Wednesday, September 28, 2011

ဆိုးတူေကာင္းဖက္ ခရီးအတူဆက္ၾကမည္……။

ေမာင္ကိုဦး
September 28, 2011

အေမ ခရီးတခုကို စတင္ေတာ့မည္။

အရင္က အေမ ဘာပဲလုပ္လုပ္ က်ေနာ္တို႔ သိခြင့္ရသည္။ အေမဘာလုပ္လုပ္ က်ေနာ္တို႔ အေမေဘးမွာ မကဲြမကြာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ အေမကို ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ျဖင့္ အားေပးခဲ့ ၀န္းရံခဲ့ ေထာက္ခံခဲ့ၾကသည္။ အေမ့ကို မနာလို မုန္းတီသူမ်ားက ေစြေစာင္း ၾကည့္လွ်င္ပင္ က်ေနာ္တို႔ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ အေမ အခက္အခဲျဖစ္လွ်င္ က်ေနာ္တို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ၀ိုင္းၾက ၀န္းၾက အားေပး ခဲ့ၾကသည္။ ထိုမွ် ၾကည္ညဳိ အားကိုးခဲ့သလို အေမကလည္း က်ေနာ္တို႔ အတြက္ အစစ ေပးဆပ္ ခဲ့သည္ခ်ည္းပင္။ အေမသည္ က်ေနာ္တို႔ အတြက္ ယံုၾကည္ရာ၊ အားကိုးရာ၊ က်ေနာ္တို႔၏ လမ္းျပ၊ က်ေနာ္တို႔၏ သူရဲေကာင္း။ က်ေနာ္တို႔၏ အာဇာနည္။

ယခု အေမ ခရီးသစ္ တခုကို စတင္ေတာ့မည္။ ထိုခရီးက နီးသလား၊ ေ၀းသလား။ ခက္ခဲသလား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမလား၊ အဆင္ေျပမည့္ လမ္းလား၊ သူမ်ားလမ္းျဖစ္ဖို႔ လမ္းခင္း ေပးရမည္လား။ အႏၱရာယ္ မ်ားသလား၊ အႏၱရာယ္ ကင္းမလား။ အဆင္းလမ္းလား၊ အတက္လမ္းလား။ ဘယ္ပံု ဘယ္ခရီးကို ဘယ္နည္းႏွင့္ သြားမည္လဲ.. က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ သိခြင့္မရ။

က်ေနာ္တို႔သည္ အေမ့အတြက္ စိုးရိမ္ၾကသည္။ ယံုၾကည္ကိုးစားေသာ ၾကည္ညဳိ အားထားေသာ ဦးညႊတ္ အေလးထားေသာ အေမ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ စိုးရိမ္မိသည္ ကေတာ့ အမွန္ပင္။ အေမသည္ က်ေနာ္တို႕ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ေတာ့ လုပ္မည္ မဟုတ္မွန္း ယံုၾကည္သည္။ သို႔ေသာ္ အေမ ေလွ်ာက္ေသာ လမ္းမွာ အဆင္ေျပေျပ ျဖစ္ပါ့မလား ဆိုသည္ကိုေတာ့ စိတ္ပူ စိုးထိတ္ခြင့္ေတာ့ ရွိသည္ မဟုတ္လား။ အေမသည္ က်ေနာ္တို႔ အတြက္ ဒီခရီးကုိ သြားမည္၊ က်ေနာ္တို႔ တိုးတက္ သာယာဖို႔ ဒီခရီးကို သြားမည္ ဆိုတာေတာ့ ခၽြင္းခ်က္မရွိ ယံုၾကည္သည္။ သို႔ေသာ္ အေမသြားမည့္ လမ္းမွာ လမ္းေကာင္းျဖစ္လွ်င္ က်ေနာ္တို႔ စံရမည္။ လမ္းဆိုးျဖစ္လွ်င္ အေမသာမက က်ေနာ္တုိ႔လည္း အခက္အခဲေတြ ျဖစ္မည္ မဟုတ္လား။ အေမ့ကို ယံုေသာ္လည္း ကံကိုေတာ့ ယံုဖို႔ခက္သည္။

အေမသည္ သူ ဘယ္ခရီးလမ္းကို ဘယ္ပံုဘယ္သို႔ ဘယ္မွ်ၾကာၾကာ ဘယ္လိုနည္းျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ သြားမည္ကို က်ေနာ္တို႔ လံုးလံုး မသိရေသး။ က်ေနာ္တုိ႔ကို တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ အေမ သိခြင့္ ေပးလိမ့္မည္။ အေျခအေန ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ သိခြင့္ မရွိေသးသည့္တိုင္ အေမ၏ ေသြးရင္းေမာင္ႏွမ မ်ားေတာ့ သိထား သင့္သည္ထင္သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေမ့သား တခ်ဳိ႕က အေမ့အတြက္ ပူပန္မႈႏွင့္ အတူ ဘ၀င္မေအး ျဖစ္ကာ အေမ့ကို စကားနာ ထိုးၾကသည္ အထိပင္။

