Thursday, May 5, 2011

ျမန္မာပါ ျပန္ေပးဆဲြ သေဘၤာ အဆက္အသြယ္ မရ

ေက်ာ္ခ
ေမလ ၀၄ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္

ဆိုမာလီ ပင္လယ္ဓားျပမ်ား ျပန္ေပး ဆဲြသြားသည့္ ျမန္မာ သေဘၤာသား ၃ ဦးပါ စကၤာပူ အေျခစိုက္ Glory Ship Management ပိုင္ MV GEMINI ကုန္တင္သေဘၤာသည္ ၄ ရက္ၾကာ ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ကုမၸဏီႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေနေသးေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ အေျခစိုက္ ႐ုံးခြဲက ေျပာသည္။

ဓားျပမ်ားက ဓားစားခံအျဖစ္ ဖမ္းဆီးေခၚ ေဆာင္ သြားမႈတြင္ သေဘၤာ အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား သေဘၤာဝန္ထမ္း ၃ ဦး ႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား ၁၃ ဦး၊ တ႐ုတ္ ၅ ဦး၊ ေတာင္ကိုရီးယား ၄ ဦး ပါရွိသြားသည္။

တန္ခ်ိန္ ၂၁ဝဝဝ ေက်ာ္ စားသံုးဆီႏွင့္ ကုန္မ်ား တင္ေဆာင္ကာ မေလးရွားမွ ကင္ညာသို႔ ထြက္ခြါလာသည့္ MV GEMINI သေဘၤာသည္ ဧျပီ ၃ဝ ရက္ေန႔က ကင္ညာႏွင့္ ေရမိုင္ ၁၈ဝ ခန္႔အကြာတြင္ ဓားျပမ်ားက သေဘၤာကို ဝင္ေရာက္ စီးနင္းကာ ေခၚေဆာင္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

သေဘၤာသားမ်ား အျမန္ဆံုး လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ရန္ စကၤာပူ ႐ုံးခ်ဳပ္က ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာ သေဘၤာသားမ်ား၏ မိသားစုမ်ားကိုမူ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ရွိ Glory Ship Management ႐ုံးခြဲက အေၾကာင္းၾကားထားေပးေၾကာင္း ယင္း႐ုံးက ေျပာဆိုသည္။ စကၤာပူအေျခစိုက္ ႐ုံးခ်ဳပ္ကိုေတာ့ ဆက္သြယ္၍ မရေပ။

“ေလာေလာဆယ္ကေတာ့ ဘာမွ အဆက္အသြယ္ မရေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ျပန္ေပးသမားေတြကေတာ့ ခဏထားဦးမွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့မွ ဆက္သြယ္ ခိုင္းပါလိမ့္မယ္။ အခုခ်ိန္ထိေတာ့ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေနတယ္။ သူတို႔ မိသားစုေတြကိုေတာ့ ကုမၸဏီကေနၿပီးတာ့ အားလံုး အေၾကာင္းၾကား ထားၿပီးပါၿပီ” ဟု ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ႐ုံးခြဲတာဝန္ရွိသူ တဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ဓားျပမ်ားသည္ ေငြကိုသာ လိုခ်င္၍ ဓားျပတိုက္၊ ျပန္ေပးဆြဲျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေသာေၾကာင့္ သေဘၤာသားမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္စရာ မရွိေသးေၾကာင္းႏွင့္ ဓားျပမ်ားဘက္က မၾကာမီ ဆက္သြယ္ လာလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ားအသင္း ဗဟိုဦးစီးအဖြဲ႔ဝင္ ဦးေ႒းေအာင္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

အလားတူ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁ဝ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာသေဘၤာသား ၂၃ ဦး ပါရွိေသာ လိုက္ေဘးရီးယား MV. Panama ကုန္တင္သေဘၤာကို တန္ဇန္နီးယားႏိုင္ငံ ဒါရက္စ္လမ္းမွ မိုဇမ္ဘစ္ႏုိင္ငံ ဘိုင္ယာသို႔ အသြားလမ္း၌ ဆိုမာလီ ဓားျပမ်ား ဖမ္းဆီးသြားခဲ့သည္မွာ ၅ လေက်ာ္ေသာ္လည္း ကုမၸဏီႏွင့္ ဓားျပမ်ားအၾကား ယေန႔ထိ ညွိႏိႈင္းေျပလည္မႈ မရေသးေၾကာင္း အဆိုပါ ST.JOHNS SHIP MANAGEMENT ကုမၸဏီ၏ ရန္ကုန္႐ုံးခြဲက ေျပာသည္။

