Friday, March 11, 2011

နယ္စပ္ပိတ္ေသာ္လည္း ကားမ်ား ဆက္ပို႔ေန

11 March 2011

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းမႈကို ျမန္မာဘက္က ပိတ္ပင္ထား ေသာ္လည္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတဆင့္ တင္သြင္းလာသည့္ တပတ္ရစ္ ကားမ်ားကိုမူ ကုန္သည္မ်ားက မဲေဆာက္မွတဆင့္ နယ္ျခား ေသာင္ရင္းျမစ္ကိုျဖတ္ကာ ျမ၀တီဘက္သို႔ ေန႔စဥ္တင္ပို႔လ်က္ရိွသည္။

ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားက မတ္လ ၉ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ေနျပည္ေတာ္ အမိန္႔ျဖင့္ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား တရားမ၀င္ လမ္းေၾကာင္းမွ တင္သြင္းမႈ မ်ားကို ထပ္မံ ပိတ္ပင္လိုက္ ေသာ္လည္း ျမန္မာကုန္သည္ မ်ားက ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နားလည္ မႈယူကာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတဆင့္ တင္သြင္းလာသည့္ကားမ်ားကို ထိုင္းဘက္ရိွ အမွတ္ ၁၇ ေလွဆိပ္ မွတဆင့္ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္သြင္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ ကားကုန္သည္ မ်ားက ေျပာသည္။

ထိုင္းဘက္ျခမ္း အမွတ္ ၁၇ ဂိတ္ရိွ ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ား ေရာင္းခ်သည့္ ထိုင္း ကုမၸဏီတခုမွ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာက “ျမန္မာဘက္က ထိုင္းကုန္ေတြပိတ္ေပမယ့္ ကားေတြ ကေတာ့ တေန႔အစီးေရ ၄၀ ေလာက္ကေတာ့ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ ျမန္မာကုန္သည္ ေတြ သယ္ေနၾကတာပဲ။ ကားေတြကို ညဘက္ ကူးၾကတာမ်ားတယ္” ဟု ေျပာသည္။

မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေျမာက္ဘက္ရိွ အမွတ္ ၁၇ ေလွဆိပ္တြင္ ထိုင္းကား ကုမၸဏီ ၄၀ ခန္႔ အေရာင္းဌာနမ်ား ဖြင့္လွစ္ထားကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္ၿပီး ထိုင္းဘက္မွတဆင့္ ျမ၀တီဘက္သို႔ ကားတစီးကူးလွ်င္ ဘတ္ ၁ ေသာင္းခန္႔ (က်ပ္ ၂ သိန္း ၈ ေသာင္းေက်ာ္) ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားကို ေပးရသည္ဟု ျမန္မာကားကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

အဆိုပါကားမ်ားကို ျမ၀တီမွတဆင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းသို႔ သယ္ေဆာင္ရာတြင္ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ ေဒါနေတာင္ေက်ာ္ ကားလမ္းႏွင့္ ျမ၀တီႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕မ်ားကို ေရွာင္ကြင္း ၍ ေတာလမ္းမွတဆင့္ သယ္ယူၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာ ကားကုန္သည္တဦးက “ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ ေတာင္ေက်ာ္ကားလမ္းမွာက တိုက္ပြဲေတြ ခဏခဏျဖစ္ေတာ့ ေတာလမ္းကေနပဲ အသံုးျပဳၾကတာမ်ားတယ္။ ဒီလမ္း ကၾကမ္းေတာ့ အရမ္းႏုတဲ့ တန္ဖိုးႀကီးကားေတြကိုဆိုရင္ ဒီလမ္းက မသြားၾကဘူး။ လမ္းၾကမ္းေတာ့ ကားထိတာ ခိုက္တာေတြမ်ားတယ္။ ဒီလမ္းကို ေထာ့ကိုကိုးလမ္းလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီလမ္းကသြားရင္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕ျပင္အထိ ေပါက္တယ္” ဟု ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

လမ္းေၾကာင္း ျဖတ္သန္းရာတြင္ အခြန္အေကာက္မ်ားကို တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္ (DKBA) ႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ံုး (KNU)၊ ကရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ (KNU/KNLA) သို႔လည္း ေပးရေၾကာင္း၊ လက္ရိွ အေန အထားအရ ထိုလမ္းကို တျခားကုန္သည္မ်ားလည္း အသံုးျပဳေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားက အဆိုပါေတာလမ္းခရီးကို အသံုးမျပဳၾကရန္ ကုန္သည္မ်ားကို ညႊန္ၾကားထားေသာ္လည္း ကုန္သည္မ်ားက လိုက္နာျခင္းမရိွဘဲ ေန႔စဥ္အသံုးျပဳေနသည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာမွတဆင့္ လွ်ပ္စစ္ ပစၥည္း၊ ေဆး၀ါးႏွင့္ အလွကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစံု၊ အ၀တ္အထည္၊ အားကစားပစၥည္း၊ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးပစၥည္းႏွင့္ စားေသာက္ကုန္မ်ိဳးစံု၊ ဓာတုပစၥည္း၊ ပလတ္စတစ္ကုန္ၾကမ္း၊ ေရာ္ဘာ၊ စာေရးကရိယာမ်ိဳးစံု လယ္ယာႏွင့္ ေရလုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္းမ်ား၊ ကြန္ျပဴတာ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ ကားဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား၊ တီဗီ၊ ေရခဲေသတၱာႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္းမ်ားကို ျမန္မာဘက္သို႔ တင္သြင္းၿပီး ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမ်ားထဲတြင္ ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းသည္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။

ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားဘက္က လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လမွ စတင္ကာ ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအ၀င္ တရားမ၀င္ဂိတ္ ၃၀ ခန္႔ကို ပိတ္ခဲ့ သည္မွာ ယေန႔အထိျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ မဲေဆာက္-ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာကို ပိတ္လိုက္သျဖင့္ တရား မ၀င္နည္းျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈျပဳရာ တလလွ်င္ ဘတ္သန္း ၈၀၀ ဖိုးခန္႔ရွိၿပီး ယခင္က ထက္ က်ဆင္းသြားသည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးတဦးက ေျပာသည္။

မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာ တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ထားစဥ္က ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔သည့္ ထိုင္းကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ တလလွ်င္ ထိုင္းဘတ္ သန္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ ရိွသည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း ျမန္မာဘက္မွ ခရီးသည္မ်ား ထိုင္းဘက္သို႔ ခရီးသြားလာခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားျခင္းမရိွေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕ခံံတဦးက ေျပာ သည္။

Ref;Irrawaddy

0 comments:

အေပၚသို႔