Wednesday, April 4, 2012

ေရြးေကာက္ပဲြရလဒ္ ႀကံခိုင္ေရးပါတီလက္ခံ

03 ဧၿပီ 2012
သင္းသီရီ

ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ ရလဒ္ဟာ လူထုရဲ့ အဆံုးအျဖတ္မို႔ ႀကံခိုင္ဖြံၿဖိဳးေရး ပါတီက လက္ခံသလို အႏိုင္ရ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ေတြကိုလည္း ႀကိဳဆိုတယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စု ႀက့ံခိုင္ေရးနဲ႔ ဖြံၿဖိဳးေရးပါတီရဲ့ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဌးဦးက ေျပာပါတယ္။ လာမယ့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ သူတို႔ပါတီရဲ့ အားနည္းခ်က္ရွိရင္ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုမယ္လို႔လည္း ေျပာသြား ပါတယ္။

လက္ရွိအာဏာရ ႀကံခိုင္ဖြံၿဖိဴးေရးပါတီဟာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ အႏိုင္ရ ခဲ့တဲ့ ပါတီၾကီး ျဖစ္ေပမဲ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ က က်င္းပခဲ့တဲ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ လစ္လပ္ ေနရာ ၄၅ ေနရာမွာေတာ့ တစ္ေနရာဘဲ အႏိုင္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ လူထုရဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီရလဒ္ အေပၚမွာ ၾကံ့ခိုင္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး ပါတီက လက္ခံတယ္ လို႔ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရး ႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးပါတီ အေထြ ေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဌးဦးက ဗီြအိုေအ ကို ေျပာပါတယ္။

“လူထုရဲ့ အဆံုးအျဖတ္ပါပဲ။ လူထုရဲ့ အဆံုးအျဖတ္ကို က်ေနာ္တို႔က လိုက္နာရမွာေပ့ါ။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တို႔ ဒီဥစၥာ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ အပါအဝင္ ေရြးေကာက္ပြဲ အားလံုးက က်ေနာ္တို႔ ပါတီ က လိုလားတဲ့ လမ္းစဥ္ေတြပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဒီလမ္းစဥ္ မွာ ပါဝင္တဲ့ လူမွန္သမွ် ၾကိဳဆိုရမွာေပ့ါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူထု အဆံုးအျဖတ္ေပးတဲ့ အေပၚ က်ေနာ္ တို႔ လိုက္နာရမွာေပ့ါ။ ဒါ အားလံုး ဒီအတိုင္းပဲ ခံယူပါတယ္။”

ဒီ ရလဒ္ အေပၚ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့ အခုလို ေျပာဆိုခ်က္ဟာ ဒီ ၾကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီၾကီး တစ္ခုလံုး ရဲ့ သေဘာထားနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း က်ပါ့မလား လို႔ ဦးေဌးဦးကို ေမးၾကည့္ေတာ့

“အားလံုးက ၾကိဳဆိုမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ယံုတဲ့ လမ္းစဥ္ပဲလ။ က်ေနာ္တို႔ ယံုတဲ့ လမ္းစဥ္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ၾကတာပဲေလ။ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ ရွိဖို႔ လိုတယ္။ ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ရွိဖို႔ လိုတယ္။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ပါတီက ျပည္သူေတြ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ခ်မွတ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔ အက်ိဳးရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနပါတယ္။ အရင္တုန္းကလည္း လုပ္ပါတယ္။ အခုလည္း လုပ္ပါတယ္။ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္လက္စ မၿပီးျပတ္ေသးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြလည္း ၿပီးျပတ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ပါ့မယ္။ ႏိုင္တယ္၊ ရံႈးတယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာေတြလည္း က်ေနာ္တို႔ မၾကည့္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ မခံရဘူးဆိုလည္း ျပည္သူအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ၿပီးျပတ္ေအာင္ လုပ္မွာပါ။”

အထူးသျဖင့္ကေတာ့ လာမယ့္ ၂၀၁၅ မွာ က်င္းပမယ့္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးအတြက္ အခုကတည္းက စ လို႔ သူတို႔ ပါတီ ရဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုမယ္ လို႔လည္း ဦးေဌးဦးက ေျပာပါတယ္။

