Thursday, January 19, 2012

ဇာဂနာေျပာတဲ့ ဇာဂနာ ဘာေၾကာင့္ ဦးခင္ညႊန္႔နဲ႔ ေတြ႔ရလဲ

ကိုဝိုင္း
ဇန္နဝါရီလ ၁၈ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္

(ဇာဂနာႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)

စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ ကိုဇာဂနာသည္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာမ်ားၾကျဖစ္ေသာ ဇင္ဝိုင္း၊ မင္းထင္ကိုကိုႀကီး၊ ၾကည္ျဖဴ သွ်င္တို႔ႏွင့္အတူ စစ္အစိုးရလက္ထက္ ေထာက္လွမ္းေရးညႊန္မႉး၊ အတြင္းေရးမႉး-၁ ႏွင့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တာဝန္မ်ား ယူခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႀကီးေဟာင္း ဦးခင္ညြန္႔အား ဇန္နဝါရီလ ၁၅ ရက္ေန႔က သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။

တနလၤာေန႔က ေထာက္လွမ္းေရး ဗိုလ္မႉးႀကီးေဟာင္း ဦးစန္းပြင့္ကိုလည္း ကိုဇင္ဝိုင္းႏွင့္အတူ ေတြ႔ဆံုခဲ့ေသးသည္။

ဦးခင္ညြန္႔သည္ ၂ဝဝ၄ ခုတြင္ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားျဖင့္ ဖမ္းဆီးခံရၿပီးေနာက္ ၂ဝဝ၅ ခုတြင္ ေထာင္ဒဏ္ ၄၄ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရ သည္။ ဦးစန္းပြင့္မွာလည္း သူႏွင့္အတူ အမႈတြဲအျဖစ္ အဖမ္းခံခဲ့ရသည္။


ဦးခင္ညြန္႔တို႔အား သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိုဇာဂနာအား မဇၥ်ိမ သတင္းေထာက္ ကိုဝိုင္းက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသည္။

ဦးခင္ညြန္႔နဲ႔ သြားေတြ႔တယ္ ၾကားလို႔ပါ။

“၁၅ ရက္ေန႔က သြားေတြ႔တာ။ ညေန ၅ နာရီ။ သူ႔အိမ္မွာေလ။”

သြားေတြ႔ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေလး ေျပာျပေပးပါ။

“က်ေနာ္ ေထာင္က လြတ္လာကတည္းက က်ေနာ္က ‘ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔ကိုလည္း လႊတ္ေပးသင့္ပါတယ္’ ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာင္း ေပးေသးတယ္ေလ သမၼတကို။”

“အဲဒီေတာ့ သူလြတ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ ဒီလိုမ်ဳိးေတာင္းေပးခဲ့တဲ့အတြက္၊ ရဲရဲရင့္ရင့္နဲ႔ သူ႔အတြက္ ေျပာေပးခဲ့တဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆိုၿပီး ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာခ်င္လို႔ပါ သူ႔တူမ တေယာက္လႊတ္ၿပီး ေျပာခိုင္းတယ္။ သူက သူကိုယ္တိုင္ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္ဆိုေတာ့၊ သူက လူႀကီးဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး က်ေနာ္ လာခဲ့ပါမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က ျဖဴးကို ေရာက္ ေနတယ္။ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ရယ္ ဇင္ဝိုင္းတို႔ပါ က်ေနာ္တို႔က အဖြဲ႔အလိုက္ အစည္းအေဝးလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ သြားမယ္ ဆိုေတာ့ သူတို႔ကလည္း ဒါဆို ဦးခင္ညြန္႔နဲ႔ေတြ႔ခ်င္တယ္ ဆိုေတာ့ သူတို႔ပါ ေရာၿပီး ပါလာတဲ့သေဘာပါ”

