Saturday, August 13, 2011

ပလက္၀ ၾကားခံ ဆိပ္ကမ္း ပြင့္လင္းရာသီတြင္ အိႏၵိယက တည္ေဆာက္မည္

8/12/2011
ေမာင္ရမၼာ

အိႏၵိယ-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းသစ္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း အျပင္ ပလက္၀တြင္လည္း ၾကား ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုကို ပြင့္လင္း ရာသီတြင္ စတင္တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု သိရသည္။

အဆုိပါ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းသစ္သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံအား စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳျပီး ကုန္သြယ္မႈ တုိးျမႇင့္ေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္ေသာ လုပ္ငန္း ျဖစ္သျဖင့့္ လာမည့္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္တြင္ အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။


ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္ေရး စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပလက္၀ ၾကားခံ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းသည္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား အတြက္ အက်ိဳး တစံုတရာ ရွိမည္မဟုတ္ဟု ကုလားတန္ ျမစ္ လႈပ္ရွားမႈတာ၀န္ခံ (coordinator) ကုိေအာင္မင္းဦးက ယခုကဲ့သို႕ နိရဥၥရာသုိ႕ ေျပာသည္။

" အဓိက ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္လို႕ရွိရင္ ဥပမာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပလက္၀ ၾကားခံ ဆိပ္ကမ္းဘဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ဘယ္ ေနရာမွာဘ ဲ တည္ေဆာက္ေဆာက္၊ သေဘၤာၾကီးေတြ သြားလာဖို႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ တခုလံုးကို ျခံဳျပီး ေျပာရ မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ိဳးက ပိုလို႕မ်ား မယ္လို႕ ေျပာလို႕ ရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ရခုိင္ ျပည္မွာ အဓိက လုပ္ကုိင္ စားေသာက္ ၾကတာက လယ္ယာလုပ္ငန္းနဲ႕ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းျဖစ္တယ္။ ကုလား တန္ျမစ္ဟာ ငါးဖမ္းရာမွာေသာ္၎၊ ေဒသတခုနဲ႕တခု၊ တရြာနဲ႕တရြာ သြားလာတဲ့ေနရာမွာ ကုလားတန္ ျမစ္ကို အသံုးမျပဳလို႕ကို မရပါ။ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာၾကီးေတြ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယက သေဘၤာၾကီးေတြဟာ ေပေထာင္နဲ႕ခ်ီျပီးေတာ့ ရွည္ပါတယ္။ အဲဒီသေဘၤာၾကီးေတြ သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဒသခံေတြသံုးတဲ့ ေလွေတြဟာ သြားလို႕ရမွာ မဟုတ္ပါ။ အဲဒီသေဘၤာေတြသြားလို႕ အေ၀းကို ေရာက္သြားတဲ့ ေနရာထိ ျမစ္ကို ကူးဖို႕ေနရာေတြမွာ အခက္အခဲ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက ငါးဖမ္းလို႕လည္း ရမွာမဟုတ္ပါ။ တရြာနဲ႕တရြာ၊ တျမိဳ႕နယ္နဲ႕ တျမိဳ႕ နယ္ သြားလာရတာ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းက်ိဳးအေနနဲ႕ကေတာ့ တစံုတရာေတာ့ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းနားမွာ ေနၾကတဲ့သူေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အမ်ားၾကီး ေရာက္တဲ့ အတြက္နဲ႕ စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ေတြ ကုန္ပစၥည္း ေတြကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ေရာင္းလို႕ ရမယ္။ အဲဒီလို ေရာင္းဖို႕ အခြင့္အေရးရတဲ့ သူေတြကလည္း အစိုးရနဲ႕ နီးစပ္ တဲ့ သူေတြ ကသာ လုပ္ခြင့္ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေဒသခံျပည္သူလူထု အတြက္ကေတာ့ခါ တစံုတရာထိ အက်ိဳးရွိမယ္လို႕ မထင္ပါ။" ပလက္၀ ၾကားခံဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းသည္ ကုန္သြယ္ေရးကို အေၾကာင္းျပ ေသာ္လည္း စစ္တပ္အင္အား တိုးခ်ဲ႕ရန္ႏွင့္ နယ္စပ္လံုျခံဳေရးကို ျဖည့္ဆည္းရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခုျဖင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့ေရးရာ ဌာန (ေဒလီ) တာ၀န္ခံ ကိုကင္းက နိရဥၥရာသုိ႕ ေျပာသည္။

