Monday, August 8, 2011

လူ့​အခြင့္​အ​ေရး​တိုက္ပြဲဝင္ပုဂၢိဳလ္​ေက်ာ္မ်ား​ အပိုင္း​ ၃

August 8, 2011
ခင္​ေမာင္စိုး​

လူ့ ​အခြင့္​အ​ေရး​ဆိုတဲ့​ စကား​လံုး​ဟာ သည္​ေန့​မွာျဖင့္​ လူတိုင္း​သံုး​တဲ့​ စကား​လံုး​ တလံုး​ ျဖစ္​ေနပါၿပီ။ ဒါ​ေပမယ့္​ သည္စကား​လံုး​ ​ေပၚလာတာဟာ ကာလအား​ျဖင့္​ သိပ္မၾကာ​ေသး​ပါဘူး​။ လူ့​အခြင့္​အ​ေရး​နဲ့​တူတဲ့​ အခြင့္​အ​ေရး​ေတြ ႏွစ္​ေပါင္း​ ​ေထာင္နဲ့​ခ်ီၿပီး​ ရွိခဲ့​ေပမယ့္​ လူ့​အခြင့္​အ​ေရး​ဆိုတဲ့​ ​ေဝါဟာရကို စတင္သံုး​စြဲတာက​ေတာ့​ လြန္ခဲ့​တဲ့​ ႏွစ္​ေပါင္း​ ႏွစ္ရာ​ေလာက္ကမွ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ စကား​လံုး​ကို စတင္သံုး​စြဲခဲ့​သူအျဖစ္ အသတ္မွတ္ခံရတဲ့​ သူက​ေတာ့​ အ​ေမရိကန္​ေတြး​ေခၚရွင္ႀကီး​ ဟင္နရီ​ေဒး​ဗစ္​ေသာရိုး​ပါ။ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​ရဲ့​ အ​ေတြး​အ​ေခၚ​ေတြဟာ အ​ေမရိကန္ျပည္​ေထာင္စုမွာသာမက ကမ႓ာမွာပါ ယခုထက္တိုင္ ဩဇာလႊမ္း​ေနဆဲျဖစ္သလို နိုင္ငံ​ေရး​ လႈပ္ရွား​ေနသူ​ေတြအ​ေနနဲ့​လည္း​ ​ေလ့​လာ​ေနရဆဲျဖစ္ပါတယ္။


ျမန္မာ့​ နိုင္ငံ​ေရး​ ​ေလာကမွာဆိုရင္လည္း​ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​ရဲ့​ အယူအဆတရပ္​ေၾကာင့္​ စစ္အစိုး​ရနဲ့​ အတိုက္အခံ ​ေခါင္း​ေဆာင္​ေတြအၾကား​ တင္း​မာမႈ​ေတြ ျဖစ္ပြား​ခဲ့​ရပါတယ္။ ၁၉၈၉ ဝန္း​က်င္မွာ အတိုက္အခံ နိုင္ငံ​ေရး​ေခါင္း​ေဆာင္မ်ား​ျဖစ္ၾကတဲ့​ ​ေဒၚ​ေအာင္ဆန္း​စုၾကည္နဲ့​ ဦး​ဝင္း​တင္ စသူမ်ား​က နိုင္ငံ​ေရး​ေဆာင္ပုဒ္တခုကို ကိုင္စြဲၿပီး​ စစ္အစိုး​ရကို စိန္​ေခၚခဲ့​တဲ့​ ျဖစ္ရပ္မွာ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​ရဲ့​ ကမ႓ာ​ေက်ာ္ အယူအဆကို အသံုး​ျပုခဲ့​တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက​ေတာ့​ “မတရား​တဲ့​ အမိန့္​အာဏာဟူသမ်ွ တာဝန္အရ ဖီဆန္ၾက” ဆိုတဲ့​ ​ေဆာင္ပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ​ေဆာင္ပုဒ္ကို ၾကား​ရတဲ့​အခါမွာ စစ္အစိုး​ရဟာ အလြန္​ေၾကာက္ရြံ့​တုန္လႈပ္သြား​ၿပီး​ အတိုက္အခံ​ေခါင္း​ေဆာင္မ်ား​ကို ​ေထာင္သြင္း​ အက်ဉ္း​ခ်ခဲ့​ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ့​ပဲ လူထု​ေခါင္း​ေဆာင္ ​ေဒၚ​ေအာင္ဆန္း​စုၾကည္ဟာ ​ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ုပ္ အႀကိမ္ႀကိမ္က်ခဲ့​ရသလို သတင္း​စာဆရာႀကီး​ ဦး​ဝင္း​တင္ဟာလည္း​ အက်ဉ္း​ေထာင္အတြင္း​မွာ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ​ေနထိုင္ခဲ့​ရပါတယ္။

