Tuesday, January 22, 2013

သမၼတအိုဘားမား က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုပဲြ လူထု ၈ သိန္းတက္ေရာက္

ကိုသားညြန္႔ဦး
21.01.2013

အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားရဲ႕ ဒုတိယအႀကိမ္ သမၼတသက္တမ္းအတြက္ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုပဲြ အခမ္းအနားကို ၿမိဳ႕ေတာ္ ၀ါရွင္တန္ဒီစီက မေန႔က တေန႔လံုး ျခိမ့္ျခိမ့္သဲ က်င္းပ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အိမ္ျဖဴေတာ္သတင္းေထာက္ Kent Klein ရဲ႕ သတင္းေပးပို႔ခ်က္ကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ၀ါရွင္တန္ဒီစီမွာ က်င္းပသြားတဲ့ သမၼတ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုပဲြ အခမ္းအနား အေၾကာင္း ကိုသားညြန္႔ဦးက တင္ျပေပးထားပါတယ္။

သမၼတ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုပဲြ အခမ္းအနားေန႔မွာ ရာသီဥတု ခ်မ္းေအးေပမယ့္ တေန႔လံုး ေန သာတယ္ လို႔ ေျပာရပါမယ္။ အေမရိကန္လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အအံု အေနာက္ဘက္ အမ်ိဳးသားရင္ျပင္က သမၼတအိုဘားမားရဲ႕ ဒုတိယအႀကိမ္ က်မ္းသစၥာ ဆိုပဲြကို အေမရိကန္ျပည္သူ ရွစ္သိန္း၀န္းက်င္ တက္ေရာက္တယ္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူေရွ႕ က်မ္းသစၥာဆိုပဲြ အခမ္းအနားကို တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ John Roberts က ကမကထ လုပ္ေပးပါတယ္။

သမၼတ အိုဘား သမၼတအျဖစ္ က်မ္းသစၥာဆိုမႈကို တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ John Roberts က တိုင္ေပးခဲ့ တာပါ။ ဒါဟာ အမ်ား ျပည္သူေရွ႕မွာ သမၼတအျဖစ္ က်မ္းသစၥာဆိုတာပါ။ တေန႔က ဇန္န၀ါရီ ၂၀ ရက္ ေန႔ကေတာ့ တရား၀င္က်မ္းသစၥာဆိုပဲြကို အိမ္ျဖဴေတာ္ မွာပဲ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ဖဲြ႔စည္းပံုအရ ေရြးခ်ယ္ခံရတဲ့ သမၼတသစ္အေနနဲ႔ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ က်မ္းသစၥာဆိုရမွာျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီ ေန႔က တနဂၤေႏြေန႔ က်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖဲြ႔စည္းပံုအတိုင္း တရား၀င္ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာပဲ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ လုပ္ၿပီး မေန႔က ဇန္န၀ါရီ ၂၁ ရက္ေန႔ တနလၤာေန႔မွာေတာ့ အစဥ္အလာအတိုင္း အမ်ားျပည္သူေရွ႕ က်မ္းသစၥာဆိုပဲြ ျပဳလုပ္တာပါ။

အမ်ားျပည္သူေရွ႕ က်မ္းသစၥာဆိုပဲြမွာေတာ့ သမၼတအိုဘားမားက သမၼာက်မ္း စာအုပ္ ႏွစ္ အုပ္ သံုးပါတယ္။ တစ္အုပ္ကေတာ့ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တုန္းက သမၼတလင္ကြန္း သမၼတအျဖစ္ က်မ္းသစၥာဆိုခဲ့တဲ့ သမၼာက်မ္းစာအုပ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္အုပ္ကေတာ့ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရ တဲ့ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈ ေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာ မာတင္လူသာကင္းရဲ႕ သမၼာက်မ္း စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အခု တနလၤာေန႔ဟာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ မာတင္ လူသာ ကင္း အထိမ္းအမွတ္ ႐ံုးပိတ္ရက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။