အဆိုပါ သေဘၤာသားမ်ား၏ ပံုမွန္ လစာေငြမ်ားကိုလည္း ST.JOHNS SHIP MANAGEMENT ရန္ကုန္႐ုံးခြဲမွပင္ လစဥ္ ထုတ္ေပးေနၿပီး၊ ဓားျပမ်ားထံမွတဆင့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ရံဖန္ရံခါ ဆက္သြယ္လာေၾကာင္း အဆိုပါ႐ုံး တာဝန္ရွိသူက ေျပာသည္။

“ညွိေနတုန္းပဲ။ ဘာမွ မထူးျခားေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ေတာ့ အျမန္ဆံုး ၿပီးေျမာက္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မိသားစုေတြကေတာ့ စိတ္ပူေနတာေပါ့ဗ်ာ” ဟု သူက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္လည္း ျမန္မာသေဘၤာသား ၁၁ ဦး၊ ကိုရီးယား ၈ ဦးႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား ၂ ဦးတို႔ လိုက္ပါသည့္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ Samho Jewelry ကုန္တင္သေဘၤာကို အာရပ္ပင္လယ္ထဲ၌ ဆုိမာလီ ဓားျပမ်ား ျပန္ေပးဆြဲအၿပီး ၇ ရက္အတြင္း ေတာင္ကိုရီးယားေရတပ္ ကြန္မန္ဒိုမ်ားက ဝင္ေရာက္ တိုက္ခုိက္ကာ ဓားစာခံ သေဘၤာသားမ်ားကုိ ကယ္တင္ခဲ့သလို ဓားျပအခ်ဳိ႕ကိုပါ ဖမ္းဆီးႏိုင္ခဲ့သည္။

ကမၻာ့ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရာတြင္ စရိတ္အကုန္အက် သက္သာသလို အျမန္ဆံုး ေရာက္ရွိႏိုင္သည့္ အေရွ႕အာဖရိကတိုက္ ဆိုမာလီႏွင့္ ယီမင္အၾကားရွိ Aden ပင္လယ္ေကြ႔မွတဆင့္ အီဂ်စ္ စူးအက္တူးေျမာင္းကို ျဖတ္သန္း၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ၾကသည္။ ဆိုမာလီ ဓားျပမ်ားသည္လည္း ထိုလမ္းေၾကာင္းတြင္ လုယက္စီးနင္းမႈမ်ား မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။

ျမန္မာ သေဘၤာသားမ်ားသည္လည္း ယင္းလမ္းေၾကာင္းမွ ေျပးဆြဲမည့္ သေဘၤာမ်ားကို ေရွာင္ရွား လာသည္ကို ေတြ႔ျမင္လာရသည္ဟု ဦးေ႒းေအာင္က ေျပာဆိုသည္။

“အခ်ဳိ႕သေဘၤာေတြက အဲဒီ စူးအက္ တူးေျမာင္းဘက္က ျဖတ္မယ္ဆိုလို႔ မလိုက္ခ်င္ၾကလို႔ ျပန္ဆင္းလာၾကတဲ့ သေဘၤာသားေတြလည္း ေလယာဥ္ပ်ံ စရိတ္ေတြ ရွင္းၾက၊ ကုမၸဏီမွာ ေလ်ာ္ေၾကး ျပန္ေတာင္းၾကနဲ႔ ဒုကၡမ်ဳိးစံု ပါပဲဗ်ာ” ဟု သူက ရွင္းျပသည္။

ရာသီဥတု ပုံမွန္မရွိဘဲ ဆင္းရဲမႈထူေျပာသည့္ ဆိုမာလီအေနျဖင့္ အလုပ္ကိုင္ရွားပါးမႈ၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ ဓားျပတိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေနသျဖင့္ ထိုကိစၥမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလိုပါက ဆိုမာလီကို အေမရိကန္ကဲ့သို႔ အင္အားၾကီး ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား၏ ေထာက္ပံ့မႈမ်ား ေပးႏိုင္မွသာ ဓားျပရန္မွ လြတ္ကင္းမည္ဟု ဦးေ႒းေအာင္က သံုးသပ္သည္။

Ref;Mizzima

0 comments:

အေပၚသို႔