Thursday, November 22, 2012

ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းေစ်းကြက္သို႔ တရုတ္ဆိုင္ကယ္အ၀င္နည္းေန

ေနၿဖိဳးုျမင့္ ရွမ္း/ေျမာက္ ( ျမစ္မခ )
22 Nov, 2012

ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕အ၀င္ဂိတ္ေစာင့္ရဲမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားႏွင့္ ဂိတ္ျဖတ္သန္းခ (၂)ဆ ခန္႕ျမင့္မားလာ မႈေၾကာင့္ ဆိုင္ကယ္အသစ္တင္သြင္းသည္႔ ကယ္ရီေမာင္းသူမ်ားမရွိေတာ့ဘဲ ဆိုင္ကယ္ ေစ်း ကြက္အတြင္းသို႔ ဆိုင္ကယ္အ၀င္နည္း လာေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားထံမွ သိရသည္။

“ဂိတ္ေစာင့္ရဲေတြကို ေျပေျပလည္လည္ညွိၿပီး ဂိတ္ေၾကးေပး ျဖတ္တာေတာင္ တစ္ခ်ိဳ႕ရဲေတြက ခဲနဲ႕ထုလို႕ ဆိုင္ ကယ္(cover) ကာဗာေတြ၊ မီးခြက္ေတြ ကြဲရတာ မနည္းေတာ့ဘူး၊ ဂိတ္ေၾကးကလဲ အရင္ထက္ ႏွစ္ဆေလာက္ မ်ား လာတယ္” ဟု ေက်ာက္မဲ ေဒသခံ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီသမား ကိုလင္းက ေျပာသည္။

ဂိတ္ေစာင့္မ်ားအေနျဖင့္ တရားမ၀င္ လက္နက္မ်ားကိုင္ေဆာင္လာျခင္းကို တားဆီးေရး ႏွင့္ လမ္းလံုျခံဳေရးအတြက္ စစ္ေဆးျခင္း သာ ျပဳလုပ္ရန္အထက္မွ အမိန္႕ေပးထားေသာ္လည္း ဂိတ္ျဖတ္ေၾကးေကာက္ခံျခင္းအတြက္ ေၾကညာ ထားျခင္းမရွိေၾကာင္း လားရိႈး ေဒသခံမ်ားထံက သိရွိရသည္။

ေက်ာက္မဲေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထိန္းသိမ္းေရး(မ.ထ.သ)မွ ဂိတ္ျဖတ္ခ (၂)ဆတိုးေကာက္ခံျခင္းမွာ မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ မည္ သည့္ အခေၾကးေငြမွ ေကာက္ခံျခင္းမရွိဟု ေက်ာက္မဲ(မထသ)ဂိတ္မွ ဒု-ရဲအုပ္ ဦးရဲၾကည္ထံက သိရွိရသည္။

"ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီေတြ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ျဖတ္ေပမဲ့ သူတို႕ကို ဘယ္ေလာက္ႏႈန္းနဲ႕ သတ္မွတ္ၿပီး ေကာက္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ မရွိပါဘူး ၊ တစ္ျပားမွလည္း မေကာက္ပါဘူး" ဟု ေက်ာက္မဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထိန္းသိမ္းေရး(မ.ထ.သ)မွ ဒုရဲအုပ္ဦးရဲ ၾကည္က ေျပာသည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလဆန္းပိုင္းတြင္ စတင္ၿပီး ဂိတ္ျဖတ္သန္းခကို ယခင္(၅၀၀)က်ပ္မွ (၁၅၀၀)က်ပ္ ႏွင့္ (၂၀၀၀) ၀န္း က်င္အထိ တိုးျမွင့္ေကာက္ခံလွ်က္ရွိသည္ဟု မူဆယ္မွ လားရိႈးသို႕ ဆိုင္ကယ္တင္ပို႕ေနသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။

မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ လားရိႈးသို႕လာရာလမ္းေၾကာင္းတြင္ ဂိတ္(၇)ခုရွိၿပီး အဆိုပါ ဂိတ္အခ်ိဳ႕မွာ နန္ေဖာင္ဂိတ္၊ နန္႕ဖက္ကာ၊ နန္႕ခိုက္ ႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းဂိတ္တို႕ျဖစ္ၾကၿပီး လားရိႈးၿမိဳ႕မွ ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕သို႕ လာရာ လမ္းေၾကာင္းတြင္လည္း ဂိတ္(၇)ခုရွိကာ အဆိုပါ ဂိတ္အခ်ိဳ႕မွာ သီေပါဂိတ္၊ ကုန္းသာဂိတ္ႏွင့္ ေက်ာက္မဲေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထိန္းသိမ္းေရး(မ.ထ.သ)တို႕ျဖစ္ၾကသည္။

ဂိတ္ေစာင့္ရဲမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ ကယ္ရီသမားအမ်ားစုမွာ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီေမာင္း ႏွင္ျခင္း လုပ္ငန္းကို ရပ္ဆိုင္းထားသျဖင့္ ေက်ာက္မဲဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ ဆိုင္ကယ္အသစ္၀င္ေရာက္မႈ မရွိသေလာက္ နည္းပါးလာေၾကာင္း ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕ဆိုင္ကယ္ပြဲစားတန္းမွ သိရွိရသည္။

“ဆိုင္ကယ္အသစ္က အ၀င္နည္းလာေတာ့ ၀ယ္တဲ့သူရွိတာေတာင္ ေရာင္းစရာ ဆိုင္ကယ္ကမရွိဘူး၊ အေဟာင္း ဘီးေတြနဲ႕လိုင္စင္ လုပ္ထားတဲ့ ဘီးတစ္ခ်ိဳ႕ ကိုပဲ ေခ်ာ့ေရာင္းေနရတာ၊ ဒီအတိုင္းဆို ပြဲစားေတြေရာ ကယ္ရီသမား ေတြေရာ မၾကာခင္မွာ ဘံုေပ်ာက္ ေတာ့မယ္” ဟု လားရႈိးၿမိဳ႕မွ ဆိုင္ကယ္ပြဲစားတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ကယ္လိုင္စင္ျပဳလုပ္ေပးေသာကာလ ကုန္ဆံုးၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ဂိတ္ေစာင့္ရဲမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဒသခံကယ္ရီသမားမ်ားထံက သိရသည္။

ေတာတြင္းလမ္းမ်ားမွ ကြင္းေရွာင္၍ စြန္႕စားေမာင္းႏွင္သူအခ်ိဳ႕မွာလည္း အသက္အႏၲရာယ္ မ်ားျပားေသာေၾကာင့္ ကယ္ရီေမာင္းျခင္း လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ျခင္းမျပဳေတာ့ပဲ ႀကံဳရာက်ပန္းအလုပ္မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲကာ အသက္ေမြး၀မ္း ေၾကာင္းျပဳ လုပ္မႈမ်ား လာ ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

လက္ရွိရွမ္းေျမာက္ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္တြင္အေဟာင္းဘီးမ်ားႏွင့္ လိုင္စင္ျပဳလုပ္ထားေသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားသာ အနည္းငယ္ေရာင္း ခ်ေနရကာ ပြဲစားအခ်ိဳ႕မွာ ဆိုင္ကယ္အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းအား ရပ္တန္႔ထားရေၾကာင္း ကိုလည္း သိရသည္။

ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းမွ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီတင္သြင္းသူမ်ားအား ေဂ်ာ္ကီမ်ားဟုေခၚ၍ တရုတ္ျပည္မွ ဆိုင္ကယ္မ်ားအား မူဆယ္လမ္း ေၾကာင္းမွတဆင္႔ လားရိႈး၊သီေပါ၊ေက်ာက္မဲ၊ေနာင္ခ်ဳိႏွင္႔ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအား ျဖတ္သန္းကာ မႏၱေလးႏွင္႔ ျမင္းျခံေစ်းကြက္သို႔ တင္သြင္းလွ်က္ရွိေနရာမွ ယခုကဲ႔သို႔ ဆိုင္ကယ္ အသစ္ကယ္ရီ ေမာင္းႏွင္သူမ်ား မရွိေတာ႔၍ ေရရွည္၌ တရုတ္ဆိုင္ကယ္ ေစ်း ကြက္ပ်က္သြားႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း မႏၱေလးမွ ဆိုင္ကယ္ပြဲစားတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။

Ref: ျမစ္မခ

0 comments:

အေပၚသို႔