အေမ့ အကို က်ေနာ္တို႔ ဘႀကီးမ်ား ကေတာ့ အေမသြားမည့္ ခရီးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး လိုက္ပါသြားဖို႔ တိုက္တြန္း ထားသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လမ္း ဘယ္စခန္း ဆိုသည္ကိုေတာ့ ဘႀကီးတို႔ပင္ သိပံုမေပၚ။ ဘႀကီးတို႔၏ မ်က္ႏွာသည္လည္း က်ေနာ္တို႔ ခံစား မိသေလာက္ေတာ့ ဟိုအရင္လို တက္တက္ၾကြၾကြ မဟုတ္။ ဟိုအရင္လို ၾကည္လင္ ေအးခ်မ္းပံုမရ။

အေမဘာလုပ္လုပ္ ေထာက္ခံ အားေပး လိုက္ပါရမည္မွန္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ အေနျဖင့္ တတ္စြမ္း သမွ်ေတာ့ ၀ိုင္း၀န္း ခ်င္ၾကသည္။ အေမ့ ခရီးလမ္းကို အေသးစိတ္ မဟုတ္ေတာင္ အေရွ႕လား အေနာက္လား အထက္လား ေအက္လား ဆိုတာေလာက္ သိရလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ တခုခု လုပ္ေပးႏိုင္မည္။ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ဟု ထင္မိသည္။ အေမ့ကို ယံုၾကည္ အားကိုးသည္မို႔လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ အသက္ေပးရမည့္ လမ္းျဖစ္လွ်င္ပင္ ဇြတ္မွိတ္ၿပီး လိုက္မည္မွာ အမွန္ပင္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ မဟုတ္ေတာင္ အေမ့ ေသြးရင္း ေမာင္ႏွမ မ်ားျဖစ္ေသာ ဘႀကီး၊ ဦးေလးမ်ား သိမည္ဆိုလွ်င္ပင္ က်ေနာ္တို႔ သည္လမ္းအတြက္ ေလွ်ာက္ရတာ ပိုအားရွိမည္ ထင္သည္။ ေနပူမည့္ ခရီးဆိုလွ်င္ အေမ့အတြက္ ထီးမိုးေပးခ်င္သည္။ ေရကမ္းေပးလိုသည္။ အေမ့စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ အေမ့ ေပးဆပ္မႈမ်ား အတြက္ အေမ့ ေက်းဇူးေတြ အတြက္ လိုအပ္လွ်င္ ေျခနင္းဖိနပ္ အျဖစ္ႏွင့္ပင္ ထမ္းေဆာင္ဖို႔ ၀န္မေလး။ ခုေတာ့ လိုက္သာ လိုက္ရမည္၊ ေရွ႕ခရီးက ဘာမွန္းမသိ။ အေမ ေမာပမ္းမည့္ ေတာလမ္းဆိုလွ်င္ ေက်ာထမ္းၿပီး လိုက္ဖို႔ ျပင္ခ်င္သည္။ အႏၱရာယ္ ထူေျပာမည္ ဆိုလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ သား၊ တူေမာင္ေတြက ဓါး ယူေဆာင္ ခဲ့ၾကမည္။ အေမ ပူပင္ေမာမည္ ဆိုလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ ႏွမ ေမပ်ဳိေတြက ပ်ားရည္ခ်ဳိေတြ ယူေဆာင္ခဲ့ၾကမည္။ အစည္းအျပည္ မပ်က္ပဲ ခရီးအတူ ထြက္ခ်င္ၾကပါသည္။

အစဥ္အၿမဲ အေမႏွင့္အတူတဲြၿပီး လႈိင္းႀကီးႀကီး ေလေျပေျပ ေနပူပူ မိုးခခ ႏွင္းက်က် ေရႀကီးႀကီး ခရီး အတူတဲြ ဆက္ခဲ့တဲ့ ေသြးေသာက္ ေသြးရင္း ညီရင္း အကိုေမာင္ႏွမေတြနဲ႔ အေမခ်စ္တဲ့ သားသမီးေျမး တေဆြ တ၀န္းက အေမနဲ႔ အတူ ရဲရဲႀကီး အတူ လိုက္ၾကမွာမို႔… (အေမ့ခရီး အရိပ္အျမြတ္ကိုေတာ့) ေျပာသင့္ ေျပာထိုက္သူေတြကို ေျပာလိုက္ဖို႔ လိုၿပီထင္တယ္ အေမ..။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမ့ကိုေတာ့ ယံုၾကည္သည္ပင္။

0 comments:

အေပၚသို႔