ေမခ| May 25, 2013
ထိုင္းအစိုးရက ျမန္ႏုိင္ငံ တနသၤာရီတိုင္းရွိ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ဆုံးျဖတ္လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို အဂၤါေန႔ကက်င္းပသည့္ ထိုင္း ကက္ဘိနက္ အစည္းအေ၀းတြင္အတည္ျပဳ၍ ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ သည္ဟု ထိုင္း သတင္းေအဂ်င္စီ (TNA)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို အတည္ျပဳခ်က္တြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (Neighbouring Countries Economic Development Cooperation Agency-NEDA) အေနႏွင့္ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီ ေထာင္၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ရန္ အတြက္ ထိုင္းအစိုးရ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီး ဌာန ၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္လည္း ပါ၀င္ ေၾကာင္း သိရသည္။
NEDA သည္ ထိုင္း စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးရန္ ႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားကို စီးပြားေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အကူအညီမ်ား ေပးႏုိင္ရန္ အတြက္ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ဘ႑ာေရးမူ၀ါဒ ဆိုင္ရာ႐ုံး လက္ေအာက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အမ်ားျပည္သူဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ သည္။
ထိုင္းအစိုးရ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ တဦး ျဖစ္သည့္ Chalitrat Chantarubeksa ကလည္း ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနႏွင့္ ထား၀ယ္ ဆိပ္ကမ္း၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အတည္ျပဳ ဆံုးျဖတ္ေပး လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ႏုိင္ငံတြင္းက စက္သုံးဆီ ထုတ္လုပ္သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ အခြန္အခ မ်ားကိုလည္း လာမည့္ ဇြန္လကုန္အထိ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပး သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိနည္းျဖင့္ လူေနမႈစရိတ္ႀကီးျမင့္မႈကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစရန္ ကူညီသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထား သည္။
ထိုင္း ကက္ဘိနက္ကလည္း ထုိင္းပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ အခြန္အခမ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီး ဌာနသို႔ တင္ျပ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရမ်ားအၾကား နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာအရ ပထမဆံုး သေဘာတူခဲ့သည့္ ထား၀ယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို အဓိကလုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူမွာ ဘန္ေကာက္ အေျခစိုက္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီ (Italian-Thai Development – ITD) ျဖစ္သည္။ အီတာလ်ံ-ထိုင္းက အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၅၀ တန္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ား လုပ္ေဆာင္သြားရန္ရွိေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။
ထို႔အျပင္ PTT ကဲ့သို႔ေသာ ထိုင္းအစိုးရပိုင္ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ကုမၸဏီ ႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကိုုရီးယားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမ်ားမွပါ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္သြားရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသည္ စတုရန္းမုိင္ ၁၀၀ ခန္႔(၂၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာ) အက်ယ္အ၀န္း ရွိေၾကာင္း ITD ကုမၸဏီ ၏ မွတ္တမ္းမ်ား၌ ပါရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားခ်က္မ်ားအရ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ၿပီးစီးပါက ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီး ၂၅ စင္း တၿပဳိင္တည္း ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ၿပီး တႏွစ္လွ်င္ ကုန္ပစၥည္း မက္ထရစ္ တန္ခ်ိန္ သန္း ၁၀၀ နီးပါး အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ဟု သိရသည္။
စီမံကိန္းအတြက္ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ရွိ ရြာ ၉ ရြာ၊ မင္းဒပ္ရြာ ေရနက္ကြင္း ဧရိယာ နဘုလယ္ ေဒသရွိ ရြာ ၅ ရြာတို႔အား ေျပာင္းေရႊ႕ေနရာ ခ်ရန္ ရြာသစ္မ်ား ေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားထံမွ သိရေသာ္လည္း အစိုးရပိုင္းက ၎ႏွင့္ပတ္သက္၍ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ထားျခင္း မရွိေသးေပ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္ကမူ“ရြာသားေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ပညာရွင္ေတြ နဲ႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီး အေကာင္းဆံုးလုပ္မွာပါ၊ သိမ္း ယူမယ့္ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမေတြကို ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ဘယ္လိုေပးမလဲ ဆိုတာကိုလည္း တတ္ကြ်မ္းနားလည္တဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ေဆြးေႏြးမွာပါ”ဟု ၂၀၁၂ ႏွစ္ ကုန္ပိုင္းက IBC(International Business Centre) တြင္ က်င္းပေသာ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားထားသည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ ကုန္က်ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၀ ဒႆမ ၇ ဘီလီယံအထိ ကုန္က်မည္ဟု ထိုင္း မီဒီယာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မစၥ ယင့္လတ္ ရွင္နာ၀ပ္ တို႔ ယင္း စီမံကိန္းအတြက္ ၂ ႀကိမ္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးအေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ သေဘာတူညီထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာတိုးတက္ဖို႔ စီမံကိန္းေတြေဆာက္တာကို မ်က္စိစုံမိွတ္ မလုပ္ရဘူးလို႔ ေျပာေနမယ္ဆိုလည္း ႏိုင္ငံနစ္နာမယ္။ လုပ္ၿပီ ဆိုရင္လည္း ေျပာင္းေရႊ႕ရမယ့္ ရြာေတြနဲ႔ ပ်က္စီးမယ့္ သဘာ၀ပတ္၀န္း က်င္အတြက္ ဘာေတြလုပ္မလဲဆိုတဲ့ ကုစားခ်က္က ရွိဖို႔လိုတယ္။ အရင္က ဒါေတြမရွိခဲ့ဘူး။ ဒီစီမံကိန္းမွာ ဒါေတြထည့္စဥ္းစားမယ္လို႔ အစိုးရကေျပာတာ အမွန္ျဖစ္ပါေစလို႔ပဲ ဆုေတာင္း တယ္”ဟု သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ပညာရွင္တဦးက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
ထုိုင္းႏိုင္ငံရွိ Map Ta Phut(မက္တာဖု) စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား ႀကံဳေတြ႕လာရျခင္းေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္မည့္ ထား၀ယ္ ေရနက္စီမံကိန္းတြင္ အဆိုပါျပႆနာမ်ား ႀကံဳေတြ႔လာႏိုင္ ေၾကာင္း သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပေျပာၾကားထားသည္။ သို႔ေသာ္ အစိုးရပိုင္းက ယေန႔ အထိ က်န္းမာေရး ဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကို မည္သို႔ေျဖရွင္းေပးမည္ကို ေျပာၾကားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေခ်။
စီမံကိန္းတြင္ ေက်ာက္မီးေသြးသုံး ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ၊ သံမဏိ စက္႐ုံ၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ စက္႐ုံ၊ သေဘၤာက်င္း၊ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ေရနံ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္ ေရနံဓာတု စက္႐ုံမ်ား ပါ၀င္ေသာ အႀကီးစား စက္မႈဇုန္ ႏွစ္ခု၊ အလတ္စား စက္မႈဇုန္ ႏွစ္ခု၊ အေသးစား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပအတြက္ စက္မႈဇံု ႏွစ္ခု ေပါင္း ၆ ခု ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီ – ထား၀ယ္ အေ၀းေျပးလမ္း၊ မီးရထားလမ္း၊ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပုိက္လိုင္းမ်ား၊ Transmission Line မ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရၿပီး စီမံကိန္းကို ၁၀ ႏွစ္ စီမံကိန္းခ်၍ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Ref: ဧရာ၀တီ
Monday, May 27, 2013
ထား၀ယ္ စီမံကိန္း၌ ထိုင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္
Labels:
စီးပြားေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment