ေက်ာ္ခ
ဇြန္လ ၂၀ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
ဆိုမာလီပင္လယ္ဓားျပမ်ား၏ လက္ထဲ၌ ၆ လေက်ာ္ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္းျမန္မာသေဘၤာသား ၂၃ ဦး လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဓားျပမ်ားႏွင့္ လိုက္ေဘးရီးယား သေဘၤာကုမၸဏီအၾကား ညွိႏႈိင္းမႈ အဆင္မေျပေသးဟု ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ST.JOHNS SHIP MANAGEMENT ကုမၸဏီ သတင္းရပ္ကြက္မ်ားကေျပာသည္။
“အားလံုး လြတ္ေျမာက္ေရးကိုေတာ့ ဓားျပေတြနဲ႔ ေငြးေၾကးေရ ညွိႏႈိင္းမႈေတြကို ႐ုံးခ်ဳပ္က လုပ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ ဘယ္ေတာ့ ဘယ္ရက္ လြတ္လာႏိုင္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အတိအက် မေျပာႏိုင္ေသးဘူးခင္ဗ်။ အခုဟာက ညွိႏႈိင္းဆဲ၊ အဆင္မေျပေသးတဲ့ ကာလမို႔ပါ” ဟု အဆိုပါ သတင္းရပ္ကြက္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ား ပါရွိေသာ လိုက္ေဘးရီးယား MV.Panama ကုန္တင္သေဘၤာကို ၂ဝ၁ဝ ဒီဇင္ဘာ ၁ဝ ရက္ေန႔ကတည္းက ဓားျပမ်ားက ဓားစာခံျပဳလုပ္ကာ ဖမ္းဆီး ထားခဲ့သည္။
လြတ္ေျမာက္ရက္ကို မခန္႔မွန္းႏိုင္ေသးသလို ဓားျပမ်ား၏ လက္ထဲတြင္ လေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္ေနရသည့္ သေဘၤာသားမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရး၊ မိသားစုႏွင့္ အဆက္အသြယ္၊ က်န္းမာေရးအေျခအေနမ်ားကို မဇၥ်ိမက ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း ေျဖဆိုရန္ ျငင္းဆန္သည္။ သို႔ေသာ္ သေဘၤာသားမ်ား၏ ရသင့္ေငြလစာကိုမူ က်န္ရွိသည့္ မိသားစုထံ လစဥ္ထုတ္ေပးသည္ဟု ဆိုသည္။
MV. Panama ကုန္တင္သေဘၤာသည္ ဒီဇင္ဘာ ၁ဝ ရက္ေန႔တြင္ တန္ဇန္နီးယားႏိုင္ငံ ဒါရက္စ္လမ္းမွ မိုဇမ္ဘစ္ႏုိင္ငံ ဘိုင္ယာသို႔ အသြားလမ္း၌ ဆိုမာလီ ဓားျပမ်ား ဖမ္းဆီးသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သေဘၤာသားမ်ား၏ အသက္အႏၲရယ္ မစိုးရိမ္ရေသာ္လည္း ဓားျပမ်ားလက္ထဲ၌ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္စြာ
ေနထိုင္ရျခင္းေၾကာင့္ စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈမ်ား ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အသင္း Myanmar Overseas Seafarers Association (MOSA) တြဲဘက္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ဦးမင္းေဇာ္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
“အခုဟာက ေငြေၾကးညွိႏႈိင္းမႈ အဆင္မေျပေသးလို႔ လြတ္မလာေသးတာပါ။ ဆိုမာလီေတြက ေငြရဖို႔အတြက္ Game ကစားေနတာပါ။ အသက္ကို ရန္ရွာတာ နည္းပါတယ္။ ဓားျပေတြလက္ထဲမွာ စားဝတ္ေနေရး အခက္အခဲေတြ၊
ေၾကာက္လန္႔ေနရမႈေတြေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္ မၾကံ႕ခိုင္မႈေတြ ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အဖမ္းခံရတဲ့ သေဘၤာသားတိုင္းလိုပါပဲ” ဟု သူက ဆိုသည္။
ကမၻာ့ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရာတြင္ စရိတ္အကုန္အက် သက္သာသလို အျမန္ဆံုး ေရာက္ရွိႏိုင္သည့္ အေရွ႕အာဖရိကတိုက္ ဆိုမာလီႏွင့္ ယီမင္အၾကားရွိ Aden ပင္လယ္ေကြ႔မွတဆင့္ အီဂ်စ္ စူးအက္တူးေျမာင္းကို ျဖတ္သန္း၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ၾကသည္။ ဆိုမာလီ ဓားျပမ်ားသည္လည္း ထိုလမ္းေၾကာင္းတြင္ လုယက္စီးနင္းမႈမ်ား မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။
ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားအေနျဖင့္ ယင္းလမ္းေၾကာင္းကို ေရွာင္ရွားလိုေသာ္လည္း အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးမႈႏွင့္ စီးပြားေရး မေျပလည္မႈမ်ားအရ ေရြးခ်ယ္စရလမ္း မရွိဟု ဦးမင္းေဇာ္က ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြလည္း အဲဒီလမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္လိုၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျငင္းလို႔မရဘူး။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္ဘူးဆိုရင္ ထမင္းငတ္သြားမွာေပါ့။ မလိုက္ခ်င္တဲ့လူ မလိုက္နဲ႔၊ လိုက္ရင္လည္း
ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။
ယခုအခါ ဆိုမာလီလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ သေဘၤာတစီးလွ်င္ လက္နက္အျပည့္စံုပါသည့္ လံုၿခံဳေရး ၄ ဦးစီ လိုက္ပါတာဝန္ထမ္းေဆာင္သျဖင့္ လံုျခံဳမႈပိုရလာသည္ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
၂ဝ၁၁ ဧၿပီ ၃ဝ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၃ ဦးပါ စကၤာပူအေျခစိုက္ Glory Ship Management ပိုင္ MV GEMINI ကိုလည္း ဆိုမာလီမ်ားကပင္ ဓားစာခံအျဖစ္ ျပန္ေပးဆြဲေခၚေဆာင္သြားခဲ့ကာ၊ ဓားျပမ်ားႏွင့္ စကၤာပူ ကုမၸဏီအၾကား ညွိႏႈိင္းဆဲျဖစ္သည္။ ယင္းသေဘၤာေပၚတြင္ ျမန္မာ ၃ ဦးအျပင္ အင္ဒိုနီးရွား ၁၃ ဦး၊ တ႐ုတ္ ၅ ဦး၊ ေတာင္ကိုရီးယား ၄ ဦး ပါဝင္သည္။
Ref: Mizzima
Tuesday, June 21, 2011
ဆိုမာလီဓားျပဖမ္း ျမန္မာသေဘၤာသား ၂၃ ဦး လြတ္လမ္းမျမင္ေသး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment