Monday, October 24, 2011

အရင္ရႇင္းရမႇာက အရင္းရႇင္မဟုတ္ ကပ္ပါးေကာင္ေတြပါ


လူထုစိန္၀င္း

Sunday, 23 October 2011

ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ သည္းခံႏုိင္လြန္းတာနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ တိုးတက္သင့္သေလာက္ တုိးတက္ မလာဘဲ ေနာက္က်န္ ေနရစ္တာဟာ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားနဲ႔မ်ား သက္ဆုိင္ေနမလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ႏိုင္ငံျခားသား သတင္းသမားေတြ၊ စာေရးဆရာ ေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါတိုင္း အေမးခံရေလ့ ရႇိတယ္။

ပါ၀င္စြက္ဖက္မႈမရႇိတဲ့ဘာသာ

ျမန္မာလူမ်ဳိး ပညာတတ္လူငယ္တခ်ဳိ႕လည္း တစ္ခါတစ္ေလ ဒီလို ေမးတတ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာက ဘယ္အရာမဆို မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံ အေလ်ာက္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ ဆိုတဲ့အတြက္ ႀကိဳးစား သင့္သေလာက္ မႀကိဳးစားၾကဘဲ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ ေနၾကတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာမႇ မဆိုင္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဟာ 'ဃရာ၀ါသ ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူတို႔ေဘာင္ႏိႈက္' ဆိုတဲ့အတိုင္း ႐ႈပ္ေထြးေပြလီ လႇတဲ့ လူ႔ေလာကရဲ႕ ေလာကီ ကိစၥေတြထဲ ပါ၀င္ စြက္ဖက္ျခင္း လံုး၀မရႇိတဲ့ ဘာသာျဖစ္တယ္။ ကေလး ေမြးဖြားတဲ့ ကိစၥမႇာ မပါသလို၊ မဂၤလာေဆာင္ ကိစၥမႇာလည္း ၀င္မပါဘူး။ ကြာရႇင္းျပတ္စဲ ကိစၥမႇာလည္း ၀င္မပါဘူး။ လူေသတဲ့အခါ ဘုန္းႀကီး ပင့္ၿပီး 'သရဏဂံု' တင္ၾကတာလည္း ဗုဒၶဘာသာက သတ္မႇတ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြက ဆႏၵရႇိၾကလို႔ လိုက္လုပ္ေပးတာသာ ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာက ေသမႇ သရဏဂံု တင္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အသက္ရႇင္ ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး၊ အခါမလပ္ သရဏဂံုသံုးပါး ေဆာက္တည္ေနဖို႔သာ ဆံုးမတာျဖစ္တယ္။ တင္လို႔ ဘာမႇမထူးသလို မတင္လို႔လည္း ဘာမႇမျဖစ္ဘူး။

အမ်ဳိးသမီးေတြ ဓားဆြဲထၾက

သည္းခံစိတ္ရႇိတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥမႇာလည္း အမ်ားထင္ၾကသလို တျခားလူမ်ဳိး ေတြထက္ ထူးထူးျခားျခားႀကီး ပိုေနတယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ တျခားလူေတြရဲ႕သည္းခံႏိုင္မႈမႇာ အတိုင္းအတာ ရႇိသလို ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြမႇာလည္း အတိုင္းအတာ ရႇိတာပါပဲ။ သည္းခံႏုိင္မႈရဲ႕ အျမင့္ဆံုး အတိုင္းအတာက ေက်ာ္လြန္သြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြေတာင္ ဓားဆြဲၿပီး ထတတ္ၾကတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕စစ္တပ္ေတြ မႏၲေလးကို သိမ္းၿပီးေနာက္ အညာေက်းလက္ ေဒသေတြကို ၿငိမ္၀ပ္ ပိျပားေရး အတြက္ဆိုၿပီး ခုခံ တုိက္ခိုက္သူရႇိတဲ့ ေက်းရြာ မႇန္သမွ် ေျမလႇန္မီး႐ိႈ႕ လုပ္တဲ့အခါမႇာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဓားဆြဲၿပီး ကုလားျဖဴေတြကို ၀င္ခုတ္ၿပီး ခုခံ တုိက္ခိုက္ခဲ့ၾကတယ္။