မတရား​တဲ့​ အမိန့္​အာဏာ​ေတြကို မလိုက္နာဘဲ အာခံဆန့္​က်င္​ေရး​ဟာ နိုင္ငံသား​တိုင္း​ရဲ့​တာဝန္ျဖစ္တယ္လို့​ ​ေရး​သား​ေဟာ​ေျပာခဲ့​သူ ဆရာႀကီး​ ဟင္နရီ​ေဒး​ဗစ္​ေသာရိုး​ကို ၁၈၁၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၂ ရက္မွာ ​ေမြး​ပါတယ္။ အ​ေမရိကန္ ျပည္​ေထာင္စု နယူး​အဂၤလန္​ေဒသ မက္ဆာခ်ဴး​ဆက္ျပည္နယ္အတြင္း​က ကြန္​ေကာ့​ၿမိဳ႔မွာ ​ေမြး​ဖြား​ပါတယ္။ သူ့​မိဘမ်ား​က သာမန္လူတန္း​စား​ျဖစ္ပါတယ္။ ​ေသာရိုး​ဟာ ဟား​ဗဒ္တကၠသိုလ္မွာ အသက္ ၂၀ အရြယ္အထိ ပညာသင္ၾကား​ခဲ့​ပါတယ္။ ​ေနာက္​ေတာ့​ ​ေမြး​ရာဇာတိကို ျပန္လာၿပီး​ အစ္ကိုျဖစ္သူနဲ့​ စာသင္​ေက်ာင္း​ေထာင္ပါတယ္။ သူတို့​ေက်ာင္း​မွာ တျခား​ေက်ာင္း​ေတြနဲ့​ မတူတဲ့​ သင္ရိုး​ေတြ ပါရွိခဲ့​တယ္လို့​ ဆိုတယ္။ ဥပမာ ​ေတာအုပ္အတြင္း​မွာ လမ္း​ေလ်ွာက္တာမ်ိဳး​၊​ ​ေဈး​ဆိုင္​ေတြကို သြား​ေရာက္တာမ်ိဳး​ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ​ေပမယ့္​ အစ္ကိုျဖစ္သူ ​ေသဆံုး​သြား​တဲ့​အတြက္ စာသင္​ေက်ာင္း​ဟာ ခဏနဲ့​ပဲ ရပ္ဆိုင္း​သြား​ခဲ့​ပါတယ္။

ေနာက္​ေတာ့​ ​ေသာရိုး​ဟာ ​ေတြး​ေခၚပညာရွင္စာ​ေရး​ဆရာႀကီး​ အီမာဆင္နဲ့​ သိက်ြမ္း​ၿပီး​ စာ​ေပမ်ား​ စတင္​ေရး​သား​ခဲ့​ပါတယ္။ ​ေသဆံုး​သြား​တဲ့​အထိ ​ေသာရိုး​ဟာ စာ​ေရး​ခဲ့​တာျဖစ္တဲ့​အတြက္ အခုဆိုရင္ ​ေသာရိုး​လက္​ေရြး​စင္​ေပါင္း​ခ်ုပ္စာ​ေပဟာ အတြဲ ၂၀ ​ေက်ာ္ရွိပါတယ္။

