September 15, 2011
လယ္တြင္ႂကြက္ႏွင့္ဖါးအျပင္ အျခားေဝေနယ်ေတြလည္း ေန၏။ ႂကြက္ႏွင့္ဖါးကား ေႁမြတို႔ အာဟာရ။ ႂကြက္က စပါးကို စား၏။ ေႁမြႏွင့္လူက ႂကြက္ကိုစား၏။ လယ္တြင္ ႂကြက္သည္ လူႏွင့္ေႁမြ၏ အစားခံသက္သက္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႂကြက္ဦးေရ သိတ္မတက္။ စပါးလည္းသိတ္ မပ်က္။ ေႁမြကားအစားမခံရေသး။ ထို႔အတြက္ ႂကြက္ဦးေရ ေလ်ာ့က်လာသေလာက္ ေႁမြ ဦးေရသိသိသာသာ တက္လာ၏။ သို႔ျဖင့္ ေႁမြကိုက္ခံရသည့္ လယ္သမားအေရအတြက္လည္း တက္လာ၏။ ေႁမြအႏၱ ရာယ္ ကာကြယ္ေရး ေတာစီးလည္ရွည္ဖိနပ္လည္း အလံုအေလာက္မရွိ။ ေႁမြဆိပ္ ေျဖေဆးလည္း ေပါေပါေလာေလာ မ သံုးႏိုင္သည့္ ဗမာျပည္တြင္ တႏွစ္တႏွစ္ ပိုးထိၿပီးေသရသည့္ လယ္သမားစာရင္းလည္း ရွည္ ရွည္လာ၏။ ဤတြင္ ေႁမြႏွိမ္ နင္းေရးမ်ားလည္း လုပ္ရျပန္၏။ အစကေတာ့ ေႁမြေတြ႔ရင္သတ္ႏွင့္စခဲ့ၿပီး ေနာက္ေတာ့ ရွာသတ္ သတ္ရ၏။ ထိုအဆင့္ ေလာက္အထိ ဘာျပႆနာမွမေပၚေသး။ ေႁမြဆိုးတို႔ ၾကမၼာမဆိုးေသးဟု ဆိုရမည္။
ျမန္္မာျပည္တြင္ ေႁမြသားစားသူဘယ္ေလာက္ရွိသလဲေတာ့ က်ေနာ္လည္းမသိ။ စားေတာ့စားၾက၏။ စားသည့္ေနရာတြင္ လည္း အဆိပ္ မရွိသည့္ လင္းေႁမြလို ေႁမြပတုတ္လို ေႁမြမ်ဳိးသာစားေလ့ရွိၾက၏။ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္သူက စတင္ေတြ႔ရွိ သည္ မေျပာတတ္။ ေႁမြတြင္ ေႁမြေပြးသား စားအေကာင္းဆံုးဆိုၿပီး ျဖစ္လာ၏။ ဤတြင္ ေႁမြဆိုးတို႔ေဘးဆိုးဝင္ကာ ၾကမၼာ ငင္ေတာ့၏။ စားသူမ်ားလာသည့္အေလွ်ာက္ ဝယ္လိုအားႏွင့္ ေဈးကြက္ရွိလာၿပီး ၾကက္သားထက္ပင္ ေဈးေကာင္းလာ ေတာ့၏။ မူလက ႂကြက္ရန္ကိုလူႏွင့္အတူ ကူတိုက္ရာက တစတစအင္အားႀကီး ထြားလာၿပီး လူကိုရန္မူတာမ်ားေတာ့ တိုက္ေဖာ္တိုက္ဘက္အျဖစ္မွ ရန္ဘက္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ေႁမြသည္ ယခုေတာ့ လူ၏အစားခံဘဝ။ ေဈးကြက္၏ ေရာင္းကုန္အ ျဖစ္ မ်ဳိးကန္းရမည့္အေျခသို႔ ဆိုက္ရေတာ့၏။ ထြန္ေရးငင္ခ်ိန္မွ တလင္းသိမ္းခ်ိန္တိုင္မကေတာ့ အခ်ိန္ရွိသမွ်ေႁမြမုဆိုးတို႔ ေတာတိုးကာေႁမြလည္ၾက၏။ ေႁမြေပြးဆိုလွ်င္ ေတြ႔ရာသခ်ဳႋင္း ဓါးမဆိုင္းေတြ ျဖစ္လာ၏။ ေႁမြေပြးအေပါဆံုးႏွင့္ အစားအခံ ရဆံုးနယ္မ်ားတြင္ မင္းလွမိုးညိဳလည္း ပါမည္ထင္၏။