က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုၿပီး တက္ေရာက္လာတဲ့ လူထုကို ေျပာတဲ့ ၁၉ မိနစ္ၾကာ သမၼတ အိုဘားမား မိန္႔ခြန္းမွာေတာ့ အေမရိ ကန္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ႀကံဳေနရတဲ့ ျပႆနာရပ္ေတြကို အတူတကြေျဖရွင္းရာမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ မတူကဲြျပားမႈေတြကို ေဘးဖယ္ထားဖို႔ တိုက္တြန္း သြားပါတယ္။

အလယ္အလတ္လူတန္းစားေတြ တိုးပြားလာဖို႔နဲ႔ ၀င္ေငြမညီမွ်မႈေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ကိစၥ အပါအ၀င္ အခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေရြး ေကာက္ပဲြအတြင္းမွာ စည္း႐ံုးေဟာေျပာခဲ့တာေတြထဲက အဓိကအခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ျပန္ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

“လူအနည္းအက်ဥ္းေလးပဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေနႏိုင္ၿပီး၊ က်န္အမ်ားစုႀကီးက အခက္ အခဲ ရိွ ေနတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ ဘယ္လိုမွ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ လူထု သိပါတယ္။ အေမရိကန္ေတြရဲ႕ အလားအလာေကာင္း ဟာ အလယ္ အလတ္ လူတန္းစား က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ တိုးမ်ားလာတဲ့အေပၚ မူတည္မယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္ထား ပါတယ္။”

ဒါ့အျပင္ လူမႈကူညီေထာက္ပံ့ေရးအစီအစဥ္ေတြ၊ ပညာေရး၊ နည္းပညာ၊ အစားထိုးစြမ္းအင္ အသံုးျပဳမႈ စတာေတြကို ေဆာင္ရြက္ သြား မယ္လို႔ သမတ အိုဘားမားက ေျပာပါတယ္။ ကမၻာရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈအေပၚမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အေနနဲ႔ ကိုင္တြယ္တုန္႔ျပန္သြားဖို႔ လုိမယ္လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ ကမၻာ့အေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း ေျပာသြားပါေသးတယ္။

“အာရွကေန အာဖရိကတလႊား၊ အေမရိကန္တိုက္ႏို္င္ငံေတြကေန အေရွ႕အလယ္ပိုင္းအထိ ဒီမိုကေရစီ အေရးကိစၥေတြကို ေထာက္ ခံသြားပါမယ္။ လြတ္လပ္မႈအတြက္ ေတာင့္တေနတဲ့ အဲဒီေဒသက ကမၻာ့ ျပည္သူေတြအတြက္ ကိုယ္စားေဆာင္ရြက္ဖို႔ဟာ က်ေနာ္ တို႔ရဲ႕ စိတ္၀င္တစား လိုလားမႈ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အသိတရားျဖစ္ပါတယ္။”

သမၼတအိုဘားမားဟာ ဒီေနာက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလုပ္တဲ့ ေန႔လည္စာ ဧည္ခံပဲြကို တက္ေရာက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စုက အထင္အရ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ အစိုးရတာ၀န္ရိွသူေတြ တက္ေရာက္ၾကပါတယ္။ မြန္း လဲြပိုင္းမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ကေန သမၼတအိမ္ျဖဴေတာ္အထိ ကားတန္းနဲ႔ ထြက္ခြာ ပါတယ္။ ၀ါရွင္တန္ဒီစီရဲ႕ Pennsylvania လမ္းတေလွ်ာက္ ႀကိဳဆိုႏႈတ္ဆက္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြကို ျပန္လည္ႏႈတ္ဆက္ရာမွာ သမၼတနဲ႔ သမၼတကေတာ္ႏွစ္ဦးဟာ လက္တဲြၿပီး ကားအျပင္အထြက္ လမ္းေဘး၀ဲယာက ပရိသတ္ေတြကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။

ဒီေနာက္ေတာ့ သမၼတအိမ္ျဖဴေတာ္ေရွ႕မွာ ယာယီေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ မွန္အေဆာက္အအံု ထဲကေန အစဥ္အလာအတို္င္း ဗို္လ္႐ႈခံပဲြလုပ္ပါတယ္။ ျပည္နယ္အလိုက္ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္အဖဲြ႔ေတြက ခ်ီတက္ၿပီး ဂုဏ္ျပဳတာကို မွန္အေဆာက္အအံု ထဲကေန ႏႈတ္ဆက္ ၾကည့္႐ႈပါတယ္။ ဒီကေန႔ ၀ါရွင္တန္ ဒီစီ ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ တေန႔လံုးက်င္းျပဳလုပ္ေနတဲ့ သမၼတ က်မ္းသစၥာဆိုပဲြ အခမ္းအနားေတြ ဗိုလ္႐ႈခံပဲြေတြကို တိုးေ၀ွ႔ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ လူအုပ္ထဲမွာ ၀ါရွင္တန္ဒီစီက မေဆြလည္း အပါအ၀င္ပါ။

"ဂိတ္အထပ္ထပ္နဲ႔ေပါ့ေနာ္။ ကြန္ဂရက္စ္နားထိ ေရာက္ေအာင္လို႔ လက္မွတ္ေတြ ႀကိဳယူ ထားရတယ္။ not ticket gate လည္းရွိတယ္။ ဂိတ္ေပါင္းကေတာ့ အမ်ားႀကီး ဖြင့္ထားတယ္။ သူတို႔ သမၼတေတြလည္း တက္လာၿပီဆိုလို႔ ရွိရင္ မ်ားေသာအား ျဖင့္ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဘယ္သူေတြကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ေပးႏုိင္တယ္-ဘာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီသမၼတကလည္း ဒီလိုပဲ စကား ခ်ီေတြ စစ္ထုိးၿပီး တျခားသမၼတေလာင္းနဲ႔ အၿပိဳင္အဆိုင္ စကားစစ္ထုိးၿပီး ဘာလုပ္ေပးမယ္၊ ဘာလုပ္ေပး မယ္ဆို ၿပီးေတာ့ သူတို႔ လုပ္ေပးႏုိင္တာကို ေျပာၾကတယ္။ ဒီသမၼတကို ဆက္လက္ၿပီး ယံုၾကည္ၾကတယ္ဆိုေတာ့- ဗမာျပည္မွာလည္း အလားတူ ျဖစ္လာဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္လို႔- အေဝးေရာက္ ဗမာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔-"

ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္အရ ေျပာရရင္ေတာ့ အခုတေခါက္ ဒုတိယသက္တမ္း က်မ္းသစၥာဆိုပဲြဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ပထမအႀကိမ္ က်မ္းသစၥာဆိုပဲြ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေလာက္ လူအုပ္မမ်ားပါဘူး။ အဲဒီတုန္းကဆို လူထု ႏွစ္သန္းနီးပါး တက္ေရာက္တယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါတယ္။ သမၼတ အိုဘားမားနဲ႔ ဒုတိယသမၼတ ဘိုင္ဒန္ တို႔မိသားစုဟာ မေန႔က ပဲြေတြ မစခင္မွာေတာ့ အိမ္ျဖဴေတာ္အနီးက ဘုရားေက်ာင္းကို တက္ေရာက္ၿပီး အရင္ဆံုး ဘုရား၀တ္ျပဳပါတယ္။ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုပဲြ မတိုင္ခင္မွာေတာ့ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ ေအာက္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ John Boehner နဲ႔ အထက္လႊတ္ေတာ္ လူနည္းစုေခါင္းေဆာင္ Mitch McConnell အပါအ၀င္ ရီပတ္ပလင္ကန္ ပါတီရဲ႕ ထိ္ပ္တန္းလႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြနဲ႔ ေကာ္ဖီသံုးေဆာင္ စကားေျပာခဲ့ပါတယ္။

အခု ညပို္င္း ဗိုလ္႐ႈခံပဲြၿပီးရင္ေတာ့ Inauguration Ball လို႔ေခၚတဲ့ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုပဲြ အထိမ္းအမွတ္ ဧည္ခံကပဲြကို က်င္းပမွာျဖစ္ပါတယ္။


Ref: ဗြီအုိေအ

0 comments:

အေပၚသို႔