အထူးအဆန္းမဟုတ္

ဆရာစံရဲ႕ ေတာင္သူလယ္သမား သူပုန္ထမႈႀကီးမႇာလည္း အမ်ဳိးသမီးေတြေရာ ၀င္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ၾကတယ္။ ေရနံေျမ အလုပ္သမား သပိတ္ႀကီးမႇာလည္း အလားတူ ပါ၀င္ၾကတယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္ ေရာက္ေတာ့လည္း ပါး႐ိုက္ နား႐ိုက္ အႏုိင္က်င့္မႈေတြ လြန္လြန္း လာတဲ့အခါေရာက္ေတာ့ သည္းခံႏိုင္မႈ ဂိတ္ဆံုးျဖစ္ၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုး အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး၊ ရဟန္းရႇင္လူ မႇန္သမွ် လႇည္းေန ေလႇေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္ ရရာလက္နက္ စြဲကိုင္ၿပီး အံုႂကြ ေတာ္လႇန္ခဲ့ၾကတယ္၊ ဒါအထူးအဆန္းေတာ့ ဟုတ္မထင္ဘူး။ တျခား လူမ်ဳိးေတြလည္း ဒီလိုပဲရႇိမႇာ ေသခ်ာတယ္။

ဒုကၠရစရိယာေျခာက္ႏႇစ္ၾကာ

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရႇင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ မေနဘဲ အခ်ိန္ရႇိသမွ် ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ဖို႔ အျမဲ ေဟာေျပာ ဆံုးမေနခဲ့တယ္။ ဘယ္သူမဆို ႀကိဳးစားရင္ ဘုရားျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ လမ္းညႊန္ခဲ့တယ္။ ကိုယ္ေတာ္ တိုင္လည္း ကပ္ကမၻာေပါင္း အသေခ်ၤနဲ႔ အနႏၲ ႀကိဳးစား အားထုတ္ခဲ့ရၿပီး ေနာက္ဆံုး ဘ၀မႇာေတာင္ ပင္ပန္းႀကီးစြာနဲ႔ ေျခာက္ႏႇစ္ၾကာ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ၾကံ ခဲ့ရတယ္။ တျခားဘာသာမ်ားမႇာက ဘုရားသခင္ ဆိုတာ ဘယ္က လာတယ္၊ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမႇ မသိၾကဘူး။ ဘယ္ေလာက္ ဆင္းရဲ ပင္ပန္းခံၿပီး က်င့္ၾကံ အားထုတ္လဲ ဘယ္သူမႇ ဘုရားမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရင္ ဘုရား ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ခုပဲရႇိတယ္။

ထိုးေတာ့မယ့္ဆင္

ဗုဒၶဘာသာက မႇန္တယ္၊ ေကာင္းတယ္လို႔ဆိုခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္ လူေတြ သည္းခံ ေရာင့္ရဲၿပီး လည္းစင္း ေခါင္းငံု႔ ခံေနၾကတာ မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာပါ။ ၿငိမ္ေနတိုင္း ဘာမႇ မလုပ္ဘူးလို႔ေတာ့ မထင္နဲ႔။ ပင္လယ္ျပင္မႇာ ေလလံုး၀ မတုိက္ဘဲ ၿငိမ္သက္ေနရင္ သိပ္ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ မၾကာခင္မႇာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ မုန္တိုင္းႀကီး လာေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ နိမိတ္ လကၡဏာပဲ။ ထိုးေတာ့မယ့္ ဆင္ဟာလည္း ေနာက္တစ္လႇမ္း ဆုတ္ၿပီး ၿငိမ္ေနေလ့ ရႇိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ အေၾကာင္း၊ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား အေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားက ဘာသာတရားေၾကာင့္ ျမန္မာေတြ ဒီဘ၀က မကြၽတ္ မလြတ္ေသးတာလို႔ ေျပာတာကို နားလည္ သည္းခံ ႏုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြ ကိုယ္တိုင္က သံေယာင္ လုိက္ေျပာတာမ်ဳိးကိုေတာ့ နည္းနည္းမႇ သည္းမခံႏိုင္ဘူး။ အားႀကီး စိတ္ဆိုးတယ္။

လက္ခ်ဳိးေရတြက္ၾကည့္ပါ

စီးပြားေရးမဖြံ႔ၿဖိဳးတာလည္း လူေတြက ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ေနလို႔ မဟုတ္သလို၊ ပ်င္းလို႔ ဖ်င္းလို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ႏႇစ္ကာလေတြကို လက္ခ်ဳိး ေရတြက္ ၾကည့္လိုက္ပါ။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတာ ၆၃ ႏႇစ္ရႇိၿပီ ဆိုေပမယ့္ တကယ္တမ္း လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စီးပြားေရး လုပ္ခြင့္ရႇိတာ ဘယ္ႏႇႏႇစ္ရႇိလို႔လဲ။ ၁၉၄၈ခုႏႇစ္က ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္တြင္း ၁၄ ႏႇစ္ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ရန္ကုန္ အစိုးရ ေခတ္လို အခ်ိန္ကာလေတြ ၾကံဳေတြ႔ ခဲ့ရတာေတာင္ အမ်ားႀကီး တိုးတက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေခတ္က 'တက္ထရြန္' ဆိုတဲ့ ပိတ္စေခ်ာေခ်ာ ျဖဴျဖဴ ထုတ္လုပ္ႏုိင္တာ အာရႇတိုက္ တစ္ခုလံုးမႇာ ဂ်ပန္ၿပီးရင္ ျမန္မာပဲရႇိတယ္။ အဲဒီေနာက္ 'ဒက္ကရြန္' တို႔ 'ႏိုင္လြန္' တို႔လည္း ထုတ္ႏုိင္တယ္။