က်ေနာ္ မိုးညိဳကိုေရာက္သည့္ ႏွစ္က လယ္ေတြႂကြက္ဖ်က္လိုဆိုကာ လယ္သမားေတြ အႀကီးအက်ယ္ ညည္းသံကို ၾကား ရ၏။ က်ေနာ္က ႂကြက္ႏွိမ္နင္းေရးမလုပ္ၾကဘူးလားဟု ေမးၾကည့္ေတာ့ လုပ္တာေပါ့ မလုပ္ဘဲေနမလား၊ လုပ္လည္းလုပ္ လုပ္ပဲရွိတာေလ၊ ဒီေကာင္ေတြက လူမႏိုင္ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ေပါက္အားေကာင္းၿပီး အပြားျမန္တဲ့ေကာင္ေတြကြ၊ အ ရင္က ေႁမြေပါေသးေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ အခုဟာက ေႁမြကလည္းမရွိေတာ့သေလာက္ဆိုေတာ့ ဒီ ေကာင္ေတြ ျပန္ေခါင္းေထာင္ထလာတာပဲ ဟုဆို၏။ သို႔ျဖင့္ ႂကြက္ဖ်က္စပါးခင္းေတြ မ်ားလာ၏။ ေနာက္ေတာ့ စပါးခင္း ကေန ကိုင္းေတြ ကၽြန္းေတြေတာင္ယာေတြအထိ ႂကြက္တို႔နယ္ခ်ဲ႕လာၾက၏။ လူ႔ စားနပ္ရိကၡာတို႔ကို လုယူဖ်က္ဆီးၾက၏။ ေရာဂါဘယတို႔ သယ္ေဆာင္လာၾက၏။ သဘာဝတရားႀကီးတြင္ ဟန္ခ်က္ရွိ၏။ လူ၊ ႂကြက္ႏွင့္ ေႁမြတို႔တြင္လည္း သဘာဝ တရား၏ ဟန္ခ်က္ရွိ၏။ ထိုဟန္ခ်က္တေနရာရာမွ စပ်က္လွ်င္တစံုလံုးပ်က္ကာ အဆိုးသံသရာတြင္ လည္ၾက၏။ ထို႔ ေၾကာင့္ သဘာဝတရား၏ ဟန္ခ်က္သည္မဖ်က္စေကာင္း။ ဖ်က္လို႔မရ။ မဖ်က္အပ္ဟုဆိုကာ သဘာဝဝါဒီတို႔က ကမၻာတ ဝွမ္းလံႈ႔ေဆာ္မႈေတြလုပ္ကာ ေရွ႕ထြက္လာၾက ျခင္းျဖစ္၏။ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးသမားမ်ားကလည္း သိတ္ဘဝင္မ ေခြ႔ၾက။ တေလာကျဖစ္ခဲ့သည့္ မကၠဆီကိုပင္လယ္ေကြ႔ ေရနံတူးစင္က ပိုက္ေပါက္ကာ ေရေနသတၱဝါေတြ ေသရံုမက ပတ္ဝန္းက်င္သဘာဝႀကီးပါ ထိခိုက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးကိစၥအထိ ျပႆနာေတြ တက္ခဲ့ရ၏။
ေရနံသည္ ေခတ္၏ လူ႔ေဘာင္၏လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္၏။ ေရနံလိုခ်င္လွ်င္ ကမၻာေျမ၏ရင္ဝကို မေဖါက္ဘဲမရ။ ဓါတ္သတၳဳလို လွ်င္ ကမၻာေျမ့ရင္ကို မခြဲလို႔မရ။ ေရအားလွ်ပ္စစ္လိုလွ်င္ ေခ်ာင္းျမစ္တို႔မနာမက်င္ဘဲမရ။ ဒါဆို ေပါက္ေပါက္၊ ၿပဲၿပဲ၊ နာနာ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ေဖါက္စရာရွိေဖါက္မွာပဲ ခြဲစရာရွိ ခြဲမွာပဲမတတ္ႏိုင္ဆိုၿပီး တေဇာက္ကန္းစိတ္ျဖင့္ ရမ္းလို႔ေတာ့မျဖစ္။ ခ်င့္ ခ်ိန္ရမည္။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနယ္ကေျမသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အမိေျမျဖစ္၏။ ေျမကမၻာသည္ လူသားတိုင္း၏ အမိေျမ ျဖစ္၏။ အမိေျမမ်ား ဖ်က္ဆီးခံရလွ်င္ ရင္နာဖြယ္ျဖစ္ရ၏။ လူသားဆန္သည့္လူသည္ ဘယ္အမိေျမကိုမွ နာက်င္ေအာင္ ရင္နာေအာင္ မလုပ္အပ္။ လူ႔ေဘာင္ေကာင္းက်ဳိးႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္အတြက္ ကမၻာေျမကို မျဖစ္မေန နာက်င္ေအာင္ လုပ္မွရ ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္လည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး အနာအက်င္သက္သာေအာင္ သက္သက္ၫႇာၫႇာ လုပ္ရမည္ျဖစ္၏။ ဒါက ကမၻာေျမ ကိစၥ။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ ကိစၥ။
