွစ္မ်ဳိးကို ထပ္မံခြဲျခားႏိုင္ၿပီး အကုသိုလ္ကံ အင္အားအႀကီးဆုံးႏွင့္ ေသၿပီးဘဝတြင္ပင္ ခ်က္ျခင္း အက်ဳိးေပးမည့္ ကံျဖစ္၏။ ( အမိႏွင့္အဖ သီလတူပါက အမိ ကို သတ္ျခင္းက သာလြန္အျပစ္ႀကီးသည္ ) (၂) [B]အာသႏၷကံ[/B] ။ ေသကာနီးအခ်ိန္ကေလးတြင္မွ ကပ္၍ျပဳလုပ္ေသာ (သို႔) ကပ္၍ေပၚေသာ စိတ္ေစတနာကံျဖစ္ျပီး ဒုတိယ အင္အားအေကာင္းဆုံး ျဖစ္၏။ ဤကံကိုလည္း ကုသိုလ္အာသႏၷကံနွင့္ အကု သိုလ္ အာသႏၷကံ ဟု နွစ္မ်ဳိး ထပ္မံခြဲသည္။ ဘဝတသက္သာလုံး သီလဒါနကုသိုလ္မ်ား ျပဳေနခဲ့ေသာ္လည္း ေသကာနီးအခ်ိန္တြင္ ေလာဘ ေဒါသ၊ ေမာဟ စိတ္အစြဲ တခုခုျဖစ္ေပၚၿပီး ေသဆုံးပါက ငရဲ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္လ္ တိရိစာၦန္ဘဝ ေရာက္သြားႏိုင္ ေသးသျဖင့္ သတိျပဳရမည့္ ကံျဖစ္သည္။ (၃) [B]အာစိဏၰကံ[/B] ။ ေန႔စဥ္ ျပဳလုပ္ေနၾကျဖစ္ေသာ ေကာင္းမွဳ မေကာင္းမွဳကံ တို႔ ျဖစ္ၿပီး တတိယ အင္အားအေကာင္းဆုံးျဖစ္သလို ေသကာနီး အာရုံေပၚႏိူင္ေသာ အာသႏၷကံလည္း ျဖစ္ႏိူင္သည္။ အျမဲ စိတ္ဝယ္ ထုံျပီး အေလ့က်က္မ်ားရာ အာရုံျဖစ္ေန၍ျဖစ္၏။ တခါတရံတြင္ တၾကိမ္ကေလးမွ်သာ ျပဳခဲ့မိေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံ မ်ား ကလည္း အာစိဏၰကံ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသးသည္။ ( ၄ ) [B]ကဋတၲာကံ [/B]။ ယခုဘဝဝယ္ သာမန္ျပဳလုပ္လုိက္ေသာ အေပၚကံ သုံးမ်ဳိးတြင္လည္း မပါေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ကံငယ္ကေလးမ်ား ျဖစ္သကဲ့သို႔ အင္အားလည္း နည္းသျဖင့္ အေပၚကံ အင္အား မ်ားအလိုက္ ကံအက်ဳိးေပး မျဖစ္ေပၚခ်ိန္မွသာ ဝင္ေရာက္ အက်ဳိးေပးႏိုင္သည္။

[B]အပိုင္း (၂) ကိုေနာက္တစ္ပတ္တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္...[/B]

Ref: ဖုိးတရုတ္

0 comments:

အေပၚသို႔