ေတြ႔သမွ်ျပည္သူပိုင္သိမ္း

စီးကရက္မႇာေတာ့ အာရႇတစ္ခြင္လံုးမႇာ ျမန္မာကို ဘယ္သူမႇ မမီဘူး။ ဂ်ပန္လည္း မမီဘူး။ ဘားမား စတိတ္၊ ကပၸီတန္၊ လန္ဒန္႐ိုး ဖလိတ္၊ ဘလက္ကက္ ဆိုတဲ့ စီးကရက္ တံဆိပ္ေတြကို အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံ အားလံုးဆီ တင္ပို႔ ေရာင္းခ်ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စက္မႈ လုပ္ငန္းအမ်ားႀကီး တိုးတက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျမန္မာ့ ဆိုရႇယ္လစ္ဆိုတဲ့ ေခတ္ေရာက္သြားၿပီး၊ ရပ္ကြက္ထဲက ကုန္ေျခာက္ ဆိုင္ကေလးေတာင္ အရင္းရႇင္လို႔ သတ္မႇတ္ လိုက္တယ္။ ေတြ႔သမွ် ျမင္သမွ် ျပည္သူပိုင္ သိမ္းပစ္ လိုက္တယ္။ စာသင္ ေက်ာင္းေတြေတာင္ မခ်န္ဘူး။ ငါးဆယ္ခုနစ္မ်ား အတြင္း အရႇိန္အဟုန္နဲ႔ တုိးတက္လာတဲ့ တိုင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ေတြ အားလံုး ၿပိဳလဲ က်ဆင္း သြားခဲ့ရတယ္။

စီးပြားေရး

၁၉၈၈ ခုႏႇစ္ေနာက္ပိုင္းမႇာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဓိကက်တဲ့ ႏုိင္ငံေရး စနစ္က စစ္တပ္ အုပ္စိုးတဲ့ အာဏာရႇင္ စနစ္ ဆိုေတာ့ စနစ္ႏႇစ္ခု သဟဇာတ မျဖစ္တဲ့အတြက္ ေအာင္ျမင္ သင့္သေလာက္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ အာဏာရႇင္ စနစ္မ်ားနဲ႔ ဖြားဖက္ေတာ္လို အျမဲ တဲြပါလာတတ္တဲ့ 'ကပ္ပါးေကာင္' လူတန္းစားသစ္ တစ္မ်ဳိးေၾကာင့္၊ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးဟာ မ်က္စိႀကီး၊ နားႀကီးတို႔ရဲ႕ 'ဇီးကြက္စီးပြားေရး' ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။ အက်ဳိးဆက္က ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကြာဟမႈ အလြန္႔အလြန္ ႀကီးမားသြားၿပီး ျမန္မာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အစဥ္အလာ 'ေက်ာ႐ိုး' ျဖစ္တဲ့ 'လူလတ္တန္းစား' လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားတယ္။

မရႇိမရႇားဘဲ

ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါကမႇ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြမႇာလို ငတ္ေသေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲ မြဲေတတဲ့ လူတန္းစား မရႇိခဲ့ဘူး။ အလားတူပဲ သူတို႔ဆီမႇာလုိ 'ဘီလ်ံနာ' သူေဌးေတြလည္း မရႇိဘူး။ လူလတ္တန္း စားတိုင္း ျပည္ျဖစ္တယ္။ အားလံုး 'မရႇိမရႇား' ဘဲ။ အခုေတာ့ တစ္ပါတီတစ္ဖြဲ႕ အာဏာရႇင္ စနစ္ေနရာမႇာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရမ်ဳိးနဲ႔ အစားထိုးဖို႔ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္တယ္။ အာဏာရႇင္ စနစ္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္သလို 'ကပ္ပါးေကာင္' ေတြကိုပါ တစ္ပါတည္း ဖယ္ရႇား ရႇင္းလင္းပစ္ဖို႔ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါမႇ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး ပီပီျပင္ျပင္ ေပၚထြက္ လာႏုိင္လိမ့္မယ္။ ကပ္ပါး ေကာင္မ်ားအစား ႐ိုး႐ိုးသားသား စီးပြားရႇာစားတဲ့ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား အမ်ားအျပား ေပၚထြက္လာေအာင္ တြန္းအား ေပးရမယ္။

ခ်ဳပ္ကိုင္ခဲ့တယ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရခ်ိန္က ဆိုရႇယ္လစ္ 'ဒီေရျမင့္ခ်ိန္' ျဖစ္တယ္။ ဖဆပလ အစိုးရကလည္း ဆိုရႇယ္လစ္ႏုိင္ငံ ထူေထာင္မယ္လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့တယ္။ လယ္ပိုင္ရႇင္ ကေလးေတြနဲ႔ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ေလးေတြကို ေျမရႇင္ ယာရႇင္ႀကီးေတြ၊ အရင္းရႇင္ႀကီးေတြ အျဖစ္သတ္မႇတ္ၿပီး လုပ္စားကိုင္စားခြင့္ေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။ ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့ ဆိုရႇယ္လစ္ အစိုးရလက္ထက္ ေရာက္ေတာ့ ခ်ဳပ္ကိုင္႐ံု မကေတာ့ဘဲ လံုး၀ ႏႇိပ္ကြပ္ ပစ္လုိက္တယ္။ ကြမ္းယာ ဆိုင္ကအစ ျပည္သူပိုင္ သိမ္းလိုက္တယ္။ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ မ်ဳိးဆက္လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားခဲ့တယ္။

ကူညီေထာက္ပံ့ေပး

၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမႇာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ စတင္ကူးေျပာင္းခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ မ်ဳိးဆက္ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီ ဆိုေတာ့ အင္တုိက္ အားတုိက္ ပါ၀င္လာမယ့္သူ မရႇိေတာ့ဘူး။ အဲဒီေနရာမႇာ 'ကပ္ပါးေကာင္' ေတြ ေပၚထြက္လာၿပီး ရသမွ် လက္၀ါးႀကီး အုပ္ၾကတယ္။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို ကူးေျပာင္းတဲ့ အခါမႇာ ႏုိင္ငံေရး စနစ္နဲ႔ စီးပြားေရးစနစ္ သဟဇာတ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ ႏုိင္ငံသား အားလံုး အားတက္သေရာ ပါ၀င္လာဖို႔ လည္း မရႇိမျဖစ္ လိုအပ္တယ္။ အထူး သျဖင့္ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ေတြ ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာနဲ႔ ပါ၀င္လာဖို႔ လိုတယ္။ တိုင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ေတြ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြနဲ႔ ယႇဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္ေအာင္ အစိုးရက ကူညီ ေထာက္ပံ့မႈ ေတြ ေပးရမယ္။ အေရးၾကံဳတဲ့ အခါ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္က သာ အားကိုးရမႇာ ျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံျခားသား ဆိုတာကေတာ့ သာတုန္း နားၿပီး မသာရင္ ခြာသြားၾကတာပဲ။

အရင္းရႇင္အရင္ရႇင္း

တိုင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရႇင္ေတြ ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ပခံုးခ်င္းယႇဥ္ လုပ္ႏုိင္ကိုင္ႏုိင္ဖို႔၊ အစိုးရ ဘက္ေတြက ေငြလံုးေငြရင္း ထုတ္ေခ်းမႈ မ်ဳိးေတြ လုပ္ေပးဖို႔လိုတယ္။ လုပ္သာ ကိုင္သာျဖစ္ေအာင္ အတိုးႏႈန္း နည္းနည္းနဲ႔ ႏႇစ္ရႇည္ ေခ်းေငြမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔ လည္းလိုတယ္။ တကယ္ အလုပ္လုပ္တဲ့ အခါ ငါးႏႇစ္၊ ေျခာက္ႏႇစ္ အတြင္း အၿပီးဆပ္ ဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္လိုမႇ လုပ္လို႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အေရးႀကီးတာက တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ေတြကို ေရႇးယခင္ ျမန္မာ့ဆိုရႇယ္လစ္ ေခတ္ကလို အရင္းရႇင္ႀကီးေတြလို ျမင္ၿပီး 'အရင္ရႇင္း' မပစ္ဖို႔ ျဖစ္တယ္။ 'အရင္ရႇင္း' ပစ္ရမႇာက တုိင္းရင္းသား အရင္းရႇင္ မဟုတ္ဘဲ 'ကပ္ပါးေကာင္' ဇီးကြက္ စီးပြားေရး သမားေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။

Ref: EMG News

0 comments:

အေပၚသို႔