“စိုးရိမ္ ပူပန္မႈ ဆိုတာ ထက္ စာလို႔ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္ တို႔ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ျပင္ရမွာေပ့ါ။ ေနာက္တစ္ခါ လူထု အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္တဲ့ အေပၚမွာ သိေအာင္လည္း က်ေနာ္တို႔ လုပ္ရမွာေပ့ါ။ တကယ္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ ဆိုတဲ့ ဥစၥာ အႏိုင္ အရႈံးက ေလးခ်က္ အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ပထမ တစ္ခု က ပါတီက ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒ လမ္းစဥ္ေတြ၊ အဲဒီ လမ္းစဥ္ေတြကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈေတြ၊ ဒါပါတီ နဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ ဒုတိယကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ခံတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အားလံုး သူတို႔ကေန ၿပီးေတာ့ ပါတီက ခ်မွတ္ ထားတဲ့ ျပည္သူအတြက္ ခ်မွတ္ထားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ လမ္းစဥ္ေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မယ့္ လူလား ဆိုတာလည္း ၾကည့္ပါတယ္။ တတိယ တစ္ခုကေတာ့ လံႈ႔ေဆာ္မႈပါ။ မဲ ဆြယ္ စည္းရုံးမႈေတြ အပါအဝင္ ေၾကာ္ျငာတာေတြ မီဒီယာေတြ နဲ႔ လံႈ႔ေဆာ္မႈေတြ ကိစၥလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္အလက္ေတြ အေပၚမူတည္ ၿပီး သံုးသပ္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ပါ့မယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အဓိက က်တာကေတာ့ မဲ ဆြယ္ စည္းရံုးမႈ ထက္စာလို႔ ရွိရင္ အက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းေတြ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ဖို႔ပဲ မွန္းထားပါတယ္။”

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ ရလဒ္အေပၚ မေက်နပ္လို႔ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ ကို တိုင္ၾကားဖို႔ အစီအစဥ္မ်ား ရွိပါသလား လို႔လည္း ဦးေဌးဦးကို ေမးၾကည့္ပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တိုင္ဖို႔ ဆိုတဲ့ ဥစၥာေတြက သက္ဆိုင္ရာ မဲ ဆႏၵနယ္ေတြ က က်ေနာ္တို႔ဆီ တင္တာေတြ ေတာ့ မရွိ ေသးပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အေသးအဖြဲ႔ေတြေတာ့ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ နဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ႏိုင္တာလည္း ရွိမယ္။ မျမင္ႏိုင္တာေတြ လည္း ရွိပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့ ဥစၥာေတြကေတာ့ မဲ ရံုအတြင္း ကိုက္ ၅၀၀ အတြင္းမွာ မဲ မဆြယ္ရဘူး ဆိုရင္ ဆြယ္တဲ့ ကိစၥေတြကို ေတာ့ ျမင္ႏိုင္တာေပ့ါ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ဥစၥာေလး ေတြကေတာ့ တိုင္ တာထက္ စာလို႔ရွိရင္ ဒါေလးေတာ့ ဒီလို ျဖစ္ေနပါတယ္ ဆုိၿပီး ေကာ္မရွင္ ကို အသိေပးတာေတြ ရွိေနပါလိမ့္မယ္။”

ဒါကေတာ့ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီ ရဲ့ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဌးဦးကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထား တာပါရွင္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ တုန္းကလည္း ၾကံ့ခိုင္ဖြံ႔ျဖိဳးေရး ပါတီဟာ အမ်ားစု အႏိုင္ရတယ္ ဆိုေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တျခားႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြနဲ႔ အားလံုး ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔အက်ိဳး အတြက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္တာေတြ ရွိသလို၊ အခုၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ မွာ အႏိုင္ရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြ အားလုံုး နဲ႔လည္း ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီက အတူလက္တြဲ ၿပီးေတာ့ လူထု အက်ိဳး အတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ လို႔ ဦးေဌးဦးက ေျပာပါတယ္။

Ref: ဗြီအုိေအ

0 comments:

အေပၚသို႔