Tuesday, January 15, 2013

မႏၲေလးကုန္ကားဂိတ္ ေနရာသစ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေတာ့မည္

မန္းသားေလး
January 15, 2013

မႏၱေလးကၽြဲဆည္ကန္ ကားကြင္းအတြင္းရွိ ကုန္ကားဂိတ္မ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ကားမ်ားကို စြယ္ေတာ္ကားကြင္း (ျပည္ႀကီးမဂၤလာ) အသစ္သုိ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလကုန္ အၿပီးေျပာင္းေရႊ႕ၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အခြန္ဌာနမွ သိရသည္။

ေဖေဖာ္၀ါရီ လကုန္တြင္ လက္ရွိကၽြဲဆည္ကန္ကားကြင္းမွ စြယ္ေတာ္ကားကြင္းသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကုန္ကားဂိတ္ ပိုင္ရွင္မ်ားမွာ အသင့္မျဖစ္ေသးေၾကာင္း ကုန္ကားဂိတ္ပိုင္ရွင္ တဦးက ဆုိသည္။

“ေျပာင္းေရႊ႕ရမယ္ ဆုိတာေတာ့ သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ဂိတ္ဖြင့္လွစ္ဖို႔ တုိက္ခန္းေတြက ေစ်းႀကီးေနတယ္။ အခုထိတိက် ျပတ္သား တဲ့ေစ်းႏႈန္းလည္း အေသအခ်ာ ထြက္မလာေသးဘူး။ တခ်ိဳ႕ကလည္း တုိက္ခန္းတခန္းကို က်ပ္ သိန္းငါးရာလို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီ ေလာက္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔မတတ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလကုန္မွာ အၿပီးေျပာင္းဖို႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ပါဘူး”ဟု ရန္ကုန္ - မူဆယ္သုိ႔ ကုန္တင္ပို႔ေဆာင္ေနေသာ ဂိတ္တခုမွမန္ေနဂ်ာကုိ ရန္မင္းက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး အေ၀းေျပး ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးက ယခု လာမည့္ ဇန္နဝါရီ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ႏွင့္ ကုန္တင္ကားသမားမ်ား ေတြ႕ဆုံၿငိႏႈိင္းေရး လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း၊ အခန္းသစ္ ေစ်းမ်ားသည္မွန္းထားသည့္ ေစ်းထက္ထက္၀က္ေက်ာ္ ကြာျခားေနေၾကာင္း၊ အခန္းေစ်း မ်ားျပားလြန္းေနေသာေၾကာင့္ အမ်ားစုမွာ မတတ္ႏိုင္ၾကေၾကာင္းဆုိသည္။

လက္ရွိကားကြင္းအသစ္မွာ ကားပါကင္ေနရာ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း၊ ဆိုင္ခန္းမ်ား မလုံေလာက္ျခင္းတုိ႔ ရွိေနသည္ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

“လက္ရွိ ကုန္ကားဂိတ္ေတြက၂၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိတယ္။ အသင္း၀င္ထားတဲ့ ကားဂိတ္က၂၈၀ ေလာက္ရွိတာ။ သူတုိ႔ ေဆာက္ေပးတဲ့ ဆုိင္ခန္းက ၁၃၅ ခန္း။ ဒါေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ညိႇႏိႈင္းဖို႔ လုိေနေသးတယ္”ဟု ဦးခင္ေမာင္ေအးက ဆုိသည္။

ကုန္တင္ကားဂိတ္ပိုင္ရွင္မ်ားမွာ ဆိုင္ခန္းမ်ားကို ၀ယ္ယူျခင္းႏွင့္ ငွားရမ္းျခင္းမ်ားကုိ အရစ္က်စနစ္ျဖင့္ ရရွိရန္ ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါကားကြင္းအသစ္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕အထြက္ ၁၀ မိုင္ေက်ာ္၌ ရွိသည့္ စြယ္ေတာ္ဘုရား၀င္း အေရွ႕ဘက္တြင္ တည္ေဆာက္ ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး လားရႈိး- ရန္ကုန္ လမ္းခြဲေပၚတြင္ တည္ရွိသည္။ ယခင္ ကၽြဲဆည္ကန္ကားကြင္းႏွင့္ ၇ မိုင္ခန္႔ ကြာေ၀းသည္။