ဦးခင္ညြန္႔က လြတ္လြတ္ခ်င္း မီဒီယာနဲ႔ေတြ႔တယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ ကိုသူရနဲ႔ ေတြ႔တယ္ဆိုေတာ့ မထူးျခားဘူးလား။

“မထူးျခားပါဘူး။ တကယ့္တကယ္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔နဲ႔ က်ေနာ္က ဘာကိစၥနဲ႔မွ က်ေနာ္တို႔ မေတြ႔ခဲ့ဖူးဘူးဗ်။ ဘယ္ တုန္းကမွ။ သူ အင္မတန္ ၾသဇာတိကၠမ ႀကီးမားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕ အေထာက္အပံ့ သူ႔ရဲ႕အကူအညီေတြ ရခဲ့ၾကတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ သမားေတြထဲမွာ က်ေနာ္မပါဘူးဗ်။ ႐ုပ္ရွင္သမား အားလံုးေလာက္နီးပါးက သူေပးလို႔ တယ္လီဖုန္းရတယ္၊ ေျမကြက္ရတယ္၊ ေမာ္ေတာ္ကား ဝယ္ခြင့္ရတယ္၊ အဲဒီထဲမွာလည္း က်ေနာ္ မပါခဲ့ဘူးဗ်။ အဓိကေျပာရရင္ေတာ့ သူ ၾသဇာတိကၠမ ႀကီးတဲ့အခ်ိန္တုန္း က က်ေနာ္က အဖမ္းခံရတာပဲရွိတယ္။ သူ႔လက္ထက္မွာကို က်ေနာ္ ႏွစ္ခါ အဖမ္းခံရတာကိုး။”

“အခု သူတင္မွ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေထာက္လွမ္းေရး-၆ ထဲမွာ က်ေနာ့္ကို တကယ္ ဖမ္းဆီးခဲ့တဲ့ ဦးစန္းပြင့္လည္း အခုလြတ္ လာတာပဲ။ က်ေနာ္ သြားႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘာလုပ္ရမွာတုန္းဗ်ာ၊ ဒီစိတ္ေတြ မရွိပါဘူး က်ေနာ့္မွာ။ အာဃာတေတြ အၿငိဳးအေတးေတြ မရွိပါဘူး။ ဦးစန္းပြင့္ ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ က်ေနာ့္ကိုဖမ္းခဲ့တာ ေထာက္လွမ္းေရး-၆ ထဲမွာ ႏွစ္ခါလံုးလံုး၊ ဗိုလ္မႉး ခင္ေမာင္ေထြးတို႔ ဘာတို႔။ သူတို႔ေတြေတာင္ က်ေနာ္ ႏႈတ္ဆက္ တာပဲ။”

“ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔လည္း တိုင္းျပည္အတြက္ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လုပ္ခဲ့ၾကတာပဲ။ ထိုနည္းတူ က်ေနာ္တို႔ကို လည္း လုပ္ ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အၿငိဳးတို႔ အာဃာတတို႔ က်ေနာ့္မွာ တစက္မွ မရွိပါဘူး။ အခု သူတို႔ ေထာင္ကလြတ္လာ တယ္၊ လြတ္လာ တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္ သြားၿပီးေတာ့ ႏႈတ္ဆက္တယ္၊ ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ လူတေယာက္ကို က်ေနာ္ ၾကိဳဆို ႏႈတ္ဆက္တဲ့ သေဘာ ပါပဲ။ ဒီထက္ကို ဘာမွမရွိပါဘူး။”

“သို႔ေသာ္ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ထင္မွာေပါ့ေလ ဘာျဖစ္လို႔ သူတို႔ကို ဒီေလာက္ေတာင္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရ တာလဲဆိုၿပီး။ ခံရတာ က်ေနာ္ပါ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေသးတာပဲ။ ”

“ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဦးခင္ညြန္႔ဆိုတာ တခါမွ မေတြ႔ဖူးဘူး။ သူ႔ပါးစပ္ကေတာင္ ေျပာခဲ့တယ္ အဲဒီေန႔က သူအလုပ္လုပ္ေပးႏိုင္ ခဲ့တဲ့အခ်ိန္တုန္းကတဲ့ ေမာင္သူရနဲ႔ အန္ကယ္နဲ႔ တခါမွ မဆံုႏိုင္ခဲ့ ဘူးေနာ္တဲ့ ခုလိုအခ်ိန္ က်ေတာ့လည္း သူဘာမွ မကူညီႏိုင္ျပန္ ဘူးတဲ့။ ရပါတယ္ အဲဒီဟာေတြ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ မရွိဘူးလို႔။”

ဦးစန္းပြင့္နဲ႔က ဘယ္တုန္းက သြားေတြ႔လိုက္လဲ။

“မေန႔က မနက္က။”

တခ်ဳိ႕ကလည္း ဦးခင္ညြန္႔က သူၾသဇာရွိေနတုန္းက ဒီမိုကေရစီဘက္သားေတြကို ဖမ္းတယ္ေပါ့။ သူနဲ႔ သြားေတြ႔တာကို ေဝဖန္ေန ၾကတာေတြရွိပါတယ္။

“အဲဒီလိုေတြ ေျပာေနလို႔လည္း ၿပီးမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေဝဖန္တဲ့သူေတြကိုလည္း ေမးၾကည့္ၾကပါဦး။ အဲဒီတုန္းကဖမ္းလို႔ ဆီးလို႔ ဆိုတဲ့အထဲမွာ ဦးသိန္းစိန္ေရာ မပါဘူးလားလို႔၊ ဦးေရႊမန္းေရာမပါ ဘူးလားလို႔။ ဒီလူေတြနဲ႔ေတာင္ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ေနၾကၿပီ မဟုတ္ဘူးလား။ အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီလို စိတ္ေတြ ေမြးၾကမွာလဲလို႔။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒါေတြ အဓိပၸါယ္မဲ့တဲ့စကားေတြပါ။ မေျဖရွင္းခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကာယကံရွင္ျဖစ္တဲ့၊ တိုက္ခိုက္ခံေနရတဲ့သူ ေတြျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ေတြက ဘာမွမေျပာရဘဲနဲ႔ တခါမွ မခံရဘူးတဲ့လူေတြက ေျပာေနပံုရပါတယ္လို႔။”

ဦးခင္ညြန္႔နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ေရာ ဘာေတြမ်ားေျပာျဖစ္လဲ။

“႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္းေပါ့ က်ေနာ္တို႔ Freedom Film festival လုပ္တာကို သူ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ဖတ္ရလို႔ အရမ္း ေက်နပ္မိ တဲ့အေၾကာင္း။ ေနာက္ အဲဒီဇာတ္ကားေတြ တကယ္လို႔မ်ား က်ေနာ္တို႔ က အခြင့္ရွိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူၾကည့္ခ်င္ပါတယ္ဆို တဲ့ အေၾကာင္း၊ သူ႔ကို ကူညီပါဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါက တစ္ေပါ့။ ႏွစ္ကေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ သူ ၇ ႏွစ္လံုးလံုး ဒီထဲမွာ ေနေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေထာင္ထဲမွာ ေနရတဲ့လူလိုပါပဲေပါ့။ အင္မတန္ က်ဥ္းက်ပ္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း။ သူ႔မွာ တေန႔တေန႔လည္း တရားထိုင္လိုက္၊ ဘဝနာပြားလိုက္။ အခုဆို သူ႔စိတ္ထဲ မွာလည္း ဘာမွမရွိေတာ့ ဘူး ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေပါ့ဗ်ာ။ အရင္တုန္းက လုပ္ ခဲ့ကိုင္ခဲ့တဲ့ဟာေတြထဲမွာလည္း သူ႔မွာလည္း တာဝန္အရသာ လုပ္ခဲ့ရေပမယ့္ သူ႔မွာလည္း ဘာစိတ္မွ မရွိပါဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေတြေပါ့ ဗ်ာ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ေျပာျဖစ္ၾကတာပါ။”

