Tuesday, February 3, 2009

က်ေနာ္တုိ႔မွာ ညီညြတ္ေရး မရိွၾကဘူး

Monday, 02 February 2009

ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေဂ်ာ္နီသည္ ကရင္အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KNLA) တပ္မဟာ ၇ ၏ တပ္မဟာ မွဴး ျဖစ္သည္။ ဘားအံခရုိင္ အတြင္းရိွ တပ္မဟာ ၇ နယ္ေျမမ်ားသည္ KNLA ၏ အေရးအပါဆုံးေသာ နယ္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေဂ်ာ္နီသည္ ၂ဝဝ၇ ဇန္နဝါရီလမွ စတင္ၿပီး တပ္မဟာမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ေပးခံခ့ဲရသည္။

ဧရာဝတီႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခန္းတြင္ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေဂ်ာ္နီက KNLA ၏ ႏုိင္ငံေရးအဖဲြ႔ ျဖစ္ေသာ ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ံုး (KNU)၊ ျမန္မာ့ ဒီမုိကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပခ့ဲသည္။



ေမး။ ။ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္မွာ ဘာေတြလုပ္မလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ဝဝ၉ ထဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပက အတုိက္အခံ ေတြနဲ႔ ပုိၿပီး လက္တဲြရမယ္၊ စစ္အစုိးရရဲ႕ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပဲြကုိ သပိတ္ေမွာက္ရမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႔ ဆုိေတာ့ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ စစ္အစုိးရက ႏုိင္သြားရင္ က်ေနာ္တုိ႔ စစ္ဖိနပ္ေအာက္က လြတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ ဘူးေလ။

ေမး။ ။ လက္နက္ကုိင္ ပဋိပကၡနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မဟာဗ်ဴဟာ ဘယ္လုိခ်ထားသလဲ။

ေျဖ။ ။ ႏုိင္ငံေရးကို ႏုိင္ငံေရးနည္းနဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တု႔ိက စစ္အစုိးရကုိ အၿမဲတမ္း တံခါးဖြင့္ထားပါတယ္။ စစ္အစုိးရက ဂရုမစုိက္ဘူးဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က လက္နက္ကုိင္ၿပီး တုိက္ေနရတာပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဗမာစစ္တပ္က လာတုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္တုိက္ရမွာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ လက္နက္ကုိင္ထား တယ္ဆုိတာ ဗမာေတြကုိ တုိက္ဖုိ႔ မဟုတ္ဘူးေလ၊ က်ေနာ္တုိ႔က မဟာဗမာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိ တုိက္ေန တာပါ။

က်ေနာ္တုိ႔က လက္နက္ကိုင္တုိက္ပဲြကုိ ဆက္ၿပီး ဆင္ႏဲႊသြားမယ္။ စစ္အစုိးရက လာတုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔က ျပန္တုိက္မွာပဲ။

ေမး။ ။ KNU ထဲမွာ ျဖစ္ေနတ့ဲ အကဲြအၿပဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ နားလည္မႈမရိွၾကတာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ညီညြတ္ေရး မရိွၾကဘူး။ ေတာ္လွန္ေရး ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် စစ္အစုိးရက ဝင္ၿပီး ေသြးခဲြတ့ဲအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြ စစ္အစုိးရဆီမွာ လက္နက္ခ်ၾကတာပဲ။

သိတ့ဲအတုိင္း ရန္သူက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေန႔တုိင္း ေသြးခဲြဖုိ႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ဒါကုိ က်ေနာ္တုိ႔ သိသိႀကီးနဲ႔ ေသြးခဲြ ခံေနၾကတယ္။ ဥပမာ (KNU ကေန ခဲြထြက္သြားတ့ဲ) ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ထိန္ေမာင္ဆုိရင္ ရန္သူက သူ႔ကုိ ေသြးထုိး ေနတယ္ဆုိတာ သူ ေကာင္းေကာင္း သိတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ ခြဲထြက္သြားတယ္။ ဒါ ရန္သူက ေတာ္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္တုိ႔ ည့ံလုိ႔ ျဖစ္တာေတြပဲ။

က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔သမုိင္းကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ကုိယ္တုိင္ေရးၾကရမွာပဲ။

ေမး။ ။ KNU ထဲမွာ ညီညြတ္မႈ ရဖုိ႔အတြက္ ဘာလုပ္မလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ အၿမဲတမ္း သတိထားေနရမယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ရန္သူက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အၿမဲ တမ္း ေသြးခဲြေနတယ္ေလ။ ရန္သူေျပာတာကုိ နားေယာင္လုိ႔ မရဘူးေနာ္။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ကုိယ္ပုိင္မူဝါဒ ရိွ တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မူဝါဒအတုိင္း ရပ္တည္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ လုိခ်င္တ့ဲ ပန္းတုိင္ကုိ ေသခ်ာေပါက္ ေရာက္မွာပဲ။

ပဒုိမန္းရွာတုိ႔လုိမ်ဳိး က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ျပည္သူလူထုအတြက္ အေကာင္းဆုံး လုပ္သြားခ့ဲၾကတာ ပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔က မၿပီးျပတ္ေသးတ့ဲ တာဝန္ေတြကုိ ဆက္ၿပီး ထမ္းေဆာင္ရမယ္။ က်ဆုံးသြားၾကတ့ဲ က်ေနာ္ တုိ႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အင္မတန္ကုိ ျမင့္ျမတ္တ့ဲ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္မလုပ္ဘူးဆုိရင္ ကရင္ျပည္သူ လူထုအတြက္ အသက္ေပး စြန္႔လႊတ္သြားတ့ဲ က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ရဲေဘာ္ေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ သစၥာေဖာက္ရာက်တယ္။

ေမး။ ။ KNU ကေန ခဲြထြက္သြားတ့ဲ အဖဲြ႔ေတြကုိ ဘာေျပာခ်င္သလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔က KNU ကေန ခဲြထြက္သြားတ့ဲ သူေတြကုိ အၿမဲတမ္း တံခါးဖြင့္ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ျပန္လာၿပီး က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ လက္တဲြလုပ္မယ္ ဆုိရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔က အၿမဲတမ္း ႀကိဳဆုိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ကရင္ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ျပည့္ဝဖုိ႔အတြက္ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္က ဘာျဖစ္ မလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ညီညြတ္ရမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ နားလည္ရမယ္၊ ေလးစားရမယ္။ ရန္သူက ေသြးထုိးလာတာေတြကုိ ဘာမွ နားေထာင္ေနစရာ မလုိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ လုပ္ကုိင္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ လုိခ်င္တ့ဲပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္မွာပဲ။

ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ဖုိ႔ သံတမန္နည္းလမ္းအရ ႀကိဳးပမ္းေနတာေတြကုိ ဘယ္လုိျမင္သလဲ။

ေျဖ။ ။ ႏုိင္ငံတကာက ဖိအားေပးေနတာေတြက မွန္တ့ဲလုပ္ရပ္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ လုပ္စရာရိွ တာ ဆက္လုပ္ရမွာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကပဲ ျမန္မာျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဓိကက်တယ္။ ႏုိင္ငံတကာအင္အား တခုတည္းကုိပဲ အားကုိးလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။

ျမန္မာျပည္မွာ အဖိႏွိပ္ခံေနရတ့ဲသူေတြ မွန္သမွ် ဒီမုိကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈထဲမွာ ပါဝင္ဖုိ႔ တာဝန္ရိွပါတယ္။ တာဝန္ရိွတယ္ ဆုိတာကုိ နားလည္မယ္၊ ကုိယ္တုိင္ဝင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ဆုိတာ မေဝးေတာ့ပါဘူး။ ။



REF: ဧရာဝတီ

0 comments:

အေပၚသို႔