စြယ္ေတာ္ ကုန္တင္ယာဥ္ရပ္နားစခန္းသည္ ၆၂. ၀၈ ဧက က်ယ္၀န္းၿပီး ဆုိင္ခန္းေပ ၆၀ x ၂၅ ေပ အက်ယ္ရွိသည့္ ကုန္ကားဂိတ္ ၁၅၀၊ ေပ၂၀ x ေပ၄၀ ရွိ ကုန္ကားဂိတ္ ၁၃၅ ခန္းတို႔ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားသည္။

ဆုိင္ခန္းေပ ၆၀ x ၂၅ ေပအက်ယ္ရွိသည့္ ကုန္ကားဂိတ္ ၁၅၀ ကို ေငြက်ပ္သိန္း ၁၃၅၀ ႏွင့္ ေရာင္းခ်သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္ လည္း ေပ၂၀ x ေပ၄၀ ရွိ ကုန္ကားဂိတ္ ၁၃၅ ခန္းကို ေငြေၾကး သတ္မွတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီအခြန္ဌာနမွ သိရသည္။

“ေပ၂၀ x ေပ၄၀ ရွိတဲ့ ကုန္ကားဂိတ္ အခန္းေတြကို သိန္း ရာဂဏန္းေလာက္နဲ႔ပဲ ေရာင္းခ်သြားမွာပါ။ အတိအက် ကေတာ့ ေနာက္ဆုံး အစည္းအေ၀းမွာ ထြက္လာလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာလည္း ကုန္တင္ ကားဂိတ္ပုိင္ရွင္ေတြနဲ႔ ေခၚ ယူညိႇႏႈိင္းတာ မ်ိဳးေတြလည္း လုပ္သြားမွာပါ” ဟု အေဆာက္အအုံႏွင့္ ကုန္ရုံဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။

ကုန္ကားဂိတ္ကို စြယ္ေတာ္ ကားကြင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လုိက္ရသည့္အတြက္ ၿမိဳ႕တြင္းႏွင့္ ေ၀းကြာသြားရာ ကုန္တင္ ပုိ႔ေဆာင္ခမ်ား ျမင့္တက္လာႏုိင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း အေ၀းေျပး ကုန္တင္ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားက ဆုိသည္။

“ေခါက္တိုဆြဲေနတဲ့ ယာဥ္အစီးေရ တေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒီ ေခါက္တုိဆြဲတဲ့ယာဥ္ေတြကို ေခါက္ေရ သတ္ မွတ္လုိက္တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ကုိယ္ရတဲ့အေခါက္မွာ ကိုက္ေအာင္ ေတာင္းရမွာပဲ။ ေနရာကလည္း ေ၀းသြားၿပီဆုိ ေတာ့ အရင္ထက္စာရင္ ကုန္စည္ခေတြ ေစ်းပုိေပးရမယ္ ထင္ပါတယ္” ဟုလုိက္ထရပ္ကားႏွင့္ ေခါက္တုိ ကုန္ပို႔ ေျပးဆဲြေနေသာ ကားသမားတဦးက ေျပာသည္။

ကၽြဲဆည္ကန္ ကားကြင္းဂိတ္မွာ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေသာ ကားဂိတ္မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္တင္ေဆာင္သည့္ ကားဂိတ္မ်ား ျပည့္က်ပ္ေန သည့္အတြက္ ကုန္တင္ကားဂိတ္ကုိ ယခုႏွစ္ေဖေဖာ္၀ါရီလမွ စတင္ကာၿမိဳ႕တြင္းမွ ၿမိဳ႕ျပင္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိ ရသည္။

Ref: ဧရာ၀တီ

0 comments:

အေပၚသို႔