"အဓိက ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာက အေၾကာင္းရင္း ႏွစ္ရပ္ ရွိတယ္။ ပထမ အခ်က္က အိႏၵိယကို ဆက္သြယ္မယ့္ ကုလားတန္ျမစ္ ေၾကာင္း စီမံကိန္းကို အေၾကာင္းျပျပီးေတာ့ စစ္တပ္က အသံုးခ်ဖို႕ ျဖစ္တယ္။ ဒုတိယ အခ်က္က သူတို႕ နယ္စပ္လံုျခံဳေရး အတြက္ စစ္တပ္တိုးခ်ဲ႕ ခ်ႏွိင္ဖို႕ဆိုတဲ့ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြဖက္က ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီဆိပ္ကမ္းကို မေဆာက္ ခင္ ကတည္းက ခ်င္းျပည္ေတာင္ပိုင္း ပလက္၀ျမိဳ႕နယ္ထဲမွာ စစ္တပ္က ႏွိပ္စက္လို႕ မခံႏိုင္ၾကျပီ။ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ရြာေတြကို လာရင္လည္း ထမင္းေကၽြးရတယ္။ ၾကက္သတ္ ေပးရတယ္။ စစ္တပ္နဲ႕ ျဖစ္လာရင္ ျပည္သူေတြသာ အဓိက နစ္နာ ေနၾကရ ပါတယ္။"

ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္းေၾကာင့္ ကုလားတန္ျမစ္၀မွတဆင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀ထိ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ သေဘၤာၾကီးမ်ား ၀င္ထြက္ သြားလာ ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရာ တြင္ ေရေနသတၱ၀ါမ်ား ပ်က္စီးဆံုးရွံဳး ႏိုင္သည့္အျပင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ကိုလည္း ပ်က္စီးဆံုးရံႈးႏိုင္သည္ဟု ကိုေအာင္မင္းဦးက ယခုကဲ့ ေျပာသည္။

" ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကုလားတန္ျမစ္တေလွ်ာက္မွာ သဲေသာင္ေတြ၊ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ ေတာင္ကုန္းေတြ စုစုေပါင္း ၃၀ ေလာက္ တူးပစ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေနရာ ၃၀ ကို တူးပစ္လိုက္တာနဲ႕ အဲဒီထဲမွာ ေနတဲ့ ေရေန သတၱ၀ါေတြ၊ ကုန္းေန သတၱ၀ါေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာက္ေဆာင္ ေတြ ဆိုတာ ကလည္း ေရတိုက္စားမႈေတြကို ကာကြယ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ေဆာင္ ေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ အတြက္ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ ျမစ္ ကမ္းနားမွာ ေပါက္ေရာက္ေနတဲ့ အပင္ေတြဟာ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ မရွိတာနဲ႕ ေျမျပိဳျပီး အားလံုးျပိဳလဲ ပ်က္စီး သြားမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ က်က္စားေနၾကတဲ့ တိရိစၦာန္ေတြ အားလံုး အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။ ေနာက္ တခုက ရခိုင္ျပည္မွာ လွ်ပ္စစ္မီးမရလို႕ ထင္းကို ေလာင္စာအျဖစ္ အသံုးျပဳေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာက္ ေဆာင္ ေတြ၊ သစ္ေတာေတြ အားလံုးကို ျဖဳန္းတီး ပစ္မယ္ ဆိုရင္ ေဒသခံေတြ အတြက္ ထင္းရရွိဖို႕ အခက္အခဲ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တာ ကေတာ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္အေနနဲ႕ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္မႈေတြ၊ ထင္းရွားပါးမႈေတြ ျဖစ္လာ ႏိုင္ပါတယ္။"

ပလက္၀သည္ ရခုိင္ျပည္နယ္ႏႇင့္ ခ်င္းျပည္နယ္တုိ႔ကုိ ပုိင္းျခားထားေသာ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ေတာ္မႇ ေရေၾကာင္းျဖင့္ သြားလာႏုိင္ေသာ ျမိဳ႕ျဖစ္သည္။ ပလက္၀ ၾကားဆိပ္ကမ္းမႇတစ္ဆင့္ စက္ပစ္ျပင္သုိ႔ ကားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္သြားမည္ ျဖစ္ျပီး စက္ပစ္ျပင္မႇ တစ္ဆင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ကုန္းတြင္းပုိင္း ေဒသ ျဖစ္ေသာ မီဇူရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ ဆက္သြယ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ပါ၀င္ေသာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ ေရးႏွင့္ ပလက္၀ ၾကားခံ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရး အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၂၀ ခန္႔ ကုန္က်ခံျပီး အိႏၵိယကုမၸဏီတခုျဖစ္ေသာ Essar က တာ၀န္ယူကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အျပီး တည္ေဆာက္ သြားမည္ဟု သိရသည္။

Ref: နိရဥၥရာ

0 comments:

အေပၚသို႔