Tuesday, March 10, 2009

အေတြးအေခၚကို ေႏွာင္ဖြဲ႔လို႔မျဖစ္ - ေမာင္ခ်စ္ခင္

Tuesday, March 03, 2009

ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းစာသာလိုက္စားရမည္ဟု ဗမာျပည္၏ကိုလိုနီအစိုးရမ်ားႏွင့္ ၄၈ ခုႏွစ္ ဒီဖက္ပိုင္းအစိုးရမ်ားက တြင္တြင္ေျပာ ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္ခန္းမ်ား၊ ေက်ာင္းပရဝုဏ္မ်ားအတြင္း ပိတ္ေလွာင္ထားရန္လည္း သူတို႔က အစဥ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾက သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အျပင္ေလာကႏွင့္ျဖတ္ေတာက္ထားေရးမွာ သူတို႔၏ေက်ာင္းသားေရးရာ ေပၚလစီမ်ားတြင္ ထိပ္ဆံုးကပါဝင္ ေသာ အခ်က္တခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ဗမာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းကိုျပန္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားအေရးမ်ားသာမက ျပည္သူ႔အေရး၊ ကမၻာ့ အေရးမ်ားကို ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းပရဝုဏ္မ်ားထဲတြင္သာမက လမ္းမမ်ားေပၚ၊ ေတာႀကဳိေတာင္ၾကားမ်ားပါ မက်န္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကေၾကာင္းလည္းေတြ႔ရေပသည္။ ကေလာင္လက္နက္၊ ပိုစတာလက္နက္၊ ဂ်င္ဂလိလက္နက္၊ ေနာက္ဆံုး တကယ့္ က်ည္ဆံထြက္ေသာ လက္နက္မ်ားကိုပင္ ကိုင္စြဲကာတိုက္ခဲ့ၾကေၾကာင္းကိုလည္းေတြ႔ၾကရပါသည္။

ဤအခ်က္မ်ားကျပသေနသည္မွာ ဗမာျပည္လိုဖိႏွိပ္မႈဒဏ္ကိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ခံေနသည့္ ႏိုင္ငံတခုတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ကိုယ့္လႈပ္ရွားမႈေတြကို ဘယ္ေတာ့မွအခ်ဳပ္အခ်ယ္မခံဘူးဆိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာထင္သာျမင္သာ သာဓကမ်ားရွိေနသည့္ အၾကားမွပင္ အခ်ိဳ႔ေသာသူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီးလႈပ္ရွားမႈကို အမ်ိဳးသမီးေရးရာကိစၥသက္သက္တြင္သာ ကန္႔သတ္ထားလိုျခင္း၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကိုလည္း ေက်ာင္းသားေရးရာကိစၥမ်ား သက္သက္တြင္သာကန္႔သတ္ထားလိုျခင္းမ်ား ျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။

ဖိႏွိပ္သူအစိုးရမ်ား၏ ေနာက္စိုးရိမ္ခ်က္တခုမွာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို အျခားအဖိႏွိပ္ခံလူ႔အလႊာအသီးသီး၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္ စပ္မိမွာကိုျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္ႏွင့္တဆက္တည္း အျခားႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္မွာကိုလည္း သူတို႔က အလြန္စိုးရိမ္ၾက သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူတို႔သည္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတရပ္က အျခားေသာအလႊာမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္ဆက္စပ္ျခင္းကို အင္မတန္ႀကီးမားသည့္အျပစ္ႀကီးတခုသဖြယ္ လက္ၫိႈးထိုးျပျခင္း၊ အျပစ္ရွာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ က်ယ္မွာ၊ ကိစၥအဝဝကိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔စဥ္းစားလာတတ္မွာကို သူတုိ႔စိုးရိမ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားေလာကထဲကို ဗကပေတြထိုး ေဖာက္ဝင္ေနတယ္ဆိုေသာ စကားမ်ိဳးျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ျခင္းမ်ိဳးကို ဟိုအရင္အေစာႀကီး ကတည္းကျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ဒီဖက္ေခတ္ သမိုင္းတေလွ်ာက္ ေထာက္လွမ္းေရးဝါဒျဖန္႔ခ်က္မွန္သမွ်လိုလိုတြင္ ဤေျခထိုးမႈမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ရပါသည္။ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ယင္း စကားမ်ိဳးေၾကာင့္ ရွိန္သြားၾကသူမ်ားလည္း ရွိသေလာက္ရွိၾကသည္။ တခါတေလေတာ့ “သန္႔ရွင္းေသာေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ”ကို စိတ္ကူးယဥ္သူမ်ားလည္းရွိခဲ့သလို အခ်ိဳ႔ကေတာ့လည္း ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအေပၚ အာဃာတမ်ားထားရွိၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ တိုက္ပြဲ အရွိန္ျမင့္ေနခ်ိန္၊ ကိုယ့္တဦးတည္းလံု႔လျဖင့္ေအာင္ပြဲရေတာ့မည္ဟု ထင္မွတ္ရခ်ိန္၊ သို႔မဟုတ္အလြန္က်ဆင္းေနခ်ိန္တို႔တြင္ ဤေတြးေခၚမႈမ်ိဳးေပၚတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲမုန္တိုင္းမ်ားက ဤစိတ္ကူးမ်ားကိုလြင့္စင္သြားေအာင္ ၾကမ္းတမ္းခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အျခားအင္အားစုမ်ားႏွင့္လက္တြဲႏိုင္မွ တကယ္မိုးၿပဳိေျမသိမ့္ေစႏိုင္ေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားဆင္ႏႊဲႏိုင္ေၾကာင္းကို ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးက ျပသခဲ့ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအေရးကို ေျဖရွင္းလိုလွ်င္ ျပည္သူလူထုႀကီးႏွင့္ေရာ အျခားႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္ပါ လက္တြဲမွျဖစ္မည္ ဆိုျခင္းမွာ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း၏သင္ၾကားခ်က္တရပ္ဟု ယူဆရပါမည္။ မနည္းသည့္ တန္ဘိုးမ်ားေပးၿပီး ရထားသည့္ သင္ခန္းစာ လည္းျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ကာလျပႆနာမ်ားကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားအဖို႔ ေက်ာင္းကသင္ေပးေသာ အသိ ပညာေလာက္ႏွင့္မွ် မလံုေလာက္ေတာ့။ ျပည္တြင္းျပည္ပ အေျခအေနေတြ၊ သမိုင္းေတြ၊ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလ့လာလိုက္စားရန္လိုပါသည္။

စစ္တပ္တတပ္အေနျဖင့္ မိမိ၏လႈပ္ရွားမႈဂြင္ကိုျဖစ္ေစ၊ အသံုးျပဳမည့္လက္နက္ကိုျဖစ္ေစ ကန္႔သတ္ခဲ့လွ်င္ ကိုယ့္ေသတြင္းကိုယ္တူးရာသာ က်ေပလိမ့္မည္။ ထို႔အတူေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈသည္လည္း မိမိလႈပ္ရွားမည့္နယ္ပယ္ကိုျဖစ္ေစ၊ လႈပ္ရွားတိုက္ပြဲဝင္မည့္ နည္းနာကို ျဖစ္ေစ ကန္႔သတ္ထား၍မျဖစ္ေပ။ ေက်ာင္းသားသည္ ေက်ာင္းသားအေရးကိုသာေတာင္းဆိုမည္၊ ေက်ာင္းသားသည္ ေက်ာင္းသား ႏိုင္ငံေရးကိုသာ လုပ္မည္ဆိုသည္ စကားမ်ိဳးမ်ားျဖင့္ ကြၽံေနေအာင္ေျပာဆိုထားတာ၊ ေၾကညာထားတာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ေပ။ အင္မတန္ အေျပာင္းအလဲျမန္ေသာ ယေန႔ေခတ္၊ ယေန႔ကမၻာႀကီးတြင္ အင္မတန္ေပ်ာ့ေျပာင္း၍ လႈပ္ရွားလို႔ေကာင္းေသာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာေတြ၊ နည္းပရိယာယ္ေတြခ်မွတ္ထားရန္လိုပါသည္။ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ တုတ္ေႏွာင္ရာက်မည့္ အယူအဆမ်ားကိုလည္း တင္ႀကဳိ၍ ေခ်ဖ်က္ထား သင့္ပါသည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ တိုက္ပြဲ၏ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ မိမိမဟာမိတ္ဖြဲ႔ရမည့္အင္အားတို႔ကို ရွင္းလင္းေအာင္သိထားဖို႔သာ ျဖစ္ပါ သည္။



ေမာင္ခ်စ္ခင္
REF: ေန႔သစ္

0 comments:

အေပၚသို႔