သူလြတ္လာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ဘူးေျပာတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ လူမႈေရးကိစၥတို႔ စိတ္ဝင္စားမႈ ေျပာျဖစ္ေသးလား။

“က်ေနာ္တို႔ အဲဒီအေၾကာင္းေတာ့ မေျပာျဖစ္ဘူးေပါ့။ သို႔ေသာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြကေတာ့ သူတို႔ အရင္တုန္း ကဗ်ာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမ တို႔ ရွိတဲ့အခ်ိန္တုန္းက သူကိုယ္တိုင္သြားေတြ႔ခဲ့တာ ရွိခဲ့တာကိုး။ အဲဒီတုန္းက အဆင့္တဆင့္ ေရာက္ခဲ့ေပမယ့္ မေအာင္ျမင္ ခဲ့ဘူး ဆိုတာကိုလည္းပဲ ေျပာျဖစ္ၾကတာ ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီကိစၥမွာက ဦးစန္းပြင့္နဲ႔ သူနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ လုပ္ခဲ့ၾကတာေလ။ က်ေနာ္တို႔မွာ ဗီဒီယိုေတြ ဘာေတြ ရွိပါတယ္။ အဆင့္ တဆင့္ေရာက္ေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔အဖမ္းခံရၿပီးတဲ့အခါ က်ေတာ့ အဲဒီလုပ္ငန္း စဥ္ က ပ်က္ခဲ့ၾကရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔ တကယ္ လုပ္ခဲ့တာရွိပါတယ္ ခြန္ဆာနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ ဦးစန္းပြင့္နဲ႔ သူနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲ သြားၿပီး ေတြ႔ဆံုခဲ့တာေလ။ ဒါေလးေတြ ေျပာျဖစ္ တာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္က ျပန္ေမးတာေပါ့ဗ်ာ က်ေနာ္သိခ်င္တာေလးေတြ။ ခြန္ဆာ ကိစၥ သူတို႔ ေအာင္ျမင္ တယ္ေပါ့။”


သူ႔သား ႏွစ္ေယာက္လံုး ေတြ႔ခဲ့လား။

“ကိုရဲႏိုင္ဝင္းေရာ၊ ကိုေဇာ္ႏိုင္ဦးေရာေတြ႔ပါတယ္။”


ဦးစန္းပြင့္နဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ေရာ ဘယ္သူေတြပါေသးလဲ။ ဘာေတြေျပာျဖစ္ၾကလဲ။

“က်ေနာ္နဲ႔ ကိုဇင္ဝိုင္းနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲ။ ခဏတျဖဳတ္ပဲ။ သြားႏႈတ္ဆက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ကိုဇင္ဝိုင္း နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္က ေထာက္လွမ္းေရး-၆ ထဲမွာ အတူတူဖမ္းခံခဲ့ရတုန္းက ဗိုလ္မႉးစန္းပြင့္က က်ေနာ္တို႔ကို ဖမ္းခဲ့တာေလဗ်ာ။ အဲဒါ ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္က သြားႏႈတ္ဆက္တာပါ။ စကားေတာင္ ေသခ်ာမေျပာႏိုင္ပါဘူး ဗ်ာ။ လူေတြက သိပ္မ်ားေနလို႔။”


ေထာက္လွမ္းေရး-၆ မွာ ဘယ္တုန္းက အဖမ္းခံရတာလဲ။

“ရွစ္ေလးလံုးၿပီးၿပီခ်င္း ဗမာျပည္မွာ ပထမဦးဆံုး ဖမ္းခံရတာ က်ေနာ္နဲ႔ ဇင္ဝိုင္းပဲ။”

Ref: မဇၥ်ိမ

0 comments:

အေပၚသို႔