ေသာရိုး​ဟာ အီမာဆင္နဲ့​ ခင္မင္သိက်ြမ္း​ရင္း​ အက်င့္​သီလစိတ္ကို ဦး​စား​ေပး​တဲ့​ အ​ေတြး​အ​ေခၚကို လက္ခံခဲ့​ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ ကလည္း​ အလြန္ရိုး​စင္း​ၿပီး​ သဘာဝ​ေလာကႀကီး​နဲ့​လိုက္​ေလ်ာညီ​ေထြ ​ေနထိုင္တတ္ပါတယ္။ သူ့​ဘဝဟာ မ်ား​ေသာအား​ျဖင့္​ ​ေတာ ရပ္​ေဒသမွာ တကိုယ္တည္း​ ​ေနထိုင္ရင္း​ ကုန္လြန္ခဲ့​တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ရိုး​စင္း​စြာ ​ေနထိုင္ျခင္း​သည္ပင္ သဘာဝက်က် ​ေနထိုင္ျခင္း​၊​ ၿငိမ္း​ခ်မ္း​စြာ ​ေနထိုင္ျခင္း​လို့​ ခံယူထား​သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသာရိုး​ ဆိုတဲ့​လူဟာ ဘာ စီး​ပြား​ေရး​အလုပ္ကိုမွ လုပ္တဲ့​သူ မဟုတ္ဘူး​။ အိမ္​ေထာင္လည္း​မျပု၊​ ဘုရား​ေက်ာင္း​လည္း​မသြား​၊​ မဲလည္း​မထည့္​၊​ အခြန္လည္း​မ​ေဆာင္၊​ ​ေနာက္ၿပီး​ အသား​လည္း​ မစား​သလို အရက္တို့​ ​ေဆး​လိပ္တို့​လည္း​ မသံုး​စြဲ၊​ အမဲလိုက္တဲ့​ အလုပ္မ်ိဳး​လည္း​ မလုပ္၊​ သဘာဝကို ခ်စ္ျမတ္နိုး​တယ္၊​ ရိုး​စင္း​တဲ့​အ​ေတြး​အ​ေခၚကို လက္ခံက်င့္​သံုး​သူျဖစ္တယ္ စသျဖင့္​ သူ့​မိတ္​ေဆြႀကီး​ အီမာဆင္က သံုး​သပ္​ေျပာဆိုပါတယ္။

ဒါ​ေပမယ့္​ ​ေသာရိုး​ဟာ အ​ေတြး​အ​ေခၚထဲမွာ နစ္​ေမ်ာ​ေနတဲ့​ သူမ်ိဳး​ မဟုတ္ပါဘူး​။ ​ေလး​နက္တဲ့​ အ​ေတြး​အ​ေခၚထဲမွာ နစ္မြန္း​ၿပီး​ ပတ္ဝန္း​က်င္ကို လ်စ္လ်ူရႈတတ္တဲ့​ ​ေတာမွီရ​ေသ့​မ်ိဳး​ မဟုတ္ပါဘူး​။ ​ေတြး​ေခၚရွင္ စစ္စစ္ျဖစ္ဖို့​အတြက္ ကိုယ့္​အ​ေတြး​အ​ေခၚအတိုင္း​ က်င့္​ၾကံ​ေနထိုင္ျပရမွာ ျဖစ္သလို ဘဝျပႆနာ​ေတြကိုလည္း​ လက္​ေတြ႕​ေျဖရွင္း​ေပး​ရမယ္လို့​ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​က ဆိုပါတယ္။

သည္လို လက္​ေတြ႕​က်တဲ့​ အ​ေတြး​အ​ေခၚ​ေတြကတဆင့္​ နိုင္ငံ​ေရး​အာခံမႈ (Civil Disobedience) ဆိုတဲ့​ ကမ႓ာ​ေက်ာ္ နိုင္ငံ​ေရး​စာတမ္း​ႀကီး​ ​ေပၚ​ေပါက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္စာတမ္း​ႀကီး​ ျဖစ္​ေပၚလာပံုက​ေတာ့​ သည္လိုပါ။

ဆရာႀကီး​ ေသာရိုး​ဟာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္​ေရာက္​ေတာ့​ သူ့​ဇာတိၿမိဳ႔ရဲ့​ အစြန္အဖ်ား​ ​ေတာအုပ္က​ေလး​ထဲမွာ တကိုယ္တည္း​ ​ေနထိုင္​ေနပါတယ္။ သဘာဝကို ခ်စ္ျမတ္နိုး​သူျဖစ္တဲ့​အတိုင္း​ ​ေတာအုပ္က​ေလး​ထဲမွာ ​ေနရတာကို ​ေပ်ာ္​ေမြ႕​တဲ့​သူပါ။ ဒီလို ​ေအး​ေအး​လူလူ​ေနထိုင္ရင္း​ ​ေနာက္တႏွစ္အၾကာမွာ သူ့​ဆီကို အစိုး​ရရဲ့​ အ​ေကာက္ခြန္ အရာရွိတ​ေယာက္ ​ေရာက္လာပါတယ္။ ဒီအ​ေကာက္ခြန္အရာရွိက ​ေသာရိုး​ထံက​ေနၿပီး​ ​ေျခာက္ႏွစ္စာ အခြန္အတုပ္ကို ​ေတာင္း​ပါတယ္။ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​ဟာ စီး​ပြား​ေရး​သမား​လည္း​ မဟုတ္သလို ပိုင္ဆိုင္မႈလည္း​ ဘာမွ မရွိတဲ့​အတြက္ အျမတ္ခြန္ရယ္လို့​ ​ေပး​ေဆာင္စရာ မရွိ​ေပမယ့္​ အဲဒီတုန္း​က ​ေပး​ရတဲ့​ လူခြန္တမ်ိဳး​ကို​ေတာ့​ ​ေပး​စရာ ရွိ​ေနပါတယ္။ ဒီလူခြန္ကို Poll Tax လို့​ ​ေခၚပါတယ္။ မဲထည့္​ခြင့္​အတြက္ ​ေပး​ရတဲ့​ အခြန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခြန္ကို ​ေပး​တဲ့​သူမွ မဲထည့္​ခြင့္​ရၿပီး​ သည္အခြန္မ​ေပး​ရင္ မဲထည့္​ခြင့္​ မရပါဘူး​။

ဆရာႀကီး​ ​ေသာရိုး​က အုပ္ခ်ုပ္​ေနတဲ့​ အစိုး​ရကို သ​ေဘာမက်တဲ့​သူ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အ​ေမရိကန္အစိုး​ရဟာ မကၠဆီကိုနဲ့​ စစ္ျဖစ္​ေနသလို က်ြန္​ေရာင္း​က်ြန္ဝယ္ စနစ္ကိုလည္း​ လက္ခံ​ေနတဲ့​ အစိုး​ရပါ။ ဒါကို ​ေသာရိုး​က လံုး​ဝ ဆန့္​က်င္ပါတယ္။ ဒါ​ေၾကာင့္​ ဒီလိုအစိုး​ရအသက္ရွည္​ေရး​ကို အ​ေထာက္အပံ့​ျဖစ္​ေစမယ့္​ အ​ေကာက္ခြန္ကို လံုး​ဝ မ​ေပး​ခ်င္ပါဘူး​။ ​ေပး​ရမယ့္​ အ​ေကာက္ခြန္က ​ေျပာပ​ေလာက္တာ မဟုတ္​ေပမယ့္​ သူက မ​ေပး​ဘူး​လို့​ အ​ေကာက္ခြန္အရာရွိကို ​ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အ​ေကာက္ခြန္အရာရွိက ဒါဆိုရင္ ​ေထာင္ထဲမွာ ​ေနရလိမ့္​မယ္ဆို​ေတာ့​ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​က မဆိုင္း​မတြဘဲ ​ေထာင္ထဲကို ပို့​ဖို့​ ​ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ့​ ဆရာႀကီး​ေသာရိုး​ဟာ အစိုး​ရကို အာခံမႈနဲ့​ ​ေထာင္ထဲ ​ေရာက္သြား​တာပါ။

ဒါ​ေပမယ့္​ သူ့​ရဲ့​ အ​ေဒၚတ​ေယာက္က သူ​ေပး​ေဆာင္စရာရွိတဲ့​ အခြန္ကို ​ေပး​လိုက္တဲ့​အတြက္ ​ေထာင္ထဲမွာ တညပဲ အိပ္လိုက္ရၿပီး​ ျပန္ထြက္လာရပါတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္အ​ေပၚမွာ သူ့​မိတ္​ေဆြ အီမာဆင္နဲ့​ သူဟာ သ​ေဘာထား​ခ်င္း​ ကြဲလြဲခဲ့​ပါတယ္။ ဒီ​ေလာက္ ​ေငြက​ေလး​နဲ့​ ​ေထာင္ထဲဝင္တာကို အီမာဆင္က သ​ေဘာမက်ပါဘူး​။ တကယ့္​ျပႆနာကိုလည္း​ မ​ေျပလည္​ေစနိုင္ဘူး​လို့​ အီမာဆင္က ယူဆပါတယ္။ ဒါ​ေပမယ့္​ ​ေသာရိုး​က​ေတာ့​ အစိုး​ရရဲ့​ မတရား​မႈ​ေတြနဲ့​ မွား​ယြင္း​မႈ​ေတြကို ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​အာခံဆန့္​က်င္ဖို့​ အ​ေရး​ဟာ နိုင္ငံ သား​ေကာင္း​ တ​ေယာက္ရဲ့​ တာဝန္ပဲလို့​ ခံယူပါတယ္။ ဒါ​ေၾကာင့္​ အီမာဆင္က သူ​ေထာင္က်တဲ့​ေနရာကိုလာၿပီး​ ​ေသာရိုး​ရယ္ မင္း​ဘာ​ေၾကာင့္​ ​ေထာင္ထဲဝင္ရတာတုန္း​လို့​ ​ေမး​ေတာ့​ ​ေသာရိုး​ကလည္း​ အီမာဆင္ ခင္ဗ်ား​က​ေရာ ဘာ​ေၾကာင့္​ ​ေထာင္ျပင္မွာ ​ေန​ေနရတာတုန္း​လို့​ ျပန္​ေျပာခဲ့​ပါတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ တညတာ ​ေနလိုက္ရတာဟာ ​ေသာရိုး​အတြက္ နိုင္ငံ​ေရး​အယူအဆတရပ္ကို ​ေဖာ္ထုတ္ဖို့​ တြန္း​အား​ေပး​လိုက္တာ ပါပဲ။ ​ေနာက္ တႏွစ္​ေက်ာ္ ႏွစ္ႏွစ္နီး​ပါး​အၾကာမွာ အစိုး​ရနဲ့​ ဆက္နႊယ္​ေနတဲ့​ နိုင္ငံသား​တို့​ရဲ့​ ရပိုင္ခြင့္​နဲ့​ တာဝန္ဆိုတဲ့​ ​ေခါင္း​စဉ္နဲ့​ ​ေဟာ​ေျပာပြဲကို လုပ္ပါတယ္။ ဒီ​ေဟာ​ေျပာပြဲမွာ ​ေျပာခဲ့​တာ​ေတြကို ျပင္ဆင္မြမ္း​မံၿပီး​ နိုင္ငံ​ေရး​အာခံမႈ စာတမ္း​ႀကီး​ကို ၁၈၄၉ ခုႏွစ္မွာ ​ေရး​သား​ ထုတ္​ေဝခဲ့​ပါတယ္။

ဒီစာတမ္း​မွာ အစိုး​ရနဲ့​ နိုင္ငံသား​အၾကား​က ဆက္ဆံ​ေရး​အ​ေၾကာင္း​ ​ေရး​သား​ထား​ပါတယ္။ အ​ေကာင္း​ဆံုး​အစိုး​ရဆိုသည္မွာ ထိန္း​ခ်ုပ္ ကြပ္ညႇပ္မႈ အနည္း​ဆံုး​ အစိုး​ရ ျဖစ္သည္လို့​ ​ေသာရိုး​က ဆိုပါတယ္။ အစိုး​ရက ထုတ္ျပန္တဲ့​ အမိန့္​ေတြ ျပ႒ာန္း​တဲ့​ ဥပ​ေဒ​ေတြ ဟာ အမွန္တရား​ကို ကိုယ္စား​ျပုတာ မဟုတ္ဘဲ အုပ္စိုး​သူ​ေတြရဲ့​ အက်ိဳး​စီး​ပြား​ကို ကာကြယ္​ေစာင့္​ေရွာက္ဖို့​သာ အဓိက ျဖစ္တယ္။ ဒါ​ေၾကာင့္​ အုပ္ခ်ုပ္ခံ တိုင္း​သူျပည္သား​မ်ား​အ​ေနနဲ့​ အစိုး​ရထုတ္ျပန္တဲ့​ အမိန့္​တိုင္း​ ဥပ​ေဒတိုင္း​ကို လိုက္နာစရာမလိုဘူး​။ လိုက္ နာျခင္း​ဟာ ကိုယ့္​ရဲ့​ အက်င့္​သီလစိတ္ကို အဆံုး​ရွံဳး​ခံလိုက္ျခင္း​ျဖစ္တယ္။ အက်င့္​သီလစိတ္ကို ဆံုး​ရွံဳး​သြား​တာဟာ လူသား​ တ​ေယာက္အျဖစ္က ဆံုး​ရွံဳး​သြား​ျခင္း​ျဖစ္တယ္လို့​ ​ေသာရိုး​က ​ေျပာပါတယ္။ ဒါ​ေၾကာင့္​ အက်င့္​သီလစိတ္ရွိတဲ့​ လူသား​တ​ေယာက္ ဟာ မတရား​တဲ့​ ဥပ​ေဒ​ေတြကို ထုတ္ျပန္ၿပီး​ သက္ဆိုး​ရွည္​ေနတဲ့​ အစိုး​ရကို ရပ္တန့္​သြား​ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အစိုး​ရဟာ စက္ယနၲရား​တခုနဲ့​ တူတယ္။ ဒီစက္ယနၲရား​ကို ရပ္တန့္​ေအာင္လုပ္ဖို့​ နိုင္ငံသား​တိုင္း​မွာ တာဝန္ရွိတယ္။ ဒီတာဝန္ဆိုတာက အစိုး​ရဆိုး​မ်ား​ ထုတ္ျပန္တဲ့​ ဥပ​ေဒ​ေတြကို အာခံခ်ိဳး​ေဖာက္ဖို့​ပဲလို့​ ​ေျပာပါတယ္။

