Friday, August 3, 2012

ႏိုင္ငံပိုင္ သေဘၤာလိုင္း ၂၀ ၏ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္တင္ခမ်ား ထပ္တက္

ေက်ာ္ဖုန္းေက်ာ္
ၾသဂုတ္လ ၀၂ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္

ေစ်းတက္ရန္ ေနာက္ဆံုးအသုတ္ က်န္ရွိေနခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံပိုင္ သေဘၤာလိုင္း ခရီးစဥ္ ၂၀ ၏ ခရီးသည္ စီးနင္းခႏွင့္ ကုန္တင္ခ မ်ားမွာ ၾသဂုတ္လ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ တက္သြားျပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ ရန္ကုန္ျမစ္ တဖက္ကမ္းကူး ကူးတို႔ခမ်ားလည္း ႏွစ္ဆ တက္ သြားသည္။

ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ ဌာနခြဲေအာက္ရွိ ခရီးလမ္းအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကူးတို႔လိုင္းမ်ား၊ ဧရာဝတီ ဌာနခြဲ ေအာက္ရွိ ခရီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ခ်င္းတြင္း ဌာနခြဲ ေအာက္ရွိ သေဘၤာလမ္းမ်ားအတြက္ ႏႈန္းထားမ်ားသည္ တႏွစ္တာ အၾကာတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေစ်းတက္ သြားျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

အခေၾကးေငြ တိုးျမႇင့္မႈတြင္ ရန္ကုန္ႏွင့္ က်ဳံမေငး၊ ေျမာင္းျမ၊ ပုသိမ္၊ ျပည္သို႔ ေျပးဆြဲေသာ သေဘၤာလိုင္းမ်ား၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေညာင္ဦး၊ ကသာ၊ ဗန္းေမာ္၊ ျပည္သုိ႔ ေျပးဆြဲေသာ ခရီးစဥ္မ်ားႏွင့္ မံုရြာမွ ဟုမၼလင္း၊ ကေလးဝႏွင့္ ခႏၲီး လိုင္းတို႔ အက်ဳံးဝင္သည္။

႐ိုး႐ိုးတန္း၊ အျမန္၊ အထူူးအျမန္ႏွင့္ ပံုမွန္ေျပးဆြဲေသာ သေဘၤာမ်ားအားလံုး၏ ႐ိုး႐ိုးတန္း သေဘၤာစီးခမ်ားအနက္ ရန္ကုန္-ဘိုကေလး (ကုန္)ခရီးစဥ္ ကုန္းပတ္ခမွာ အတက္နည္းဆံုး ျဖစ္ျပီး မံုရြာ-ခႏၲီး (အျမန္) ခရီးက ႏွစ္ဆ တက္ကာ အတက္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္။

မႏၲေလး-ကသာ သေဘၤာလုိင္း၏ ပထမတန္းခမွာ ၁.၂ ဆျဖင့္ အနိမ့္ဆံုးတက္ကာ က်ပ္ ၆,၉၅ဝ ျဖစ္သြားျပီး မႏၲေလး-ျပည္ ပထမတန္းခမွာ ႏွစ္ဆတက္ကာ ၁ဝ,ဝ၂ဝ က်ပ္ ျဖစ္သြားသည္။
ကုန္တင္ခ ႏႈန္းထားမ်ားတြင္ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ ခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ ေရမိုင္ တမိုင္လွ်င္ သံုးက်ပ္မွ ရွစ္က်ပ္အထိ တိုးသြားသလို ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ ေရမိုင္တမိုင္လွ်င္ ယခင္ကထက္ ၃၆ က်ပ္ ျမင့္တက္ သြားသည္။

ရန္ကုန္ႏွင့္ ဒလ၊ ခေနာင္တို၊ ဆာပါေခ်ာင္ႏွင့္ ဆိပ္ၾကီးတို႔ႏွင့္ ေျပးဆြဲေနေသာ ကူးတို႔ခမ်ားလည္း ႏွစ္ဆ တက္သြားျပီး ၁ဝဝ က်ပ္ ျဖစ္သြားသည္။

“ဝန္ထမ္းေတြကုိလည္း ေထာက္ပံ့ေၾကး ၃ဝ,ဝဝဝ က်ပ္ တိုးေပးလုိက္တယ္။ စက္သံုးဆီ တဂါလံကို ႏုိင္ငံေတာ္က သံုးေထာင့္ ငါးရာအထိ တိုးလိုက္တဲ့အတြက္ အဲဒီ စရိတ္ေတြကို ကာမိေအာင္ ဌာနဝင္ေငြ ျပန္ရွာဖို႔ အခုလို တိုးျမႇင့္ လိုက္ရတာပါ” ဟု ဗုဒၶဟူးေန႔က ရန္ကုန္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းဌာန၏ လက္ေထာက္မန္ေနဂ်ာ ဦးလူ ေမာ္ထြန္းႏြဲ႔ က ေျပာသည္။

သေဘၤာခ ႏႈန္းထားမ်ားတိုး ျမႇင့္ေကာက္ခံရန္ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ၾကီး ဦးဉာဏ္ထြန္းေအာင္က ဗုဒၶဟူးေန႔ ညေနပိုင္းက လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္း၏ ဌာနခြဲ ေျခာက္ခုေအာက္တြင္ ခရီးလမ္းႏွင့္ ကူးတို႔ လမ္း ၃၇ ခုရွိရာ ယခုႏွစ္ အတြင္း ေစ်းႏႈန္းတိုးျမႇင့္ျခင္းကို လိုင္းမ်ားခြဲ၍ သံုးၾကိမ္ခြဲလုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဧၿပီလတြင္ တၾကိမ္၊ ဇူလိုင္လတြင္ တၾကိမ္ ခရီး လမ္း ၁၇ ခုအတြက္ ေစ်းျမႇင့္ခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ အရႈံးေပၚသျဖင့္ ေျပးဆြဲမႈ ရပ္ဆိုင္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ေလွ်ာ့ခ်သည့္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားလည္း ရွိေနျပန္သည္။ ရန္ကုန္-ေျမာင္းျမ ခရီးလမ္းကို ၾသဂုတ္မွ စတင္ကာ အနည္းဆံုး ႏွစ္လၾကာ ရပ္နားထားမွာျဖစ္ျပီး ရန္ကုန္-ဘိုကေလး ခရီးစဥ္ကို တပတ္လွ်င္ ႏွစ္ရက္မွ တပတ္လွ်င္ တရက္သာ ေျပးဆြဲေတာ့မည္။ ရန္ကုန္-ဖ်ာပံုကိုမူ တပတ္လွ်င္ ငါးရက္ သုိ႔ ေလ်ွာ့ခ် လိုက္သည္။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႏိုင္ငံက အရႈံးခံ ေျပးဆြဲခဲ့ရေသာ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္တင္ခမ်ား တိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံ မႈကို လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ ၾသဂုတ္လကလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးသည္။

Ref: မဇၥ်ိမ

0 comments:

အေပၚသို႔