ေနာက္တခုက အေမြကိစၥႏွင့္ လူကိစၥ။ လူသားတို႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္အပ္သည့္ အရာမ်ားတြင္ ယဥ္ေက်းမႈပါသလို ထိုယဥ္ေက်းမႈမ်ားထြန္းကားစည္ပင္ရာႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သည့္ တနည္းေျပာရလွ်င္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းႏွင့္ႏြယ္သည့္ အရာ မ်ားလည္းပါ၏။ လူ႔သမိုင္း၏အရိုင္းဆန္သည့္ အျဖစ္အေနမွ ယဥ္ေက်းရာအရံုဦးတို႔သည္ လြင္ျပင္က်ယ္ေျမနိမ့္ျမစ္ဝွမ္း မ်ားတြင္ လာဖူးၾကပြင့္ၾကေဝခဲ့ၾကရ၏။ ယူဖေရးတီးစ္ႏွင့္ တိုက္ဂရစ္၊ ႏိုင္းလ္ျမစ္ႏွင့္ဂဂၤါ၊ ျမစ္ဝါႏွင့္ ဧရာဝတီတို႔သည္ လူ သား၏သမိုင္း။ လူသား၏ ယဥ္ေက်းမႈ။ လူသား၏ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ အေမြအႏွစ္။ ယဥ္ေက်းၿပီး ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းရ ေကာင္းမွန္းသိသူသည္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ႏွင့္ ယင္း၏တန္ဖိုးကို ေသခ်ာစြာနားလည္၏။ ထိုသို႔နားလည္မွလည္း ထို သူအား လူယဥ္ေက်းဟု ဆိုအပ္၏။ ယဥ္ေက်းမႈရွိ၍သာ လူသည္ယဥ္ေက်းရျခင္း ျဖစ္၏။ ယဥ္ေက်းသူသည္ အေမြအႏွစ္ ကိုခ်စ္၏။ မိမိခ်စ္ရာ အေမြအႏွစ္ကို မည္သူမွ်မစြန္႔လႊတ္ခ်င္။ မိမိခ်စ္သည့္အေမြအႏွစ္တြင္ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဓါးမဦးခ် ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးခဲ့သည့္ ေျမ၊ ခ်က္ျမဳတ္ရာႏွင့္ ေခါင္းခ်ရာ ေျမလည္းပါ၏။ သည္ေျမကို ဘယ္သူမွ မေမ့ရက္။ လူ႔ေဘာင္ ၏ လိုအပ္ခ်က္အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈကိုဖ်က္ျခင္း၊ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရာ အေမြအႏွစ္ကိုဖ်က္ျခင္း၊ အဓမၼစြန္႔လႊတ္ခိုင္းျခင္းကား မ လုပ္အပ္။ မလုပ္ထိုက္သည့္ ကိစၥျဖစ္၏။ ယဥ္ေက်းမႈအေမြႏွင့္ ခ်စ္အပ္ေသာအရာကို ျမတ္ႏိုးသူတို႔အား ထိခိုက္ပ်က္စီး ေစလိုစိတ္သည္ ေလာကဖ်က္တတ္သူတို႔ အေတြးမွလာသည့္ အကုသိုလ္စိတ္သာ ျဖစ္၏။
ေနာက္တခု အခြင့္အေရးကိစၥ။ လူသည္မေမြးခင္ကပင္ အုပ္ခ်ဳပ္မည့္သူရွိေနၿပီးသားဆိုသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း လူသား တိုင္းတြင္ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးသည္ တန္းတူရွိ၏။ ထိုအခြင့္အေရးသည္ သူတပါးေပးမွရသည့္ ကိစၥမဟုတ္။ ရေအာင္ လုပ္ၿပီးယူရသည့္ ကိစၥျဖစ္၏။ ထို႔အတူ လူခ်င္းအတူတူ လူတေယာက္က အျခားတေယာက္၏ အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖါက္ ခြင့္ ဘယ္သူ႔တြင္မွမရွိ။ ခ်ဳိးေဖါက္လာလွ်င္ ခ်ဳိးေဖါက္သူအား အာခံတိုက္လွန္ပိုင္ခြင့္လည္း ရွိ၏။ တိုက္လွန္ရာတြင္လည္း ႀကိဳက္သည့္နည္းသံုးခြင့္ရွိ၏။ ႀကိဳက္သည့္နည္း သံုးျခင္းအတြက္ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ အျပစ္ဖို႔ေနစရာမလို။ မိမိ၏၊ မိမိတို႔ ၏ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးျဖစ္သည့္ ဓါးမဦးခ်ေျမ၊ ခ်က္ျမဳတ္ရာႏွင့္ ေခါင္းခ်ရာေျမတြင္ လြတ္လပ္စြာ အေျခခ်ေနထိုင္ခြင့္ လူတိုင္းတြင္ ရွိ၏။ လူသည္ လူပီသစြာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္အညီ ေနႏိုင္ရန္ လူ႔အခြင့္အေရး ရွိကိုရွိရမည္။ ထိုအခြင့္ကို ထိ ပါးသူအား တိုက္လွန္ျခင္းသည္တရား၏။ မွ်တ၏။ မတရားသျဖင့္ေတာင္းဆိုမႈမဟုတ္။ အဓမၼမႈ မဟုတ္။
ယခု ဧရာဝတီကို လူ႔ေဘာင္၏လိုအပ္ခ်က္ဟုဆိုကာ အၫႇာအတာမဖက္ ရက္စက္ၾကေတာ့မည္။ အမိေျမကို၊ ကမၻာေျမ ကို နာက်င္ေအာင္ျပဳၾကေတာ့မည္။ သဘာဝတရားကို၊ သဘာဝတရား၏ ဟန္ခ်က္ကို ဖ်က္ၾကေတာ့မည္။ ယဥ္ေက်းမႈကို၊ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကို ဖ်က္ၾကေတာ့မည္။ လူသားကို၊ လူသားေမြးရာပါအခြင့္အေရးကို ထပ္ျပန္တလဲလဲ ခ်ဳိးေဖါက္ ၾကဦးေတာ့မည္။ ေလာက၊ ေျမကမၻာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြ၊ လူ႔တန္ဖိုးဂုဏ္သိကၡာကို ရစရာမရွိေအာင္ ဖ်က္ၾကေတာ့မည္။
ႂကြက္ႏွင့္ ေႁမြ၏ သဘာဝဟန္ခ်က္ကို ဖ်က္မိသျဖင့္ လူ႔အက်ဳိးစီးပြားပ်က္ရ၏။ ေလာက၏ သဘာဝ၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းျဖစ္ရ ၏။ ထိုဒဏ္ကို ဖ်က္သူေလာက္သာ ကြက္ခံရသည္မဟုတ္ ဝင္မဖ်က္သူလည္း ခံရ၏။ ဖ်က္သူတို႔ ဖ်က္ျခင္းေၾကာင့္ မဖ်က္ သူမ်ားလည္း ပ်က္ၾကရျပန္၏။ သူတို႔ဖ်က္သည့္ဒဏ္ကို ကိုယ္ပါေရာခံ ဝင္ခံေပးရေတာ့မည္။ ဆိတ္ဆိတ္မေနျခင္းျဖင့္ ထိုဒဏ္ကို ကာကြယ္ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကကို၊ သဘာဝတရားကို၊ ယဥ္ေက်းမႈကို၊ လူ႔တန္ဖိုးႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာကို ဖ်က္ လိုဖ်က္ဆီး ျပဳသူမ်ားအား ေရာက္သည့္ေနရာမွ ရသည့္နည္းျဖင့္ တိုက္လွန္ျခင္းသည္ ေလာကကို၊ သဘာဝတရားကို၊ ယဥ္ေက်းမႈကို၊ လူ႔တန္ဖိုးႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာကို ကာကြယ္ျခင္းသာ ျဖစ္ရ၏။
မ်ဳိးျမင့္ခ်ဳိ
Ref: ေန႔သစ္္
0 comments:
Post a Comment