ေသာရိုး​ဟာ သူ့​ဆီက အခြန္လာ​ေကာက္တဲ့​ အစိုး​ရဝန္ထမ္း​ကိုလည္း​ အစိုး​ရ​ေကာင္း​တရပ္ ဖန္တီး​ဖို့​ ဝန္ထမ္း​မ်ား​မွာ တာဝန္ရွိ​ေၾကာင္း​ ရွင္း​ျပခဲ့​ပါတယ္။ သူ့​ဆီမွာ အခြန္လာ​ေကာက္တဲ့​သူက ​ေသာရိုး​ဆီက အခြန္ကို မရတဲ့​အခါ သူ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲလို့​ ​ေမး​ပါတယ္။ ​ေသာရိုး​က နိုင္ငံသား​ေကာင္း​တ​ေယာက္အ​ေနနဲ့​ အစိုး​ရဝန္ထမ္း​အျဖစ္က နုတ္ထြက္ပစ္လိုက္ပါလို့​ အၾကံ​ေပး​လိုက္ ပါတယ္။ အစိုး​ရ ဝန္ထမ္း​အျဖစ္နဲ့​ မတရား​တဲ့​ ဥပ​ေဒ​ေတြကို ျပည္သူ​ေတြလိုက္နာ​ေအာင္ လုပ္​ေနမယ့္​အစား​ ဝန္ထမ္း​ဘဝက နုတ္ထြက္ ပစ္လိုက္တာက လူသား​ရဲ့​ ဂုဏ္သိကၡာနဲ့​ ပိုၿပီး​ညီညြတ္တယ္လို့​ ယူဆပါတယ္။

ေသာရိုး​ ကိုယ္တိုင္ ​ေထာင္က်ခံရဲခဲ့​တာဟာ ဒီလို လူ့​ဂုဏ္သိကၡာကို ပဓာနထား​တဲ့​ အယူအဆကို ကိုင္စြဲၿပီး​ ​ေထာင္က်ခံခဲ့​တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ့​ရဲ့​ အယူအဆက သည္လိုပါ။ အစိုး​ရ​ေတြဟာ ဘယ္​ေလာက္အင္အား​ရွိတယ္​ေျပာ​ေျပာ လူတ​ေယာက္ရဲ့​ စိတ္ ဓာတ္အင္အား​ကို​ေတာ့​ မယွဉ္နိုင္ဘူး​တဲ့​။ အစိုး​ရရဲ့​ အင္အား​ဟာ ရုပ္ပိုင္း​ဆိုင္ရာ အင္အား​သာျဖစ္ၿပီး​ လူသား​ရဲ့​ ႀကီး​က်ယ္ျမင့္​ျမတ္တဲ့​ စိတ္ဓာတ္အင္အား​ကို မထိပါး​နိုင္ပါဘူး​တဲ့​။ လူသား​တ​ေယာက္အ​ေနနဲ့​ အမွန္တရား​ကို ဦး​စား​ေပး​ျခင္း​အား​ျဖင့္​သာ လြတ္လပ္မႈကို ရရွိမွာျဖစ္ၿပီး​ အစိုး​ရကို ​ေၾကာက္လန့္​တဲ့​အတြက္ မွား​ယြင္း​တဲ့​ ဥပ​ေဒ​ေတြကို လိုက္နာ​ေနရင္ လြတ္လပ္မႈက ဆံုး​ရွံဳး​သြား​ၿပီး​ ​ေက်း​က်ြန္ဘဝသို့​ က်​ေရာက္သြား​ပါ တယ္တဲ့​။

Ref: ဒီဗြီဘီ

0 comments:

အေပၚသို႔