က်ေနာ္တို႔တေတြ ေက်ာင္းသားဘ၀က ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ထဲမွာ “အလုပ္သမားဆိုတာ အရင္းရွင္ စနစ္ရဲ႕ ၀မ္းေၾကာတို္က္ကို ေဖာက္ထြက္ေမြဖြားလာသူမ်ားျဖစ္သည္” တဲ့ ။ အရင္းရွင္ စီးပြားေရးစနစ္ကို ရွင္း ျပသူ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး ေဘာဂေဗဒပညာရွင္မ်ားကလည္း “ေႃမြေပြးမ်ားဟာ သားေပါက္ရင္ မိခင္ရဲ႕ ၀မ္းဗိုက္ကို ေဖာက္ခြဲေမြးဖြားလာၾကသလို အလုပ္သမားေတြဟာ အရင္းရွင္စနစ္ မိခင္ရဲ႕ ၀မ္းေၾကာတိုက္ကို ေဖာက္ထြက္ လာၾကသည္” လို႔လည္း ဥပေဒေပးၿပီး ရွင္းျပခဲ့ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အရင္းရွင္နဲ႔ အလုပ္သမားတို႔ဟာ စနစ္တခုတည္းမွာ အႃမႊာေမြးလာၾကတာပါပဲ။ တဦးနဲ႔တဦး မွီခိုေနရတဲ့ “မရွိမျဖစ္ရန္သူ” မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါ တယ္။
အရင္းရွင္က ေငြရင္းစိုက္ထုတ္တယ္။ အလုပ္သမားက လုုပ္အားစိုက္ထုတ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အလုပ္ သမားကလည္း အရင္းအႏွီး စိုက္ထုတ္ရတာပါပဲ။ သူရင္းႏွီးရတာက “လုပ္အား”နဲ႔ “အခ်ိန္” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အတြက္ အျမတ္အခြန္ကို ခြဲေ၀ရာမွာ အရင္းရွင္က သူစိုက္ထုတ္ရတာကိုပဲ ျမင္ၿပီး သူကပဲ ေက်းဇူးရွင္လို႔ မွတ္ယူတာမို႔ အလုပ္သမားကို လုပ္ခေ၀စုနည္းနည္းပဲ ေပးပါတယ္။ အျမတ္ကုိ ရႏိုင္သမွ်ရေအာင္ လက္.. ႏႈိက္ယူပါတယ္။ အခိ်န္ တေန႔ (၈) နာရီခိုင္းရမယ္ဆိုရင္ (၁၀) နာရီခိုင္းပါတယ္။ (၄) ရက္ၾကာရင္ (၄x၂) နာရီ၊ တနည္းေျပာရင္ (၈) နာရီ အျမတ္ထြက္သြားပါတယ္။ အလုပ္သမားတေယာက္အတြက္ လုပ္ခကို ေခါင္းပံု ျဖတ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါက အခိ်န္အေပၚက ေခါင္းပံုျဖတ္တာပါ။ လုပ္အားအေပၚကလည္း ေခါင္းပံုျဖတ္ ပါေသးတယ္။ တနာရီ (၈) က်ပ္ေပးရမွာကို (၄) က်ပ္ပဲေပးတယ္။ (၂) ရက္လုပ္ရင္ (၄x၂) က်ပ္၊ တနည္း ေျပာရင္ (၈) က်ပ္ဆိုတဲ့ အလုပ္သမားတဦးရဲ႕ လုပ္ခကို ေခါင္းပံုျဖတ္ယူလိုက္တာပါပဲ။ အလုပ္႐ံုက ကုန္ေခ်ာ ပစၥည္းကို ေရာင္းခ်တဲ့အခါ လုပ္အားခကိုပါ အရင္းအႏွီးအျဖစ္ထည့္ၿပီး အျမတ္တြက္ယူပါတယ္။ ကုန္ၾကမ္းက ကုန္ေခ်ာျဖစ္သြားလို႔ တန္ဖိုးတက္လာတဲ့အတြက္ ေစ်းျမႇင့္ယူျပန္ပါေသးတယ္။ ဒါဟာ အလုပ္သမားေၾကာင့္ လည္း ရတာ ျဖစ္ေပမယ့္ အလုပ္ရွင္ကခ်ည္း အျမတ္ယူလိုက္ပါတယ္။ အရင္းရွင္ေတြဟာ တေန႔တျခား ခ်မ္းသာလာေပမယ့္ အလုပ္သမားေတြက တေန႔တျခား ခၽြတ္ၿခံဳက်လာခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လုုပ္အားခပိုေတာင္းပါတယ္။ မေပးရင္ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အလုပ္ရွင္နဲ႔ အလုပ္သမားတုိ႔ဟာ ကမာၻရန္ျဖစ္ၿပီး တၿခိမ္းၿခိမ္းနဲ႔ျဖစ္ၾကရတဲ့ ပဋိပကၡေတြဟာ မဆံုးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါက ဘ၀ကေပးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါ။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံက လယ္ယာႏိုင္ငံပါ။ လယ္ယာကလည္း စက္မႈလယ္ယာစနစ္မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ရွိသမွ် စက္႐ံုေတြဆိုတာကလည္း စက္မႈႏိုင္ငံႀကီးေတြက ၀ယ္ယူသံုးစြဲရတဲ့ စက္႐ံုအငယ္စားေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ စက္႐ံုမရွိတဲ့ ကုန္တင္ကုန္ခ် ဆိပ္ကမ္းလုပ္သားမ်ားလည္း ဗမာျပည္မွာ အင္းအားေကာင္းလွပါတယ္။ ၀န္ခ်ီ စက္ေတြ လံုေလာက္ေအာင္ မသံုးႏိုင္ေသးလို႔ပါ။ ေရနံေျမအလုပ္သမား၊ မီးရထားစက္႐ံုအလုပ္သမားေတြနဲ႔ သေဘၤာက်င္းအလုပ္သမားေတြလည္း နာမည္ႀကီးတဲ့ အလုပ္သမားထုေတြပါ။ ဒီစက္႐ံုေတြဟာ ဒီေန႔ေခတ္ မွာ အစိုးရ၀န္ထမ္းအလုပ္သမားေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ စက္႐ံုအလုပ္႐ံုေတြက အစိုးရပိုင္ျဖစ္ေနၾကလို႔ပါ။ စစ္အစိုးရဟာ ပုဂၢလိက အရင္းရွင္ထက္ ဆိုး၀ါးပါတယ္။ အစိုးရကိုယ္တိုင္က ေခါင္းပံုျဖတ္တာကို လုပ္ေန ေတာ့ အလုပ္သမားေတြဆႏၵျပရင္ အစိုးရအာဏာနဲ႔ ႏွိမ္နင္းေလ့ရွိပါတယ္။ အလုပ္သမားေတြကိုလည္း သူတို႔ ရဲ႕ အာဏာကို လုယူမယ့္ သူပုန္ေတြလို႔ သေဘာထားၿပီး စစ္တပ္္ကပါ ၀င္ေရာက္ႏွိမ္နင္းေလ့ရွိပါတယ္။ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ခတ္တာဟာလည္း ၿခိမ္းေျခာက္႐ံုမဟုတ္ပဲ ဗိုလ္ေန၀င္းျပဳခဲ့သလို စစ္တပ္ဆိုတာ မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ပါဘူး။ ထိေအာင္မွန္ေအာင္ပဲ ပစ္ၾကပါတယ္။ ဒီအစိုးရက အလုပ္သမားေတြကို အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းေလ့ရွိတာဟာ အစိုးရက အလုပ္သမားကုိ ေၾကာက္ရြြံ႕ လို႔ပါပဲ။ မတရားတာကို လုပ္တဲ့ လူေတြက ေၾကာက္တတ္ပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ သူတုိ႔ဟာ မတရားတာ ေတြကို လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သိေနလို႔ပိုၿပီး ေၾကာက္တတ္တာပါ။ အလုပ္သမားေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးအသိတိုးမွာ အလြန္ေၾကာက္ပါတယ္။ သဘာ၀အရ စစ္သားဆိုတာ လူသတ္ဖို႔ေလ့က်င့္ထားရတဲ့ ဟာေတြ။ အလုပ္သမားဆိုတာ ကုန္ထုတ္လုပ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ထားသူေတြ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္၀င္ဖို႔ရာအတြက္ ပညာအေျခခံရွိဖို႔နဲ႔ သင္တန္းတက္ဖို႔လိုတာ ခ်ည္းပဲ။ ေခတ္သစ္စစ္သားဟာ ေခတ္မီလက္နက္ေတြ အသံုးျပဳဖို႔ ပညာအေျခခံ လိုအပ္သလို ေခတ္သစ္ အလုပ္သမား (စက္႐ံုလုပ္သား) ေတြကလည္း စက္ေတြ ေမာင္းႏွင္ဖို႔ ပညာအေျခခံလိုတယ္။ ဒါေတြဟာ ေခတ္သစ္စက္မႈေခတ္ျဖစ္လာလို႔ပါ။ ေရွးေခတ္ကေတာ့ စစ္သားဟာ ျမင္းစီးျခင္း၊ ဓားခုတ္ လွံထိုးျခင္းတို႔ကို ေလ့က်င့္သင္ယူရတယ္။ ေရွးေခတ္ အလုပ္သမားကေတာ့ ကာယလုပ္အားအသုံးျပဳဖို႔ သင္ယူရပါတယ္။ ခုေခတ္ေလာက္ စာေတြေပေတြ တတ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ေရွးက ေခါမ၊ ဥေရာပ စတဲ့ ေနရာေတြမွာ ကၽြန္လုပ္သားေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အေမရိကားမွာ လူမဲေတြကို ကၽြန္ အျဖစ္ ေရာင္း၀ယ္တာေတြ၊ ၀ါခင္း၊ ေဆးခင္းေတြမွာ အစုလိုက္ ခိုုင္းေစတာေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာက ေတာ့ အိမ္ကၽြန္၊ ေက်ာင္းကၽြန္ ေလာက္ပဲရွိခဲ့ပါၿပီး “ေရွ႕ဂႏၳ၀င္ကၽြန္စနစ္” မ်ိဳး ရွိခဲ့ပံုမရပါဘူး။ လယ္ကၽြန္ ယာကၽြန္ဆိုတာမ်ိဳးကလည္း လယ္ကြက္ယာကြက္ အက်ယ္ႀကီးေတြ စိုက္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္လို႔ ကၽြန္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ မစိုက္ပ်ိဳးခဲ့ရပါဘူး။ ေက်ာက္စာေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတြစာရင္းနဲ႔ပါရွိေပမယ့္ မမ်ားလွပါဘူး။ ကၽြန္ဆို တာ အလုပ္သမားကိုပဲ ေျပာတာပါ။ (က်ေနာ္တုိ႔ ဘုရင္ေတြကလည္း အေသာကတို႔၊ ရွိဟြန္တိတို႔ ေလာက္ မႀကီးက်ယ္ခဲ့ပါဘူး။) ဗမာျပည္မွာ ကိုလိုနီေခတ္က်မွ ေရနံေျမအလုပ္သမား ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမား၊ ဆန္စက္ ဆီစက္အလုပ္သမား စသျဖင့္ ေပၚလာခဲ့ရာမွ ေရနံခ်က္စက္႐ံု အလုပ္သမားေတြကေတာ့ ပညာအေျခခံျမင့္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ သန္လ်င္ ေရနံခ်က္္စက္႐ံုဘက္က သခင္စိုး၊ ဗိုလ္ရန္ေအာင္၊ သခင္ဘေမာင္ တို႔လို ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္သမားဆိုတာ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ စတဲ့ သိပၸံပညာအေျခခံရွိရပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အစုလိုက္ တေနရာတည္း လုပ္ၾကရၿပီး တေယာက္္နဲ႔တေယာက္ ေခြးသြားဘီးေတြ ခ်ိတ္ဆက္သလို၊ အခ်ိန္ကိုက္္ ဆက္ စပ္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကရပါတယ္။ အလုပ္သမားေတြကိုယ္တိုင္ စက္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ အလုုပ္သမားေတြဟာ ယႏၱရားသေဘာအရ လူခ်င္းလည္း ခ်ိတ္ဆက္ကၽြမ္း၀င္ေနၾကရပါတယ္။ လယ္သမာ းေတြနဲ႔ မတူူတာက အဲဒါပါပဲ။ တစုတေ၀းတည္း အစုလုိက္ ဆက္စပ္ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္ေနၾကလို႔ အရင္းရွင္ေတြ က ေၾကာက္ေနရပါတယ္။ အလုပ္သမားေတြ ဆႏၵျပရင္ အစုလိုက္ျဖစ္လုိ႔ စက္႐ံုလည္ပတ္မႈရပ္ဆိုင္းသြားရၿပီး ကုန္ထုတ္လုပ္မႈလည္း တပါတည္း ရပ္ဆိုင္းသြားပါလိမ့္မယ္။ အလုပ္သမားေတြက သမဂၢဆိုၿပီး ဖြဲ႕စည္းထူ ေထာင္ လိုက္ၾကတဲ့အခါ ပိုၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ အင္အားႀကီးမားလာခဲ့ပါတယ္။ အလုပ္ရွင္က အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ အလုုပ္သမားေတြဟာ အလုပ္ရွင္ေတြရဲ႕ ေက်းဇူးကၽြန္လို႔ ေရွး အစဥ္အလာမွတ္ယူစြဲလမ္းလာခဲ့တာရွိပါတယ္။ အလုပ္သမားတခိ်ဳ႕ကလည္း အလုပ္ရွင္ကို ေက်းဇူးရွင္လို႔ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေနၾကတာမ်ိဳး ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွာ ရွိေနပါတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ကို ေက်းမစြပ္ေကာင္း ဘူးလို႔ စြဲမွတ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ မဟုတ္ဘူး။ အျပန္အလွန္ အေရာင္းအ၀ယ္သေဘာပါပဲ။ “ဆီေပးလို႔ ဆန္ရ” ဆိုတဲ့ သေဘာတရားပါပဲ။ ဗမာအစိုးရကိုယ္တိုင္က ၀န္ထမ္းေတြကို သူတို႔က ေက်းဇူးျပဳထားတာ၊ သူတို႔က လခေပးထားတာ၊ သူတို႔ိကို ေက်းဇူးတင္ရမွာလို႔ ထင္မွတ္ေနၾကသလို ၀န္ထမ္းေတြကို သူတို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးကၽြန္ေတြလို ဆက္ဆံေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအစြဲေတြ ေဖ်ာက္ရပါမယ္။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ အေျခခံသေဘာ တရားတခုပါပဲ။ အလုပ္သမားဟာ အလုပ္ရွင္ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္၊ အစိုးရရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္လို႔လည္း မွတ္ယူၿပီး အျပန္အလွန္ ၿငိမ္းခ်မ္း မွ်တေအာင္ ဆက္ဆံႏို္င္ေရးကို ေရွး႐ႈရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ရွင္ဟာ ေလာဘသမားျဖစ္လို႔ အေလွ်ာ့ေပး ႐ိုး မရွိပါဘူး။ အသာတၾကည္ေျပာလို႔လည္း မရပါဘူး။ သူ႔ဘက္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားပိုင္းျဖစ္တဲ့ အစိုးရက လည္း ဘက္လိုက္ေလ့ရွိေတာ့ ပိုၿပီးကမ္းတက္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရကိုယ္တိုင္ အလုပ္ရွင္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ပိုၿပီး ေတာ့ ဆိုးသည္ထက္ ဆိုးပါမယ္။ စစ္အစိုးရဆိုရင္ေတာ့ ဥပေဒမရွိဘဲ၊ ေသနတ္ရွိေနလို႔ ကမ္းကုန္ေအာင္ မိုက္႐ိုင္းပါလိမ့္မယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ ငရဲႀကီးမယ္ဆိုတာလည္း မရွိလို႔ ဘုန္းႀကီးေတြကိုေတာင္ သတ္ရဲသူေတြ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ အလုပ္သမားကိုလည္း ညႇာမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ အလုပ္သမားကလည္း ျပန္မညႇာဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ ေခတ္သစ္ဆို႐ိုးရွိပါတယ္။ “အလုပ္သမားေတြမွာ ေႏွာင္ႀကိဳးကလြဲၿပီး ဘာမွ ဆံုး႐ံႈးစရာမရွိ” ဆိုတာပါပဲ။ အလုပ္သမားရဲ႕ ဘ၀အသိ၊ ႏိုင္ငံေရးအသိ မရွိရင္ေတာ့ အလုပ္ကၽြန္ဘ၀က တက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကမာၻ႕သမုိင္းအစဥ္အလာအရ အလုပ္သမားေတြဟာ သဘာ၀အရ တစုတည္း ရွိ႐ံုသာမက စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းထားၾကတဲ့ “အလုပ္သမားသမဂၢ” ဆိုတာေတြလည္း ရွိခဲ့လို႔ ခုေခတ္မွာ အလုပ္ခိ်န္သတ္မွတ္မႈ၊ အခိ်န္ ပို လုပ္အားခ၊ လူမႈဖူလုံေရး စတာေတြ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာ မဆလ လက္ထက္ကလို ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ အစည္းအ႐ံုးေလးေတာင္ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ ခြင့္လဲမေပးေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ဖြဲ႕စည္းထားရမွာပါ။ က်စ္လ်စ္သိပ္သည္းစြာ လုပ္ေဆာင္ရမွာပါ။ ေလာက္ေကာင္ ႀကံ႕ဖြံ႕ေတြကိုလည္း သတိ ထားရမွာပါ။
REF: ေခတ္ၿပိဳင္
0 comments:
Post a Comment